Chidaneh.com placeholder image

خانه های کپسولی طبیعت دوست برای زندگی در هر نقطه جهان!

به قلم: تحریریه چیدانه

تکنولوژی: اکثر ما معتقدیم جهان امروزی که دنیای ارتباطات سریع و ظهور مداوم فناوری های جدید است، شگفت آور است اما نمی توانیم منکر این قضیه هم بشویم که گاهی از آن خسته می شویم و می خواهیم اندکی از آن دور باشیم. دنیای امروز این امکان را هم برای ما فراهم کرده است که بتوانیم در کنار آسایش و راحتی زمانی را دور از همه سپری کنیم. شما قبلا  در چیدانه با طراحی خانه ای که با انرژی خورشیدی کار می کند آشنا شده اید. گزینه های زیادی پیش روی ما است که چیدانه در اینجا می خواهد به یکی از جدیدترین آنها بپردازد. با ما همراه باشید…

اسکای اسکرپر

محفظه ی دوستدار محیط زیست (اکو کپسول) تخم مرغی شکل، مصرف انرژی آن بسیار کم و از نظر محیطی خانه ای پایدار است که شما می توانید آن را در هر نقطه ای از جهان قرار دهید. در واقع این کپسول مثالی از خانه کم مصرف و دوستدار محیط زیست است.

این ساختار در اندازه ی کوچک و به صورت پیچیده طراحی شده است. انرژی این خانه ی قابل حمل توسط نیروی خورشیدی و باد تأمین می شود و دارای سیستم جمع آوری و تصفیه ی آب باران نیز است.

این کپسول (محفظه) کوچک اما نیرومند به طول 4.5 متر، عرض 2.4 متر و ارتفاع 2.5 متر است.

مطلب پیشنهادی: تکنولوژی در خدمت زندگی ایده آل!

مساحت خالص سطح این فضا 8 متر مربع است.

این فضا گرچه از نظر استاندارد معمولی کوچک است، اما طراحان آن را برای دو نفر بزرگسال کاملا مناسب می دانند. شما می توانید با طراحی دکوراسیون خانه ای کوچک با وسایل کم جا از این فضای کوچک به نحو احسن استفاده کنید.

وزن هر کپسول 1500 کیلوگرم است و می تواند درون کابین های حمل و نقل استاندارد جا بگیرد.

مطلب پیشنهادی: لذت زندگی در خانه های آینده در چند دقیقه

این کپسول دارای یک توربین بادی 750 واتی توکار و 2.6 مترمربع سلول های خورشیدی پر بازده است.

اهالی فن پیشنهادی: هوشمند سازی ساختمان

زمان کاهش انرژی خورشیدی یا بادی، به دلیل سیستم انرژی دوگانه و باتری ظرفیت بالا جایی برای نگرانی وجود ندارد. این موضوع کپسول را همواره قابل استفاده می کند.

با این آمار می بینید که اکو کپسول به آسانی می تواند در هر نقطه ای از جهان قرار گیرد.

یکی از نمونه های ایرانی که از تکنولوژی روز در طراحی خود بهره گرفته است خانه ای چرخان در خیابان دروس تهران است.

در هر جایی…

بله واقعا در هر نقطه ای مثل پشت بام منزل شما. این خانه ها حتی می توانند جایگزین ویلای شما در منطقه ییلاقی نزدیک شهرتان شوند. اگر در تهران زندگی می کنید و قصد خرید باغچه و ویلایی برای آخر هفته ها را دارید مطلب در کدام منطقه ییلاقی اطراف تهران، ویلا بخرید؟ می تواند شما را کمک کند.

اگر علاقه مندید از تکنولوژی های روز در دکوراسیون منزل خود بهره ببرید و مصرف انرژی را در ساختمان خود به حداقل برسانید، راه های زیادی وجود دارد. همکاران و متخصصان ما در این زمینه در بخش هوشمند سازی ساختمان از زیرمجموعه های اهالی فن چیدانه، آماده ی ارائه ی خدمات به شما همراهان همیشگی چیدانه هستند.

مطالب بیشتر:
خانه‌ای که با کمک امواج جزر و مدی برق تولید می‌کند
تکنولوژی و لذت آرامش در خانه هوشمند!
ویدئو: زندگی لوکس با تکنولوژی
شش هایی برای تنفس شهر

منبع: diply | مترجم: فاطمه افشاریان | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
آلاله در تاریخ 11 تیر 1394
لطفا قیمت خونه‌ها رو همراه معرفی، اطلاع بدید.
fatimax در تاریخ 13 تیر 1394
سلام آلاله جان ممنون از توجه و پیگیری شما عزیزم این کپسول ها چون فعلا در حد ایده هستند و به تولید انبوه نرسیده اند، قیمتی برای آنها اعلام نشده است. ضمنا این کپسول ها در خارج از ایران طراحی و تولید می شوند. موفق باشی

ثبت دیدگاه