Chidaneh.com placeholder image

بهترین مارک آون توستر،‌ همه چیز رو تمام و کمال بدون و بخر!

به قلم: تحریریه چیدانه

توستر آون (toaster oven) وسیله ای است که دیگر امروزه در بیشتر خانه ها پیدا می شود. این وسیله با اینکه فضای کمی از آشپزخانه شما را اشغال می نماید به شما کمک می کند که کارهای بسیاری را با سرعت بالا و همچنین آسوده خاطری بیشتری پیش ببرید. با کمک این وسیله شما می توانید لذت خوردن یک صبحانه و یا عصرانه دلنشین را با تمام وجودتان حس کنید.

راهنمای خرید توستر آون

سرویس خواب بالسا

در این مطلب از وب سایت چیدانه می خواهیم در ابتدا اطلاعاتی کافی از توستر آون کسب نماییم و بعد با هم به مرور چند برند مشهور از تولید کنندگان توستر را مرور کنیم و به این نتیجه برسیم که بهترین مارک آون توستر چیست؟!

راهنمای خرید توستر آون

توستر آون های الکتریکی در ابعاد بسیار کوچکی در بازار موجود بوده و برای هر آشپزخانه ای کار راه انداز هستند. کارایی های این وسیله به شکل جزئی تری را می توان چنین بیان کرد:

  • تست کردن نان
  • گرم کردن نان های فریز شده
  • گرم کردن پیتزا و غذاهای دیگر
  • پخت کیک
  • کباب کردن جوجه
  • بریان کردن
  • آب کردن مواد منجمد

نحوه کارکرد این وسیله عموما با کمک المنت های حرارتی بوده و در گاهی موارد نیز مجهز به فن است که باعث جریان یافتن حرارت در داخل محفظه می گردد. قطعا باید به این نتیجه رسید که داشتن توستر آون هایی با در شیشه ای گزینه های بهتری به حساب می آیند، ‌چراکه به شما کمک می کنند از در تمامی مراحل پخت و پز آگاه باشید. بعد نیست به این مسئله نیز اشاره کنیم که توتسر آون ها غالبا دارای انتخابگر های چرخشی هستند که به شما کمک می کند دمای فر، زمان پخت و همینطور نوع پخت را به راحتی تنظیم و کنترل نمایید.

مطلب مرتبط: راهنمای خرید جهیزیه: انواع و قیمت سرویس قابلمه!

تمیز کردن توستر آون

تمیز کردن توستر آون

یکی از مسائلی که معمولا خانم های خانه را درگیر خود می کند نحوه تمیز کردن توستر آون است. اگر بخواهیم به ساده ترین حالت ممکن راه حلی جلوی پایتان قرار دهیم باید بگوییم که شما می توانید سینی های این وسیله را که قابل جا به جایی و شستشو هستند درآورده و آن را تمیز نمایید. به همین راحتی!

مطلب مرتبط: خرید ماشین ظرفشویی، کدام بهتر است؟

اما در کنار این سادگی باید نکات دیگری را نیز مد نظر قرار داد. اول از همه اینکه قبل از شروع به تمیز کردن توستر آون خود،‌ حتما آن را از برق درآورید. علاوه بر این در زمان شستن سینی باید حتما دقت نمایید که خطی بر روی آن ایجاد نشود و خراشی رویش نیفتد.

شما می توانید برای تمیز کردن المنت ها نیز از یک دستمال مرطوب که مواد شوینده ای نداشته باشد استفاده نمایید؛ اما حتما این کار را بعد از سرد شدن المنت ها انجام دهید.

بهترین مارک آون توستر

مزایای توستر آون

در رابطه با مزایای توستر آون در اولین مرحله می توان به این مسئله اشاره کرد که شما می توانید با کمک این وسیله از گازهای مضر آزاد شده ای که در زمان سوخت گاز در فرهای گازی وجود دارند در امان بمانید و غذایی با طعم واقعی و لذیذ میل کنید. در توضیح این موضوع باید گفت که در فرهای گازی، راه خروجی وجود نداشته و این گازها بر روی غذا می نشینند،‌ ولی در توستر آون چنین مسئله ای وجود ندارد.

از دیگر مزایای توستر آون می توان به مصرف انرژی کم آن اشاره کرد، این در صورتی است که فرهای گازی به دلیل حجم بزرگی که دارند انرژی زیادی را برای گرم شدن نیاز دارند.

مطلب مرتبط: بهترین مارک همزن برقی، از صفر تا صد با پرفروش ترین های بازار

حالا که در رابطه با مصرف انرژی در این وسیله صحبت شد بد نیست این نکات را هم یاد آوری کنیم:

  • بهتر است در زمان استفاده از آون توستر خود،‌درِ آن را زیاد باز نگه ندارید؛ زیرا این کار باعث می شود که هوای خنک وارد محفظه پخت فر شده و مصرف انرژی آن را بسیار افزایش دهد.
  • اگر می خواهید غذاهای یخ زده خود را درون توستر آون قرار دهید بهتر است قبل از هرچیز اجازه دهید که یخ آنها کمی آب شده و و قبل از پختن آنها حتما برفکشان را به طور کامل بزدایید.
  • سعی کنید قبل از پختن غذا، توستر آون خود را روشن نگذارید.
  • شما می توانید با خاموش کردن توستر آون خود در زمانی که احساس می کنید غذا پخته به مصرف انرژی کمک زیادی کنید. خیالتان راحت باشد که در صورت خاموش کردن آن، حرارتی که در محفظه موجود است می تواند فرایند پخت غذایتان را ادامه دهد.

مطلب مرتبط: لوازم خانگی رنگی، این وسیله ها رنگیشون هم قشنگه!

بهترین مارک توستر آون

بهترین مارک توستر آون

به طور کلی، برندهای تولیدکننده توستر آون شامل این موارد می شوند:

هر کدام از این برندها بسته به برخورداری از ویژگی های متفاوتی دارای قیمت و کیفیت متفاوتی هستند. بعضی از این ویژگی ها شامل نوع گنجایش( 30 لیتر و بیشتر و یا کمتر از 30 لیتر)، داشتن صفحه نمایش و داشتن جوجه گردان می شود.

مسئله ای که در رابطه با این محصول وجود دارد این است که اغلب برندهای مشهور به سراغ تولید توستر آون هایی در رنگ های بسیار متفاوت رفته اند که همین مسئله مورد استقبال افراد بسیاری واقع شد.

مطلب مرتبط: بهترین مارک ساندویچ ساز، کدوم مدل رو بخریم؟

از پرفروش ترین اون توسترهایی که امروزه وجود دارند می توان به آون توستر هاردستون مدل OTM1012، آون توستر فلر مدل EOFR502، آون توستر راکو مدل R50-M، آون توستر پارس خزر مدل Vesta، آون توستر وینزو مدل Lopex-7 و… اشاره کرد.

قیمت توستر آون

قیمت توستر آون

اگر تصمیم به خرید توستر آون دارید باید این را بدانید که مسلما به هر میزانی که هزینه ای مصرف کنید می توانید امکانات بیشتری را نیز به دست آورید. به طور کلی در میان کالاهای ایرانی و غیر ایرانی شما می توانید به دنبال توستر آون با حدود قیمت 190 هزار تومان تا 3 میلیون و 200 هزار تومان باشید.

اگر شما هم تصمیم دارید به آشپرخانه منزل خود سر و سامانی بدهید می توانید با اهالی فن وب سایت چیدانه همراه باشید!

نویسنده: طلوع حقیقت | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه