Chidaneh.com placeholder image

بازسازی و نوسازی آپارتمان، مدرن شدن خانه کلاسیک 55 متری!

به قلم: گلنار

بازسازی یکی از تخصص هایی است معماران و طراحان داخلی به آن می پردازند و اگر با اصول و حساب شده انجام شود می تواند تغییرات مثبت بسیار زیادی را در فضای خانه شما به وجود بیاورد. مهم نیست که شما در کجای این کره خاکی زندگی می کنید، در همه کشورها بازسازی یک کار پرطرفدار و البته کارآمد محسوب می شود. نمونه ای که امروز برایتان انتخاب کردم یک آپارتمان بسیار کوچک و قدیمی در پاریس است که برخلاف تصور به یک خانه کاملا مدرن و امروزی تبدیل شده است. به همراه تصاویر قبل و بعد از بازسازی تمامی مراحل را توضیح خواهم داد.

بازسازی آپارتمان سنتی در پاریس

سرویس خواب بالسا

مشخصات آپارتمان

  • متراژ : 55 متر مربع
  • موقعیت : پاریس
  • مدت زمان بازسازی : 4 ماه
  • هزینه بازسازی : 25000 یورو

توضیح وضع موجود : در پاریس و در منطقه Trocadero، یک آپارتمان قدیمی 55 متر مربع اما با پتانسیل های بالا وجود دارد که قرار است با در نظر گرفتن ویژگی های مثبت و بهبود ویژگی های منفی بازسازی شود. وجود پنجره های بزرگ با نور طبیعی بسیار عالی برای شروع کار یک نقطه قوت این آپارتمان محسوب می شد.

مطلب پیشنهادی : بازسازی آپارتمان کوچک اما جادار!

بازسازی آپارتمان سنتی در پاریس

سالن نشیمن 

قبل : 

به غیر از قدیمی بودن ساختمان آپارتمان مشکلات در سیم کشی ها و برق رسانی یکی دیگر از مشکلاتی بود که طراح باید بر طرف می نمود. دیوارهای زرد، فرش و کاشی های قدیمی، آینه های دودی رنگ تمام چیزهایی بودند که باید رها می شدند و طراحی جدید جای آن ها را می گرفت. 

بازسازی آپارتمان سنتی در پاریس

بعد : یک فضای آرام و گرم

نکته مهمی که کارفرما بر آن تمرکز داشت به کار بردن رنگ سفید و ایجاد یک فضای گرم و مدرن بود. در نتیجه رنگ سفید برای کل فضا در نظر گرفته شد. این کار باعث می شد تا به واسطه نور طبیعی فضا بزرگ تر، روشن تر و بازتر نشان داده شود. پارکت های رنگ روشن از چوب بلوط در کف نصب شدند و تصمیم بر این شد که مبلمان نیز متناسب با طرح جدید تغییر یابند.  

یکی از مشکلات دیگری که در چیدمان وجود داشت، محل قرارگیری تلویزیون به دلیل وجود پنجره بزرگ و تابش نور به صفحه آن و همچنین قرارگیری مبل برای تماشای تلویزیون بود. در نتیجه قسمت گوشه سمت چپ برای این کار در نظر گرفته شده و تلویزیون روی دیوار با ارتفاع بالا نصب گردید. مبلمان به صورت سفارش و متناسب با فضا طراحی شده و میزهای زیر تلویزیون نیز برای قرار دادن وسایل و دکوری های زیبا درنظر گرفته شد. 

مطلب پیشنهادی : بازسازی ویلای مدرن جمع و جور!

بازسازی آپارتمان سنتی در پاریس

مشتری خواسته بود که کتابخانه اصلی را نگه داشته شود. اما در طرح جدید قفسه های شیشه ای با رنگ دودی برداشته و پس از آن کمدها و فضاهای ذخیره سازی را با درب های فشاری در نظر گرفته شد زیرا کارفرما تمایلی به استفاده از مدل های قدیمی و دسته دار نداشت. برای ایجاد یکپارچگی و هماهنگی با دیوارها، کتابخانه به رنگ سفید رنگ آمیزی گشت. وجود یک سنگ مرمر براق و طوسی رنگ به روشن تر شدن فضا کمک زیادی خواهد کرد.

مراحل قبل و بعد از بازسازی آپارتمان

راهرو

قبل از: یک راهرو تاریک و شلوغ

قبل از نوسازی، این راهرو یک فضای تاریک و شلوغ بود. نور زرد و غم انگیز، کاشی های سفید رنگ و رو رفته، وسایل شلوغ و قدیمی یک تصویر کسل کننده و زشت را به وجود آورده است.

مطلب پیشنهادی : ۱۲ سوال که قبل از بازسازی دکوراسیون باید از خود بپرسید!

مراحل قبل و بعد از بازسازی آپارتمان

مراحل قبل و بعد از بازسازی آپارتمان

بعد : 

برای حل مشکلات راهرو، ابتدا یک صفحه شیشه ای سبز آبی و آرامش بخش در بین در ورودی و در اتاق قرار گرفت تا یک فضای مدرن و در عین حال عملکردی را به وجود آورد. پارکت سفیدی که در سالن استفاده شده بود در این قسمت نیز ادامه پیدا کرد تا این دو فضا در امتداد یکدیگر دیده شوند. رنگ سفید در این قسمت نیز به کار گرفته شده تا روشنایی و نور را به وجود بیاورد. به جای وسایل قدیمی نیز از کمدهای سفید و شفاف بسته استفاده شد تا از شلوغی کاسته شود.

مطلب پیشنهادی : بازسازی آپارتمان مدرن در خیابان زعفرانیه تهران

مراحل قبل و بعد از بازسازی آپارتمان

اتاق

قبل : یک اتاق قدیمی

مانند سایرقسمت های آپارتمان، اتاق خواب نیز یک طرح قدیمی با تنالیته زرد و کرم رنگ داشت. مبلمان ها بسیار دست و پاگیر بودند تخت به واسطه کمدها با درب های آینه ای فضای مسدود و دلگیری را تجربه می کرد. 

مطلب پیشنهادی : بازسازی آپارتمان ۵۰ متری، خانه ای که در ۲۰ روز دکور شد!

مراحل قبل و بعد از بازسازی آپارتمان

بازسازی آپارتمان سنتی در پاریس

بعد : 

در طراحی جدید اتاق خواب، به جار دو کمد اطراف تخت یک رخت کن در قسمت ورودی ساخته شده و برای جلوگیری از تاریک و کوچک شدن فضا دربی برای آن قرار داده نشد. سپس پارتیشن های رخت کن را با روکش چوبی پوشاندند تا در کنار رنگ آبی دیوار فضای گرم، آرامش بخش و صمیمی را ایجاد نماید. در نهایت یک آباژور سفید و گرد به عنوان یک عنصر دکوراتیو این طراحی را تکمیل کرد.

آباژور مدرن مدل پرستوی مهاجر
پرواز دکوراتیو دیزاین
آباژور رومیزی Folium
پرواز دکوراتیو دیزاین
آورده های روشنایی تیسرا
آباژور تیسرا طرح تراما
آورده های روشنایی تیسرا

لوازم خانگی سیلویا
آباژور رومیزی چوبی گرد
لوازم خانگی سیلویا
[[nid:12676]]
آباژور شیشه ای کروی رومیزی آیکیا

شما هم اگر فکر می کنید برای بازسازی و ایجاد تغییر به مشاوره و متخصص نیاز دارید می توانید با ثبت درخوای خود در قسمت سفارش کالا و خدمات افرادحرفه ای را در اهالی فن چیدانه بیابید.

منبع : maisonapart | مترجم : گلنار صفدریان | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه