Chidaneh.com placeholder image

چگونه آب را هدر ندهیم؟

به قلم: تحریریه چیدانه

با وجود بارش باران در فصل بهار، کاهش مصرف و هدر رفت آب یکی از مهمترین ترندهای روز دنیا است. به قول معروف آب هست ولی کم هست! نگهداری از آب هم برای محیط زیست و هم برای انسان ها و البته کم شدن هزینه های مصرفی مزایای بسیاری دارد. این بار می خواهیم روش های جلوگیری از هدر رفت آب در خانه را با هم مرور کنیم و 7 ترفند برای ذخیره آب و کاهش مصرف آب در خانه را ذکر کنیم.

آیراتور

تابلو فرش ریحان

نقش تاسیسات در کاهش مصرف آب

ساد ترین روش برای کاهش مصرف آب و همچنین کم کردن هزینه پرداخت قبض آب، این است که از آیراتور نازل یا هوابرد با جریان کم برای شیرآلات سینک ظرفشویی و روشویی دستشویی استفاده کنید. آیراتور وسیله ای است که جریان آب را با هوا مخلوط می کند و به دلیل کاهش میزان آب، باعث کاهش مصرف می شود. نصب آیراتور ساده است و مشکلی ایجاد نمی کند. همچنین دوش حمام خانه نباید مربوط به سالیان پیش باشد و باید آن را با مدل های جدیدتر تعویض کنید چون اکثر مدل های جدید انرژی را ذخیره می کنند.

کاهش مصرف اب در آشپزخانه

مغازه ابزارفروشی را برای خرید وسایل کم جریان بازرسی کنید. به یاد داشته باشید که داشتن جریان کم به معنای ضعیف بودن وسیله مورد نظر نیست!

مطلب پیشنهادی: انواع شیرآلات کم مصرف برای طراحی داخلی خانه!

آبیاری چمن

مصرف نادرست آب برای چمن در فضای سبز خانه

تا به حال شده که شلنگ آبیاری یا آبپاش را روی چمن های حیاط رها کرده باشید تا به اندازه کافی سیراب شده باشند و سپس فراموش کرده باشید که آب همچنان باز است؟ با خرید تایمر آب می توانید این مشکل را حل کنید. تایمر مخصوص آبیاری را می توانید از ابزارفروشی و یا لوازم کشاورزی تهیه کنید. این وسیله به شلنگ وصل می شود و خروج آب را بعد از زمان تعیین شده شما متوقف می کند. این زمان اغلب بین 10 دقیقه تا 2 ساعت متغیر است.

مطلب پیشنهادی: آبیاری قطره ای، قطره قطره جمع گردد وانگهی باغ شود!

چکه کردن سیفون توالت

چکه نکردن سرویس بهداشتی

گاهی اتفاق می افند که بعد از استفاده از سیفون توالت، تانک آب درون سنگ توالت چکه می کند. اگر این اتفاق برای شما هم پیش می آید، باید بدانید که سالانه بیش از صدهزار لیتر آب را هدر می دهید. برای اینکه متوجه شوید سیفون آب می دهد یا خیر، چند قطره از رنگ غذا را درون تانکر آن بریزید و سپس سیفون را بزنید. اگر چکه کند، می توانید آثارش را روی کاسه توالت مشاهده کنید. در این حالت است که باید به تعمیرکار و لوله کش زنگ بزنید تا از هدر رفتن بیشتر آب جلوگیری شود.

مطلب پیشنهادی: فلاش تانک توکار، راه حل دکوراسیون سرویس بهداشتی کوچک!

کاهش مصرف آب در سیفون توالت

چگونه در مصرف آب صرفه جویی کنیم: کاهش آب سیفون

اگر توالت فرنگی در سرویس بهداشتی شما مدرن و کم مصرف نیست، بهترین روش برای کاهش مصرف آب این است که یک یا دو بطری پلاستیکی را با شن و ماسه یا آب پر کنید و آن را در داخل سیفون یا همان تانک آب قرار دهید. با این کار در هر بار استفاده از سیفون میزان آب مصرفی کم می شود. مطمئن شوید که بطری ها سر راه خروج آب نباشند و مکانیسم سیفون را مختل نکنند. از آجر استفاده نکنید چون به مرور زمان خرد می شوند و ممکن است به توالت آسیب بزند.

مطلب پیشنهادی: تعویض پمپ سیفون به سادگی

[[nid:120021]]

فلاش تانک های جدید کمترین میزان مصرف آب را دارند!

آب سرد در حمام

کاهش مصرف آب در زمان حمام کردن

چگونه می توان مدت زمانی را که برای گرم شدن آب پیش از دوش گرفتن نیاز است را کاهش داد؟ ظرف یا سطلی را در حمام قرار دهید و آب سردی را که در این زمان باز می گذارید تا آب گرم شود، درون سطل بریزید. می توانید از این آب برای آبیاری گیاهان، خیساندن لباس های کثیف و یا فعالیت های دیگری که نیاز به آب گرم ندارد، استفاده کنید.

ذخیره آب در حمام

بعد از مدتها استفاده از حمام و آب، شما می دانید که چه مدت زمان برای گرم شدن آب لازم است. این مدت زمان را برای پر شدن سطل اندازه گیری کنید. برای مثال اگر بعد از حدود 5 دقیقه آب گرم می شود، در این مدت چه میزان از آب درون تشت پر شده است. این اندازه را با لاک ناخن یا ماژیک ضدآب علامت گذاری کنید. با این ترفند کودک شما هم فرصت آب بازی و باز گذاشتن بیش از حد آب را نخواهد داشت!

هدر رفت آب در حمام

کاهش مدت زمان دوش گرفتن

برخی کودکان آب بازی و آواز خواندن زیر دوش حمام را به اندازه ای دوست دارند که حتی گاهی 45 دقیقه طول می کشد تا از حمام بیرون بیایند. با او منطقی صحبت کنید و دلایل صرفه جویی در مصرف آب را توضیح دهید. در بهترین حالت دوش گرفتن باید زمانی به اندازه 5 دقیقه داشته باشد.

چگونه آب را هدر ندهیم

برای حفظ زمین و محیط زیست بیشتر بکوشیم!

منبع: quickanddirtytips | مترجم: صدف حقیقت | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه