Chidaneh.com placeholder image

آخرین روز اسفند و کارهای مانده عید، دقیقه نودیها بخوانند!

به قلم: تحریریه چیدانه

می توان گفت آخرین روز اسفند ماه، بسیار پرجنب و جوش و پر مشغله است، چرا که خانواده ها سرگرم تدارک دیدن الزامات این جشن باستانی هستند. شاید به دلیل حجم کارهایی که باید در آخرین روز سال انجام دهیم دچار سردرگمی بشویم و حتی بسیاری از کارهایی که باید انجام شوند را فراموش کنیم. امروز درچیدانه برای شما یک لیست پیشنهادی از کارهای لحظه ی آخری فراهم کردیم و امیدواریم برای برنامه ریزی بهتر در لحظه تحویل سال مفید واقع شود.

شرکت دکوراسیون داخلی بلوط  ـ مسیح رحیم
دکور عید نوروز
شرکت دکوراسیون داخلی بلوط ـ مسیح رحیم

سرویس خواب بالسا

پیدا کردن هفت تا “سین"

دیگر وقت آن رسیده که سفره ی هفت سین را بچینید و مطمئن شوید روی سفره 7 عدد “سین" وجود دارد. اگر چیزی را روی سفره فراموش کردید نگران نباشید بسیاری از بازارچه های نوروزی تا چند ساعت مانده به لحظه تحویل سال هنوز باز هستند و می توانید لوازم مورد نیاز خود را از این بازارچه ها خریداری کنید. البته جز “سین" ها  لوازم دیگری که روی سفره قرار می دهند مانند قرآن مجید، حافظ، آینه و تخم مرغ رنگی و غیره را نیز آماده نمایید.

مطلب پیشنهادی: تزیین سفره هفت سین 97، با تور شیک تر میشه!

لحظه تحویل کجا و با چه کسانی؟

آیا تصمیم گرفته اید که این لحظه هیجان انگیز را می خواهید با چه کسانی شریک شوید؟ لحظه ای خصوصی با اعضای خانواده؟ یا در جوار خویشاوندان؟ هرچند همیشه بهتر است از چند روز قبل هماهنگی های لازم را انجام دهید اما اگر فراموش کرده اید هنوز دیر نشده شاید با یک تلفن به خویشاوندان برنامه ای جدید برای لحظه تحویل سال رقم بخورد. مسلما در سال جدید پیام های تصویری به کمک ما می آیند تا این دیدار را از راه دور اما با حفظ سلامتی داشته باشیم.

تحویل سال با میزبانی شما

با این که امسال از دید و بازدید و مهمان خبری نیست اما سعس کنید مانند همیشه علاوه بر سفره هفت سین، لوازم پذیرایی را نیز حاضر کنید. میوه، شیرینی، چای، پیش دستی و کارد و چنگال و لوازمی که به طور معمول با آنها از مهمان ها پذیرایی می کتید از قبل آماده کنید. فراموش نکنید برای خشک نشدن شیرینی هایی که آماده کرده اید روی آن را با سلفون کاملا بپوشانید! آماده کردن این لوازم را به ساعات آخر موکول نکنید، چرا که ممکن است سبب بهم ریختن خانه و آشپزخانه شود. نکته دیگر آنکه؛ قطعا وقتی برای خانه تکانی نمانده است اما اگر گوشه ای از خانه نیاز به نظافت دارد می توانید قبل از آمدن مهمان ها دست به کار شوید. البته با سخت گیری زیاد در این ساعت های آخر خود را دچار استرس نکنید مهم دور هم بودن است!

مطلب پیشنهادی: تزیین پذیرایی عید، 30 ایده که در نوروز 97 رو می کنید!

حالا چی بپوشم؟

معمولا بر اساس رسم، لباس تمیز و مرتب برای نشستن دور سفره هفت سین بر تن می کنند. لباس مورد نظر خود را انتخاب کنید و چند ساعت قبل از تحویل سال آن را آماده کنید.

عیدی کوچولو ها

در این روز بچه ها چشم انتظار عیدی هستند اگر عیدی آنها نیاز به کادو پیچ کردن دارد یا اگر به صورت نقدی است خرید کاغذ کادو یا پاکت پول را فراموش نکنید. هنوز نمی دانید برای بچه ها چه عیدی بخرید؟ خواندن مطلب عیدی دادن به بچه ها، با این کادوها خیلی خوشحال میشن! را به شما توصیه می کنیم.

غذای شب عید

در گذشته رسم بر آن بود که مردم هر شهر غذای مخصوصی را برای شب عید می پختند و در کنار تمام اعضای خانواده نوش جان می کردند. معمولا سبزی پلو با ماهی و رشته پلو، دو غذای محبوبی است که معمولا خانواده ها برای شب عید تدارک می بینند. آیا شما برنامه خاصی برای غذای شب عید دارید؟ بر اساس رسوم شهر خود غذای خاصی را تدارک می بینید؟ روزهای آخر فرصت مناسبی برای تدارک غذای شب عید می باشد. راستی در همین راستا این مطلب هم شاید برایتان جذاب باشد: تزیین میز شام شب عید، رنگ سال 2018 درسفره های ایرانی!

“کلام آخر"
تمام موارد بالا به کنار! آیا می دانید مهم ترین چیزی که برای لحظه تحویل باید تدارک ببینید چیست؟
لبخند و آرامش! بله لبخند و آرامش شما شیرین ترین چیزی است که می توانید برای سال نو تدارک ببینید. وقت آن رسیده تا خود را برای آغازی نو و سالی نو  آماده کنید و در کنار عزیزان خود از این روز استثنایی لذت ببرید. هر روزتان نوروز، نوروزتان پیروز!

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه