Chidaneh.com placeholder image

با خرید یک دست مبلمان استیل خانه‌ای اعیانی داشته باشید!

به قلم: مهشید بختیاری

شاید خیلی از افراد به اشتباه و قضاوت از روی اسم ظاهری تصور کنند که مبلمان استیل مبلی با متریال فلز است! احتمالا تعجب می‌کنید اگر بشنوید که مبلمان استیل در حقیقت همان مبلمان سلطنتی از جنس چوب است! این تیپ مبلمان‌های اشرافی و مجلل به خاطر ظاهر شیک و لوکسی که دارند در زبان انگلیسی تحت عنوان «استایل» شناخته می‌شوند که در زبان عامیانه ما به استیل تبدیل شده و به این ترتیب بر روی مبلمان سلطنتی مهر مبلمان استیل خورده است. سبک سلطنتی، سبکی تجملاتی و پرآرایه بوده و پس از گذشت سالها هنوز هم هواداران خاص خود را حفظ کرده است. این مقاله تعلق دارد به مبلمان استیل، ویژگی‌ها، کاربرد و نحوه نگهداری از آن.

مجموعه مبل محمود در حوزه تولید و فروش انواع مبلمان استیل در سبک‌های آلمانی، ایتالیایی، انگلیسی و سفارش مدل‌های ژورنالی فعال بوده و سبک تخصصی آن سبک فرانسوی است. کارشناسان مجموعه مبل محمود در بیان این مقاله ما و شما را همراهی خواهند کرد.

چوب و هنر

 

مبل محمود
مبلمان سلطنتی سفید و طلایی کلاسیک
مبل محمود

تفاوت مبلمان استیل با مبلمان راحتی

مبل استیل نسبت به مبل راحتی تفاوت‌های عمده‌ای دارد، به طوری که می‌توان از روی ظاهر هم این دو را از یکدیگر تشخیص داد:

  • مبلمان استیل بیشتر شکل رسمی و تشریفاتی دارد اما روی مبلمان راحتی می‌توان دراز کشید، لم داد، تلویزیون تماشا کرد و به بازی کردن با موبایل پرداخت. کاربرد مبل راحتی از روی نام آن نیز مشخص است!
  • مبلمان استیل عموما سنگین‌تر و حجیم‌تر از مبلمان راحتی است و جای بیشتری را در خانه اشغال می‌کند.
  • رویه مبل استیل معمولا از پارچه‌های گرانقیمت و سنگین تهیه می‌شود.
  • به دلیل استفاده از چوب مرغوب و باکیفیت در مبلمان استیل، قیمت این نوع مبل از مبل راحتی بیشتر است.
  • دوام و ماندگاری مبلمان استیل بیشتر از مبلمان راحتی است، زیرا بدنه و استراکچر آن از چوب طبیعی است.
  • مبلمان استیل تاج‌های منبت‌کاری‌شده و ابزارخورده دارد که به آن حالت تشریفاتی و اعیانی می‌دهد.
  • نشیمن مبل استیل از مبل راحتی مرتفع‌تر است و تشک و فوم آن حالت ارتجاعی و نرمی کمتری دارد.

مبل محمود
مبلمان سلطنتی سفید و طلایی کلاسیک
مبل محمود

ویژگی‌های مبلمان استیل

مبلمان استیل مخصوص فضاهای رسمی و مهمانی‌های مجلل است. ظاهر پرابهت و باشکوه مبلمان استیل مهمانان را تحت تاثیر قرار خواهد داد و پارچه‌های سنگین و تاج‌ها و دسته‌های کنده‌کاری‌شده و پرطمطراق آن خانه را به قصری کوچک بدل خواهد کرد. ست‌های مبلمان سلطنتی عموما 9 نفره هستند و دو صندلی میزبان دارند. در این بخش خصوصیات مبلمان استیل را به صورت جزئی‌تر برای شما شرح می‌دهیم:

جنس چوب در مبلمان استیل

وزن بالای مبلمان استیل به این دلیل است که پیکره و اسکلت آن از چوب طبیعی تهیه شده است. در مقابل چوب این حسن را به مبلمان استیل داده است که مقاومت و استحکام بی‌نظیر آن با مبل‌های دیگر قابل قیاس نیست. خوب است بدانید که در ساخت مبلمان استیل عموما از چوب‌های گردو، توسکا و راش استفاده می‌شود.

نوع رویه در مبلمان استیل

یکی از دلایل گران بودن مبل استیل پارچه‌های نفیس و گرانقیمتی هستند که به عنوان رویه در آن استفاده می‌شود. این پارچه‌ها معمولا نانو یا ضدآب هستند و در برابر گرد و خاک نیز مقاومند. طرح پارچه مبلمان استیل را می‌توان ساده زد اما طرح ساده رایج و مرسوم نیست. بهتر است جذابیت و ابهت مبل استیل را با پارچه‌های کلاسیک و برجسته تکمیل کنید.

حکاکی در مبلمان استیل

اصالت و هنر دستی همان چیزی است که باعث شده تا مبلمان سلطنتی بعد از گذشت سالهای دراز هنوز هم طرفداران خاص خودش را داشته باشد. کنده‌کاری روی چوب از قدیم‌الایام جزو هنرهای محبوب ما ایرانی‌ها بوده است و بسیاری از صنایع دستی ما از این هنر نشات می‌گیرد. تراش‌کاری‌های نفیس و منحصربفرد مبل سلطنتی نوید این را می‌دهد که با خرید یک دست مبل استیل درحقیقت هنر اصیل و ریشه‌دار ایرانی را به خانه خود برده‌اید.

مبل محمود
مبلمان سلطنتی سفید و طلایی کلاسیک
مبل محمود

چگونه مبلمان استیل را با وسایل خانه ست کنیم؟

اجازه بدهید در همین ابتدا بگوییم که مبل استیل قابلیت حضور در مکان‌های خاصی را دارد. یک دست مبل راحتی می‌تواند در هر بخشی از خانه مورد استفاده قرار بگیرد و در هر رنگ و طرحی قابل سفارش دادن است، اما مبل سلطنتی تنها مخصوص اتاق پذیرایی است و رنگ‌های سنگین و باوقار آن شما را وادار می‌کند تا کل دکوراسیون را در پالت رنگی سنگین یا خنثی بچینید. پارچه‌های مبلمان استیل اصولا رنگ‌های جیغ و تند ندارند و اصلا با این مدل رنگ‌ها ابهت خود را از دست می‌دهند. چوب مبل سلطنتی می‌تواند به رنگ طبیعی خود در دکوراسیون چیده شود اما اگر پس از مدتی از رنگ آن خسته شدید و نیاز به تنوع داشتید اصلا نگران نباشید، می‌توانید چوب مبلمان را به دلخواه خود رنگ کنید. 

مبل محمود
مبلمان سلطنتی سفید و طلایی کلاسیک
مبل محمود

5 نکته درباره نگهداری از مبلمان استیل

چوب متریالی حساس و آسیب‌پذیر است، درست است که چوب مرغوب مقاومت و دوام بالایی دارد اما اگر به درستی از آن مراقبت صورت نگیرد خیلی زود کیفیت خود را از دست خواهد داد. بنابراین به این 5 نکته در باب نگهداری صحیح از مبلمان سلطنتی توجه ویژه داشته باشید:

نکته اول: مبلمان استیل را به طور منظم نظافت کنید

سعی کنید همراه مبلمانی که می‌خرید یک کاور هم تهیه کنید تا هم مبل را از آسیب کثیفی و گرد و خاک حفظ کند و هم طول عمر آن را افزایش بدهد. در هر صورت مبلمان چوبی را باید لااقل هفته‌ای یک مرتبه تمیزکاری کنید. تجهیزات نظافت مبلمان را می‌توانید از فروشگاه‌های مبلمان خریداری کنید.

نکته دوم: هنگام نظافت بخش‌های دور از دسترس را فراموش نکنید

شاخصه اصلی مبلمان استیل چوب‌های منبت‌کاری‌شده و تراش‌خورده است. این حکاکی‌ها ناخودآگاه قسمت‌هایی را در چوب ایجاد می‌کنند که شاید هنگام نظافت به آنجا دسترسی نداشته باشیم. در این صورت بهتر است از برس‌های مخصوص مبلمان استفاده کنید تا از پس پاکسازی دورترین نقاط مبلمان نیز به خوبی بربیایید.

مبل محمود
مبلمان سلطنتی سفید و طلایی کلاسیک
مبل محمود

نکته سوم: مایعات را از سطح چوب دور نگه دارید

اگر بر اثر بی‌احتیاطی روی سطح چوب یا پارچه مبلمان چای یا نوشیدنی ریختید بلافاصله به پاک کردن آن اقدام کنید و اجازه ندهید که مایعات بر روی آن خشک شوند. در غیر این صورت شاهد بوجود آمدن لکه‌های سفیدرنگ بزرگی خواهید بود که به این راحتی‌ها از بین نمی‌روند.

نکته چهارم: مبل را با دقت جابجا کنید

اگر مجبور شدید مبل را از جای خود تکان بدهید بهتر است آن را بلند کنید، زیرا کشیدن و هل دادن مبلمان استیل بر روی کف زمین باعث می‌شود چوب آن خراش بردارد و به این علت که بدنه مبلمان استیل منحنی و ابزارخورده است احتمال دارد با صدمه دیدن یک قسمت از چوب، مابقی بخش‌های مبلمان نیز آسیب‌پذیر شود.

نکته پنجم: مبلمان استیل را در مکان مناسب قرار بدهید

گرمای زیاد و نور مستقیم خورشید باعث می‌شود چوب خشک شود و به صورت لایه‌لایه ترک بخورد، علاوه بر این رطوبت زیاد نیز خطر حمله موجوداتی مانند قارچ‌ها و موریانه‌ها را افزایش خواهد داد. بنابراین بهتر است مبلمان استیل را در مکانی با درجه حرارت و رطوبت استاندارد قرار بدهید تا طول عمر مفید آن کاهش نیابد.

مبل محمود
مدل‌های جدید مبلمان کلاسیک جذاب و شیک
مبل محمود

سخن پایانی

مبلمان سلطنتی مجموعه‌ای بی‌نظیر و خیره‌کننده از چوب‌های ابزارخورده و پارچه‌های نفیس و گرانبهاست که منزل شما را به خانه‌ای اشرافی و شکوهمند تبدیل خواهد کرد. در این مقاله درمورد مبلمان استیل یا سلطنتی و خصوصیات آن به طور مفصل صحبت کردیم. حال تنها یک سوال باقی می‌ماند: بهترین مبلمان استیل را باید از کجا بخریم؟ 

مجموعه مبل محمود با بکارگیری متخصصان و استادکاران حوزه مبلمان استفاده از پیشرفته‌ترین تجهیزات و طرح‌ها و بهترین مواد اولیه، محصولاتی ارزنده را مطابق با به‌روزترین متدهای اروپا برای مشتریان ارزشمند خود تولید کرده است. نمونه‌کارهای این تیم حرفه‌ای را می‌توانید در صفحه پروفایل مبل محمود مشاهده کنید.

مطالب پیشنهادی چیدانه:

نویسنده: مهشید بختیاری

عضو تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه