Chidaneh.com placeholder image

معنی رنگ های پرچم اسپانیا، زرد و قرمزی که به خانه ها آمده اند!

به قلم: گلنار

جام جهانی فوتبال زمانی که شروع می شود تا آن موقع که پایان می یابد شور، هیجان و انرژی زیادی را نیز در سرتاسر دنیا با خود به همراه می آورد. به نظر من دلیل این اتفاق تنها ورزش فوتبال و لذت تماشای آن نیست، بلکه کنار هم قرار گرفتن ملت ها و نژاد ها و پرچم های مختلف همراه با خوشحالی و دوستی است. من هم از این فرصت استفاده کردم و به بهانه بازی فوتبال ایران و اسپانیا، دکوراسیون اسپانیایی را موضوع این مطلبم قرار دادم. امیدوارم این انرژی های مثبت و خوشحالی ها، به همراه صلح جهانی همیشه ادامه داشته باشد.

معنی رنگ های پرچم اسپانیا

چوب و هنر

مفهوم پرچم اسپانیا

پرچم اسپانیا بنا بر قانون اساسی این کشور از سه ردیف افقی تشکیل شده‌ است. این سه ردیف افقی از بالا به پایین به رنگ قرمز، زرد و قرمز هستند. اندازه مساحت ردیف وسط که رنگ زرد باشد، دو برابر هر یک از ردیف‌ های قرمز است. اگر دقت کنید طرحی که در نوار زرد رنگ دیده می شود دقیقا در مرکز واقع نشده و به سمت چپ متمایل است. طراحان پرچم به این مورد توجه داشتند که در صورت وزش باد طرح مرکزی به خوبی دیده نخواهد شد و به همین دلیل سمبل اصلی در وسط نوار قرار ندارد.

هرکدام از چهار ربع در نشان پرچم نمایانگر یکی از ۴ سلسله و عصر پادشاهی مهم اسپانیا است که همه با هم در اواخر قرن ۱۵اسپانیای متحد را تشکیل داده اند. کاستیل با قلعه و دژ مشخص شده، لئون که شیر نماد آن است، آراگون که با ۵ نوار زرد و ۴ نوار قرمز عمودی مشخص شده و ناوار که نماد آن زنجیره های به هم متصل است. موریس (پادشاه گرانادا) در پایین آرم با میوه انار نمایان شده است. دو ستون محصور در پرچم نشانه کشف اسپانیا و استعمار آمریکا بوده و همچنین ستون ها دروازه جبل الطارق به سوی اقیانوس اطلس به حساب می آیند .plus۷ و ultra دو کلمه ای هستند که بر روی ستون ها دیده می شوند و به معنای “دور دست ها"  و کنایه ای از دنیای جدید هستند.

مطلب پیشنهادی : فضایی با حال و هوای اسپانیایی!

معنی رنگ های پرچم اسپانیا

معنی رنگ پرچم ملی اسپانیا

در طول تاریخ طولانی اسپانیا، افسانه های متعددی برای توضیح معنی رنگ ها در این پرچم آمده است. یکی از افسانه ها چنین بیان می کند که رنگ های قرمز و زرد پرچم برای احترام به سنت محبوب اسپانیایی یهمی گاو بازی است که در آن رنگ قرمز برای نشان دادن خون ریخته شده توسط گاوها انتخاب شده در حالی که زرد نشان دهنده شن و ماسه در میدان گاوبازی است. افسانه دیگری نیز وجود دارد که ادعا می کند رنگ زرد برای نمایش خورشید در نظر گرفته شده، در حالی که رنگ قرمز برای نشان دادن جنگ های مردم اسپانیا بوده است. با این حال، توضیح دقیق در پشت انتخاب رنگ ها را می توان با یک تاریخ نگاری در نیروی دریایی اسپانیا در قرن هجدهم پیدا کرد. رنگ قرمز و زرد رنگ بنای نیروی دریایی و رنگ های اصلی بر روی کت و شلوار پادشاه فردیناند دوم انتخاب شدند.

مطلب پیشنهادی : ۱۰ سبک دکوراسیون داخلی در کشورهای مختلف جهان

عناصر دکوراسیون اسپانیایی

دکوراسیون داخلی به سبک اسپانیایی

دکوراسیون داخلی به سبک اسپانیایی

دکوراسیون داخلی به سبک اسپانیایی

دکوراسیون داخلی به سبک اسپانیایی

رنگ های زرد و قرمز در دکوراسیون داخلی اسپانیایی

وجود رنگ های زرد و قرمز تنها به پرچم این کشور خلاصه نمی شود، بلکه به شکلی پررنگ در دکوراسیون داخلی خانه های آن ها نیز حضور دارد. همان طور که می توانید در تصاویر بالا مشاهده کنید، ترکیب این رو دو رنگ برای اسپانیایی ها از دکور و تزیینات گرفته تا دکوراسیون فضاهایی مانند اتاق خواب، نشیمن، سالن غذاخوری و حتی ورودی مورد استفاده قرار می گیرد. این رنگ ها در پارچه ها، پرده، مبل، کوسن و رنگ آمیزی دیوارها بسیار دیده می شوند. 

دکوراسیون داخلی به سبک اسپانیایی

دکوراسیون داخلی به سبک اسپانیایی

پارچه و سفال مکزیکی در دکوراسیون اسپانیایی

چیزی که در دکوراسیون اسپانیایی بسیار دیده می شود، وجود وسایل و دکوری های سنتی و از جمله مکزیکی است. سفال های قدیمی و مکزیکی در این مورد بیش تر از دیگر وسایل مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین در برخی از تصاویر بالا می توانید پارچه های محلی به کار رفته در صندلی های غذاخوری را مشاهده نمایید. اما اگر بخواهم چند ویژگی بارز از معماری اسپانیایی را به شما معرفی کنم، می توانم قوس ها، دیوارهای ضخیم و سقف های بلند را نام ببرم. خصوصیاتی که در فضاهای داخلی نیز بسیار دیده می شود.

مطلب پیشنهادی : ۵ سبک اروپایی در دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی به سبک اسپانیایی

دکوراسیون داخلی به سبک اسپانیایی

دکوراسیون داخلی به سبک اسپانیایی

دکوراسیون به سبک اسپانیایی با عناصر قدیمی 

اگر نمونه هایی از خانه های اسپانیایی را دیده باشید، لوازم و وسایل قدیمی و عتیقه ها بسیار مشاهده می کنید. حسی که این عناصر در فضا ایجاد می کنند به یکی از مشخصه های سبک اسپانیایی تبدیل گشته است. لوسترها، شمعدان ها، درب و پنجره و مبلمان بیش ترین وسایلی هستند که به عنوان عتیقه و یک میراث ارزشمند در دکور خانه ها مورد استفاده قرار می گیرند.

مطلب پیشنهادی : طراحی دکوراسیون لوکس با ویژگی های سبک کلاسیک

دکوراسیون داخلی به سبک اسپانیایی

دکوراسیون داخلی به سبک اسپانیایی

سنگ و چوب در دکوراسیون خانه اسپانیایی

گاهی به جز درب و پنجره ها، الوارهای چوب زیبایی را در سقف خانه ها می بینیم. همچنین سنگ های طبیعی که در دیوارهای داخل خانه استفاده شده اند. یکی از دلایل این امر می تواند این باشد که سنگ یک عنصر رایج در مناطق کوهستانی اسپانیا و مکزیک است. به طور کلی گرما و صمیمیتی که در این خانه ها وجود دارند، علاوه بر حضور رنگ هایی مانند زرد و قرمز، وجود چوب و مصالح طبیعی است.

مطلب پیشنهادی : طراحی دکوراسیون لوکس با ویژگی های سبک کلاسیک

دکوراسیون داخلی به سبک اسپانیایی

دکوراسیون داخلی به سبک اسپانیایی

دکوراسیون داخلی به سبک اسپانیایی

دکوراسیون داخلی به سبک اسپانیایی

کاشی های اسپانیایی در دکوراسیون

شاید در وهله اول با دیدن کاشی ها به یاد معماری ایرانی بیفتیم، اما در حقیقت معماری اسپانیا کاشی ها با طرح و رنگ مخصوص به خود وجود دارند. مانند تصاویر می بینید که این کاشی ها در سرویس بهداشتی، ورودی و آشپزخانه بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. ترکیب رنگ آبی و قهوه ای چه در دیوارها و چه در کف سازی، یک محیط گرم و دلپذیر به وجود آورده است.

مطلب پیشنهادی : سبک های دکوراسیون داخلی: رمانتیک، مینی مالیسم و کانتری

دکوراسیون داخلی به سبک اسپانیایی

ملاقات سنتی معاصر

تمام آن چه که گفته شد در دکوراسیون خانه های معاصر و امروزی اسپانیایی کماکان دیده می شوند. ممکن است کمی از شدت رنگ ها و تریینات و وسایل شلوغ کاسته شده باشد، اما همچنان شاهد رنگ های زرد و قرمز، درب و پنجره چوبی، وسایل آنتیک و عتیقه و قوس های زیبا هستیم.

موضوع سبک ها در دکوراسیون داخلی را نیز می توانید با مطالعه مطالب زیر دنبال نمایید:

نویسنده : گلنار صفدریان | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه