Chidaneh.com placeholder image

برای خرید پرده آشپزخانه به این نکات مهم توجه کنید

به قلم: لاله داورپناه

آشپزخانه: پنجره های آشپزخانه دریچه هایی هستند که در طول روز در حین فعالیت های مداوم ما در این فضا نور کافی را به درون آشپزخانه می آورند. اگر پنجره آشپزخانه شما طرحی شکیل دارد نیازی به استفاده از پرده نیست، اما اگر فضای آشپزخانه از بیرون دیده می شود یا نور وارد شده شما را آزار می دهد می توانید از پرده استفاده کنید. بنابراین قبل از خرید پرده آشپزخانه این مطلب را بخوانید. چیدانه در این مطلب نکات مفیدی در انتخاب پرده آشپزخانه به شما ارائه می دهد. با ما همراه باشید.
مطلب پیشنهادی: چگونه با پرده جلوی نورهای مزاحم را بگیریم؟

تابلو فرش ریحان

اگر آشپزخانه شما کوچک است و نور کافی برای ورود به آشپزخانه در روز وجود ندارد، شما می توانید از پرده های نازک با رنگ های روشن استفاده کنید. در این آشپزخانه به دلیل کوچک بودن پنجره طراحان گروه طراحی داخلی و هوشمندسازی ساختمان کارا رنگ سفید را برای پرده آشپزخانه در نظر گرفته اند.

مطلب پیشنهادی: فوت و فن های طراحان برای آشپزخانه های کوچک

اگر پوشش دیوارها طرح دارد انتخاب پرده ساده مناسب تر خواهد بود و لعکس اگر دیوارها ساده و بدون طرح است پرده طرح دار انتخاب مناسب تری است.

مطلب پیشنهادی: ۱۲آشپزخانه رویایی برای دوست داران سنگ مرمر

می توانید در آشپزخانه خود از پرده های بالا رونده استفاده کنید. زیرا فضای کمی را اشغال می کند و به هنگام آشپزی خطر شعله ورشدن را به حد کمی می رساند. در تصویر بالا نمونه کار شرکت بریج عمران یکی از اهالی فن چیدانه را می بینید که پرده بالا رونده را با طرح و رنگی متناسب با دیگر قسمت های آشپزخانه انتخاب کرده اند.

مطلب پیشنهادی: میز آشپزخانه چند منظوره برای داشتن دکوراسیونی متفاوت!

سعی کنید از پرده های کرکره ای یا شیاردار استفاده نکنید، زیرا تجمع چربی در این نوع پرده ها زیاد می باشد.
چیدانه قبلا به سوال: انواع پرده را چگونه تمیز کنیم؟ پاسخ داده و شما را با نکاتی در مورد شستشوی پرده آشنا کرده است.

نقش رنگ پرده در دکوراسیون داخلی آشپزخانه را فراموش نکنید. در انتخاب رنگ پرده ها دقت کنید. رنگ های گرم مانند قرمز، زرد و نارنجی به صورت ملایم اشتها آور است. استفاده از رنگ هایی که با غذا هماهنگ هستند به آشپزخانه فضایی دلنشین می دهد و باعث میشود غذاها سالم و طبیعی به نظر برسند. از رنگ های کمرنگ برای آشپزخانه بپرهیزید. زیرا باعث ایجاد بیماری و ناخوشی می شوند.

سوالات خود را در مورد خرید و انتخاب پرده، دکوراسیون منزل و محل کارتان در مشاوره دکوراسیون چیدانه مطرح کنید تا کارشناسان و اهالی فن به شما پاسخ گویند.

اگر مشغول ساخت خانه، طراحی دفتر کار و یا بازسازی و تغییر دکوراسیون آنها هستید یا به دنبال افراد حرفه ای برای انجام این کار می گردید به اهالی فن چیدانه مراجعه کنید. در آنجا می توانید تصاویر مربوط به افراد یا شرکت های مختلف را ببینید و نمونه کارهای قبلی آنها را بررسی کنید.

مطالب بیشتر: امکانات بی نظیر در آشپزخانه های جمع و جور!
پرطرفدارترین ایده های طراحی آشپزخانه!
۶ نکته‌ای که باید قبل از انتخاب پرده‌ها بدانید
ست کردن پرده، مبلمان و فرش در دکوراسیون منزل

منبع: کتاب هنر دکوراسیون | گردآوری شده در تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه