Chidaneh.com placeholder image

تمیز کردن لوازم آرایشی، در چند دقیقه استریل می شوند!

به قلم: تحریریه چیدانه

در این مطلب از سری مطالب چیدانه، قصد داریم در تمیز کردن وسایل و لوازم آرایشی به شما کمک کنیم. می دانیم که گاهی اوقات تمیز کردن یک تراش آرایشی از فتح قله قاف هم سخت تر می شود! با چیدانه همراه باشید؛ تا لوازم آرایش تمیز و استریل داشته باشید!

شیوه تمیز کردن فرچه آرایش
شیوه تمیز کردن فرچه آرایش
شیوه تمیز کردن فرچه آرایش
شیوه تمیز کردن فرچه آرایش
شیوه تمیز کردن فرچه آرایش

تمیز کردن فرچه های آرایشی

تمام فرچه های آرایشیتان را بیاورید، قرار است همه را حمام کنیم! ابتدا فرچه ها را در یک ظرف پر از آب سرد خیس کنید. پس از چند دقیقه کف دست خود شامپو بریزید و فرچه آرایشی را به صورت دورانی روی کف دست خود تکان دهید. حال که از تمیز شدنشان مطمعن شدید، فرچه ها را آب کشی کنید و روی یک حوله قرار دهید تا خشک شوند.

سرویس خواب بالسا

مطالب بیشتر: نظم بخشی به لوازم آرایشی، 12 ایده ساده و خلاقانه!

شیوه تمیز کردن تراش آرایشی
شیوه تمیز کردن تراش آرایشی

تمیز کردن تراش آرایشی

رژ لب های مدادی، خط چشم و خط لب جزو موارد لاینفک هر کیف آرایشی هستند. هر بار که از تراش آرایشی استفاده می کنید؛ می توانید با گوش پاک کن مقداری تمیزش کنید اما باز هم به صورت کامل تمیز نمی شود. مسواک های قدیمی را دور نیندازید. یک مسواک قدیمی را آغشته به الکل کنید و شروع به مسواک کردن تراش آرایشی کنید. با این کار ریز ترین مواد آرایشی هم پاک می شوند و تیغه تراش نیز ضد عفونی می شود. در انتها تراش آرایشی را با آب سرد بشویید و خشک کنید.

مطالب  بیشتر: 10 ایده راه گشا برای نظم دهی به لوازم آرایشی!

تمیز کردن اتو مو
تمیز کردن اتو مو

تمیز کردن اتو مو

اتوی مو را نمی توان شست به همین خاطر تمیز کردنش بسیار سخت و وقت گیر به نظر می رسد اما با دنبال کردن این مراحل بسیار آسان می شود. اتوی مو را از برق بکشید و مطمعن شوید کاملا خنک شده است. چند پد الکلی را روی قسمت هایی که ژل مو، واکس یا موس چسبیده است، بگذارید. چند دقیقه صبر کنید سپس با یک دستمال پارچه ای مرطوب تمیزش کنید. در انتها با یک دستمال پارچه ای نرم و خشک رطوبتش را بگیرید.

توجه کنید! در تمیز کردن اتو مو از پنبه به جای پد الکلی استفاده نکنید.

شیوه تمیز کردن برس مو و شانه
ششیوه تمیز کردن برس مو و شانه
شیوه تمیز کردن برس مو و شانه
شیوه تمیز کردن برس مو و شانه
شیوه تمیز کردن برس مو و شانه

تمیز کردن برس مو

ابتدا موهای درون برس یا شانه را خالی کنید. اگر موها لای دندانه گیر کرده است؛ می توانید از یک موچین کمک بگیرید. برس را خیس کنید و رویش شامپو بریزید. با دست یا یک مسواک قدیمی دندانه ها را بشویید سپس با آب گرم، آب کشی کنید و روی یک حوله تمیز بگذارید تا خشک شود.

مطالب بیشتر: چیدن لاک روی میز، چطوری نظم بدم؟ 

شیوه های تمیز کردن لوازم آرایش
تمیز کردن فر موژه

تمیز کردن فرمژه

ابتدا با یک پد یا پنبه الکلی فرمژه خود را ضد عفونی و استریل کنید. بلافاصله با آب سرد آب کشی کنید زیرا الکل به لاستیک سر فر مژه آسیب می رساند و روی یک حوله تمیز قرارش دهید تا خشک شود.

مطالب بیشتر: میز توالت، 10 انتخاب خانم های با سلیقه ! 

تمیز کردن موچین
تمیز کردن موچین

 تمیز کردن موچین

موچین هم شامل وسایل آرایشی است که باید استریل شود. ابتدا موچین را با آب گرم و صابون بشویید سپس با یک پنبه آغشته به الکل ضد عفونی اش کنید و بگذارید تا خشک شود.

 

مطالب پیشنهادی: 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه