Chidaneh.com placeholder image

بوگیر کمد لباس، وقتی برنج وارد می شود!

به قلم: تحریریه چیدانه

تا به حال برایتان پیش آمده در حالی که برای یک قرار مهم به سرعت آماده می شوید، احساس کنید پیراهنی که از کمد لباس بیرون آورده اید، بوی نامطبوعی می دهد؟ این بو معمولا ناشی از نم و رطوبت موجود در کمد لباس است که به دلیل بسته بودن کمد و نبود تهویه، ایجاد شده است. برای رفع بوی نم کمد، روشی خانگی را برایتان پیش رو داریم و آن چیزی نیست جز برنج!

بطری شیشه ای برنج

قالیشویی ادیب

برنج یک از مواد غذایی اصلی در سفره های ایرانی است ولی به غیر از مصرف خوراکی، برنج خواص دیگری هم دارد که حتی فراتر از آشپزخانه هم می رود. بسیاری از افراد برای از بین بردن رطوبتی که به گوشی های موبایل وارد شده است از برنج استفاده کرده اند چرا که برنج جاذب رطوبت است و می تواند مولکول های آب را به دام بیندازد. ولی آیا برای از بین بردن بوی کمد هم از آن استفاده کرده اید؟

کمد لباس

قرار گرفتن یک پیمانه برنج در فضای بدبو می تواند دنیا را متفاوت کند. با کمک یک شیشه پر از برنج به سادگی بوی نامطبوع را از بین ببرید. تنها وسایلی که نیاز دارید شیشه سس یا مربا، یک کیسه برنج و اسانس روغنی مورد علاقه تان است.

اسانس روغنی

اگر از داشتن کمد بدبو به دلیل نم و یا نبود جریان هوا رنج می برید، بوی لیمو انتخاب خوبی است. اگر فقط می خواهید رایحه خوشی را به کمد لباس هایتان اضافه کنید، عطر رزماری، نعناع و اسطوخودوس پیشنهاد ما به شماست.

خوشبو کننده خانگی با برنج

ساخت بوگیر کمد لباس

  1. یک تا دو پیمانه برنج را درون ظرف شیشه ای بریزید.
  2. 10-20 قطره از اسانس روغنی مورد نظر را به آن اضافه کنید.
  3. درب شیشه را با پارچه نفوذپذیر بپوشانید و آن را با بند پلاستیکی محکم کنید.
  4. ظرف شیشه ای را به خوبی تکان دهید تا اسانس روغنی بین دانه های برنج پخش شود.

انتظار نداشته باشید این بوگیر طبیعی که خودتان ساخته اید، مانند یک خوشبوکننده کارخانه ای تمام فضای اتاق و خانه را معطر کند. بلکه برای یک فضای کوچک جوابگو خواهد بود.

دکوراسیون اتاق خواب

این روش را در همه کمدهای خانه و در اتاق های کوچکی به کار ببرید که خودشان عطر خاصی ندارند. به عنوان مثال لاندری به دلیل داشتن مواد شوینده مختلف با عطر متنوع و ورودی خانه به دلیل جریان هوا و باز و بسته شدن درب مناسب استفاده از این خوشبوکننده خانگی نیستند. خصوصا اگر روی این بطری شیشه ای را نپوشانید، رایحه خود را زودتر از دست می دهد. اگر حس کردید رایحه ای در کند و فضای مورد نظر استشمام نمی شود، کمی شیشه را تکان دهید تا مجدد عطر به فضا پراکنده شود.

مطلب پیشنهادی:خوشبو کردن فضای خانه، با این ۸ روش خانه تان ماندگار می شود!

جلوگیری از بو گرفتن لباسها در کمد

باتوجه به میزان رطوبت موجود در فضا، بوگیر کمد لباس یعنی همان شیشه برنج بین 4-6 ماه کارایی دارد.

این روش تنها متغلق به کمد لباس نیست و می توانید برای رفع رطوبت کابینت آشپزخانه و حتی کمد رختخواب از آن استفاده کنید. در کابینت آشپزخانه مجاز هستید برنج را درون بشقاب یا کاسه ای در گوشه کابینت قرار دهید.

مطلب پیشنهادی: از بین بردن بوی بد رختخواب با خوشبو کننده های خانگی!

اگر دوست دارید از نکات خانه داری متنوع آشنا شوید، به بخش خانه داری سری بزنید. سوال خود را در بخش افزودن دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: apartmenttherapy | مترجم: صدف حقیقت | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه