ترکیب رنگ درب و چهارچوب، یکی از این ایده‌ها بالاخره جواب میده!

ترکیب رنگ درب و چهارچوب، یکی از این ایده‌ها بالاخره جواب میده!

به قلم: گلنار

آیا تابه‌حال به درب‌های منزلتان فکر کرده‌اید؟ شاید روزانه بارها از آن‌ها استفاده می‌کنید و از کنارشان می‌گذرید و به نظرتان بی‌اهمیت می‌آیند! درصورتی‌که همین درب‌ها با ترکیب چهارچوب و حتی قرنیزها، جزییات معمارانه و سبک را به دکوراسیون شما اضافه می‌کنند. امروزه به‌غیر از درب ورودی، طراحان و دکوراتورها به سایر درب‌های خانه به‌خصوص درب اتاق‌خواب‌ها توجه می‌کنند. موضوعی که شاید در خانه‌های ما ایرانی‌ها کمتر دیده می‌شود، رنگ درب است. معمولا درب‌های چوبی قهوه‌ای و سفید اکثریت را در این زمینه تشکیل می‌دهند؛ اما بهتر است بدانید ترکیب رنگ درب و چهارچوب، روح در دکوراسیون منزل شماست.

انواع ترکیب رنگی درب و چهارچوب

سرویس خواب بالسا

روش‌های ترکیب رنگ درب و چهارچوب

برای آشنایی بیشتر چهار روش ترکیب رنگی برای درب و چهارچوب برای شما آماده کرده‌ایم که با هم آن‌ها را بررسی می‌کنیم:

  • ترکیب رنگی یکسان برای درب و چهارچوب
  • ترکیب رنگی متفاوت درب و چهارچوب
  • رنگ‌آمیزی درب و چهارچوب با قرنیز
  • ترکیب رنگ درب و چهارچوب با دیوار

مطلب پیشنهادی: تفاوت رنگ اکریلیک و رنگ روغن چیست؟

ترکیب رنگی درب و چهارچوب یکسان

1. ترکیب رنگی یکسان برای درب و چهارچوب

زمانی‌که شما چهارچوب و درب را با یک رنگ مشخص رنگ‌آمیزی می‌کنید، به یک مجموعه‌ی یکدست و هماهنگ دست می‌یابید که خود به‌عنوان یک مجموعه‌ی مستقل در دکوراسیون شما عمل خواهد کرد. البته این موضوع که کدام رنگ را انتخاب می‌نمایید کاملا بسته به سبک دکوراسیونی و سلیقه‌ی شما دارد. اگر تمایل دارید که درب در فضاهای مختلف خانه به‌عنوان یک مرکز توجه باشند، بهتر است از رنگ‌هایی غیر از سفید و طوسی استفاده نمایید. زرد، سبز، آبی، قرمز و حتی مشکی، گزینه‌های مناسبی خواهند بود.

ترکیب رنگ درب و چهارچوب متفاوت

2. ترکیب رنگی متفاوت درب و چهارچوب

گزینه‌ی دومی که برای رنگ‌آمیزی درب و چهارچوب‌های خانه وجود دارد، این است که از دو رنگ متفاوت برای این‌کار استفاده نمایید. مزیتی که این روش برای شما دارد این است که درب‌ها نسبت به حالت قبل بسیار شاخص‌تر دیده می‌شوند. معمولا در این حالت چهارچوب‌ها به رنگ سفید انتخاب می‌شوند اما پیشنهاد من به شما این است که از رنگ‌های متضاد و یا حتی مکمل هم می‌توانید بهره ببرید. به‌طورمثال یک درب مشکی رنگ در کنار چهارچوب سفید بیشتر خودنمایی می‌کند. البته این موارد شامل همه‌ی انواع درب شده و فقط مربوط به درب‌های چوبی نیست.

مطلب پیشنهادی: چهارچوب درب فریم‌لس یک قدم به سمت مدرن‌سازی منزل

ترکیب رنگی یکسان درب و چهارچوب و قرنیز

3. رنگ‌آمیزی درب و چهارچوب با قرنیز

در این روش که از روش‌های مورد علاقه‌ی من است، درب، چهارچوب و قرنیزها به‌صورت یک مجموعه در نظر گرفته می‌شوند. در این حالت شما هارمونی و یکنواختی زیبایی را در خانه به وجود می‌آورید. به این صورت که چشم به صورت ناخودآگاه با تعقیب قرنیزها به چهارچوب و سپس درب رسیده و زیبایی بصری جذابی را مشاهده می‌کند. برای این ایده هم می‌توانید دو روش قبل را به کار ببرید. به این صورت که هر سه را به یک رنگ در نظر بگیرید و یا اینکه قرنیز و چهارچوب به یک رنگ و خود درب به رنگ دوم انتخاب شوند. این نکته را یادآوری کنم که هم در این حالت و هم در حالت قبل می‌توانید رنگ قرنیز و چهارچوب را با عناصر دیگر فضا مانند فریم پنجره‌ها، قاب دور آینه‌ها، کمد ورودی و… ست کنید و طراحی خود را قوی‌تر نمایید.

مطلب پیشنهادی: انواع درب ضد سرقت، چوبی بهتره یا فلزی؟

ترکیب رنگی درب و چهارچوب با دیوار

4. ترکیب رنگ درب و چهارچوب با دیوار

حالت چهارم یک ترفند زیرکانه و حرفه‌ای است. یعنی علاوه‌بر سه مورد قبل شما یک مورد چهارم که همان دیوار است را نیز به مجموعه‌ی خود اضافه می‌کنید. اگر هر چهار عنصر را به یک رنگ انتخاب نمایید، درب کاملا جزیی از طراحی و دکور شما محسوب شده و به‌صورت مجزا و تکی عمل نمی‌کند. اما شما می‌توانید با رنگ‌ها بازی کرده و ترکیب‌های متنوع‌تری را خلق نمایید. رنگ‌های هم‌خانواده و همچنین متضاد هم قابل استفاده خواهند بود. البته ممکن است از رنگ‌آمیزی کل دیوار استفاده نکنید و فقط یک بخش از دیوار را برای این‌کار انتخاب نمایید. این موضوع به خلاقیت و طراحی دکوراسیون شما بستگی دارد.

ترکیب رنگی درب و چهارچوب

کلام آخر

در این مقاله با چهار روش ترکیب رنگ درب و چهارچوب آشنا شدیم. شما از چه روش‌هایی برای ترکیب این دو عنصر در دکوراسیون منزل خود استفاده می‌کنید. با ما به اشتراک بگذارید.

“اگر به دنبال نمونه‌ی خاصی هستید حتما در بخش درخواست متخصص از چیدانه با همکاران ما در ارتباط باشید."

بازنویسی و انتشار: فهیمه مصدرالامور

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه