Chidaneh.com placeholder image

ابزار آشپزخانه، همین 6 وسیله چندکاره کافیه!

به قلم: تحریریه چیدانه

فضای کم آشپزخانه! موضوع جدید نیست و افراد بسیاری در خانه خود با این معضل روبرو هستند. مشکل اصلی تجمع بسیار وسایل در کابینت ها است که شاید اتفاقا بسیاری از آنها را سال به سال هم مورد استفاده قرار ندهید. پر کردن کابینت با تعداد زیادی از وسایل و لوازم آشپزخانه کار ساده ای است. حتی در صورت نبود فضای بیشتر می توانید آنها را روی کابینت و اپن آشپزخانه هم وارد کنید ولی باید بدانید که ماهی را هر وقت از آب بگیرید تازه است و باید در یک جایی این روند متوقف شود. پس به دنبال راه حل بروید و حجم زیاد این لوازم غیر ضروری را کم کنید. به جای اینکه برای هر وظیفه به دنبال یک وسیله بروید، وسیله ای را تهیه و انتخاب کنید که چندکاره باشد. در ادامه این مطلب با 6 ابزار آشپزخانه همه کاره آشنا می شوید که همه کار در آشپرخانه انجام می دهند:

ابزار آشپزخانه

چوب و هنر

ابزار چند کاره آشپزخانه در هر خانه ای ضروری است. بسیاری از خانم های خانه دار نمی دانند که یک ست آشپزخانه کامل و صحیح فضای بیشتری برای ظروف محبوب به آنها می دهد. یک ست 6 تایی از این وسیله ها را می توانید در هر قسمتی از کابینت نگهداری کنید و برای پخت و پز به سراغشان بروید.

مطلب مرتبط: ۸ وسیله که هر آشپزخانه نیاز دارد!

انبر

انبر

یک انبر از جنس استیل تهیه کنید که به دمای بالا مقاوم باشد و و بتوانید روی حرارت یا درون فر از آن استفاده کنید. قالب های غذا را به کمک این انبر از درون فر بیرون بکشید. اگر بتوانید مدلی از این انبر را پیدا کنید که سر گرد و مانند قاشق داشته باشد، استفاده های بیشتر و بی نظیر آن را خودتان خواهید فهمید. می تواند در زمان سرخ کردن و گریل روی اجاق گار و یا حتی سرو غذا سر میز ناهارخوری، به کمک شما بیاید. این انبر جای دستکش مخصوص فر، کفگیر و قاشق را پر می کند.

[[nid:12866]][[nid:12861]][[nid:12867]]

انبر برای مصارف مختلف!

چاقوی سرآشپز

چاقوی سرآشپز

یک چاقوی 20 سانتی متری در آشپزخانه آچار فرانسه است! البته می تواند به قیمت جان هم تمام شود. برای له کردن سیر و خرد کردن یخ با قسمت پشتی آن به کار می آید. این وسیله را به جای سیر له کن و یخ شکن به کار ببرید.

[[nid:13355]][[nid:13356]]

برگهف
کارد حرفه ای سرآشپز 20 سانتی برگهف
برگهف

انواع چاقوی حرفه ای 20 سانتی!

چاقوی برش

چاقوی برش

یک چاقوی بزرگ و یک چاقوی کوچک همه آن چیزی است که برای خرد کردن تمام مواد غذایی در زمان پخت و پز نیاز خواهید داشت. ست کامل چاقوهای خود را که در ابعاد مختلف است کنار بگذارید.

[[nid:13379]][[nid:13369]]

خانه رویایی ایکیا
چاقو کاوردار سری SKALAD IKEA
خانه رویایی ایکیا

مدل های چاقو برای خرد کردن!

مطلب مرتبط: خرید چاقوی آشپزخانه، کدومش میتونه عصای دست من بشه؟

قاشق چوبی

قاشق چوبی

قاشق چوبی را در قسمتی از آشپزخانه و در سطوحی با جنس مختلف می توانید استفاده کنید. از تابه نچسب گرفته تا چدن، استیل و تفلون را حمایت می کند. اگر قاشق شما در قسمت سر گوشه هم داشته باشد، برای گوشه و درز تابه ها هم کارگشا خواهد بود.

چوبت
قاشق چوبی خاص
چوبت

در زمان سرخ کردن و پخت هر ماده غذایی قابل استفاده است. برای اینکه متوجه شوید روغن درون تابه به اندازه کافی داغ شده تا بتوانید سرخ کردن خوراکی ها را انجام دهید، نوک قاشق چوبی را درون روغن فرو کنید. اگر اطراف آن حباب مشاهده کردید، روغن آماده است.

قاشق فلزی

یک قاشق چوبی که روی آن اندازه هم درج شده باشد، می تواند کارهای زیادی در آشپزخانه انجام دهد. می توانید با پشت این چاقو گوشت را هم ترد و خوشمزه کنید.

کفگیر

کفگیر

یک کفگیر که از جنس خوب بوده و دسته محکم و نسوزی هم داشته باشد، می تواند در زمان آشپزی وردست شما قرار بگیرد. در زمان آب پز کردن مواد غذایی، این کفگیر است که می تواند آشپزی را تکمیل کند. اگر آشپز حرفه ای هستید، نیازی به معرفی بیشتر این وسیله نخواهد بود.

[[nid:13388]][[nid:13547]][[nid:13548]]

برای خرید این وسایل آشپزخانه ضروری و همه کاره سریعا از ویترین کالای چیدانه اقدام کنید! روی هر کدام کلیک کرده و با کادر سبز رنگ ارتباط را برقرار کنید.

منبع: apartmenttherapy | مترجم: صدف حقیقت | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه