نگهداری از حیوانات خانگی در آپارتمان، 6 پیشنهاد دکوراسیونی!

نگهداری از حیوانات خانگی در آپارتمان، 6 پیشنهاد دکوراسیونی!

به قلم: تحریریه چیدانه

هر کسی که نگهداری از حیوانات خانگی در آپارتمان خود را انتخاب می‌کند، این را می‌داند که هر کدام از حیوانات تبدیل به یکی از اعضای خانه می‌شوند. براین اساس باید شرایط و تغییراتی را در خانه برای آنها ایجاد کرد تا زندگی راحت‌تری داشته باشند و آسایش خود افراد نیز حفظ شود. از این تغییرات، می‌توان به تعیین فضای خوردن غذا و خواب به طور مشخص، مثال زد. اختصاص دادن این فضاها باعث می‌شود حیوان خانگی شما براساس نیاز خود به سراغ هر کدام از این بخش‌ها برود. دراین صورت شما هم خیالتان از بابت آسایش و رفع نیازهای او راحت باشد.

یکی از راه‌هایی که می‌توانید این فضای راحت را برای خود و حیوان خانگی‌تان فراهم کنید؛ اینکه به معماری و طراحی داخلی منزل خود دست بزنید و یک سری تغییراتی را در آن اعمال کنید. در این مطلب از وب‌سایت چیدانه همراه ما باشید تا با هم به سراغ 6 راه نگهداری از حیوانات خانگی در آپارتمان برویم و در این رابطه کمی صحبت کنیم.

قالیشویی ادیب

دوش حمام حیوانات خانگی

دوش حمام برای سگ و گربه در دکوراسیون منزل

بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که حیوانات خانگی خود را برای حمام کردن به آرایشگاه‌ها و افرادی که متخصص این کار هستند، بسپارند. این درحالی است که خیلی‌ها هم دوست دارند که این کار را خودشان و در خانه انجام دهند. برای اینکه فضای حمام کردن سگ و گربه را مهیا کنید، باید جایی با ارتفاع و دسترسی مناسب ایجاد کنید تا فرایند استحمام به خوبی صورت بگیرد. این کار کمک می‌کند که ایمنی سگ شما بیشتر شده و درنتیجه شما هم سختی کمتری بکشید. پیشنهاد ما این است که سکویی با ارتفاع مناسب آماده کنید و دیواری با ارتفاع نیمه در اطرافش قرار دهید. این کار می‌تواند به خشک نگه‌داشتن کف زمین حمام شما هم کمک کند. اگر می‌خواهید میزان خیس شدن فضای حمام در حین شستشوی سگ و گربه‌تان را به حداقل برسانید، می‌توانید دوش شست‌وشو را به لاندری انتقال دهید.

نگهداری از حیوانات خانگی در آپارتمان

ظرف غذای کشویی در دکوراسیون آشپزخانه

ظرف غذا و ظرف آب، جزء لوازم واجب و ضروری در خانه‌هایی است که حیوان خانگی دارند. مسئله‌ای که در این رابطه وجود دارد این است که خیلی از افراد، ترجیح می‌دهند آنها را بعد از مصرف سگ و گربه‌شان بپوشانند تا میکروب و گرد و خاک نگیرد. پیشنهاد ما این است که در پایین یکی از کابینت‌هایتان، فضایی مثل کشو ایجاد کنید تا ظرف‌های غذای حیوانات خانگی دوست‌داشتنی خود را در آنها قرار دهید. دقیقا مثل این تصویر! این کار می‌تواند به تمیزتر بودن فضای اطراف هم کمک بسیاری کند.

درب رفت و آمد حیوانات خانگی

درب رفت و آمد برای حیوانات خانگی

وقتی صحبت از درب‌هایی برای رفت و آمد حیوانات خانگی می‌شود، غالبا بیشتر ما تصوری از آن مربع‌های کوچک پلاستیکی داریم که پایین درها قرار می‌گرفتند. بهتر است حالا دست به کارهای جدیدتری بزنید و درهای کوچکی مانند در ورودی برایشان تعبیه کنید. درهای ورودی که امروزه برای حیوانات خانگی ساخته می‌شوند، به مراتب از نمونه‌های قبلی بزرگ‌تر هستند و شباهتشان با در ورودی اصلی خانه، باعث یکپارچه شدن منظره و نمای خانه می‌شود.

جای خواب برای حیوانات خانگی

جای خواب حیوانات خانگی

جای خواب نگهداری از حیوانات خانگی در آپارتمان

احتمالا شما هم باید موافق باشید که ایجاد فضاهایی جداگانه برای هرکدام از حیوانات خانگی، می‌تواند راحتی بیشتری در زمان خواب برایشان فراهم آورد. شما می‌توانید با تکیه بر فضاهایی مشخص که تمامی نیازهای حیوانات شما را فراهم کند، زندگی راحت‌تر و در عین حال امن‌تری برای آنها ایجاد نمایید. همانطور که در این تصویر نیز به خوبی مشاهده می‌کنید شما می‌توانید با ساخت فضاهایی تفکیک‌شده، پناهگاهی امن برای حیوان خانگی خود ترتیب دهید.

استفاده از آبخوری در طراحی فضای سبز

آبخوری برای حیوانات خانگی

آبخوری حیوانات خانگی در طراحی فضای سبز

در فصل تابستان احتمالا شما زمان بیشتری از شبانه‌روز خود را در فضای سبز و حیاط منزل خود سپری می‌کنید و قاعدتا سگ و یا گربه‌تان نیز همراهتان خواهد بود. در این شرایط باید از بابت برطرف‌شدن تشنگی حیوان خانگی عزیزتان نیز خاطر جمع باشید. شما می‌توانید با در نظر گرفتن یک حوضچه محکم در زیر شیر آب، فضایی مناسب برای نوشیدن آب را ایجاد کنید. سعی کنید ارتفاع این کاسه را به حدی تنظیم کنید که دسترسی حیوان خانگی‌تان به خوبی صورت گیرد.

ایمنی برای حیوان خانگی

ایمنی حیوان خانگی

لوازم ایمنی حیوان خانگی

ایمنی برای حیوان خانگی

ممکن است خانه شما شرایطی داشته باشد که مجبور شوید ایمنی را برای نگهدای از حیوانات خانگی در آپارتمان، افزایش دهید. ایجاد دروازه‌ای می‌تواند رفت و آمدها را بیشتر کنترل کند. درواقع شما می‌توانید فضا و بخشی را که حیوان خانگی‌تان هست را از سایر قسمت‌ها جدا کنید. باید گفت که چنین دروازه‌هایی بهتر است قابل جابه‌جایی باشند که کارتان را راحت‌تر نمایند. همچنین با سفارش دادن دروازه‌ای با طرح مورد نظر و براساس ابعاد اتاق و دروازه در، به خواسته خود دست می‌یابید.

کلبه حیوانات
فروش لوازم جانبی حیوانات خانگی
کلبه حیوانات

نگهداری از حیوانات خانگی

حیوانات خانگی

نگهداری از حیوانات خانگی در آپارتمان

تمامی این گزینه‌ها فقط راه‌هایی پیش‌روی شما هستند که مختارید هرکدام را انتخاب کنید. ولی باید این را هم بگوییم که در زمانی که حیوان خانگی در خانه دارید، با دنیایی جدید روبه‌رو خواهید شد که می‌تواند به شما کمک کند که این تغییرات را به سایر فضاها و بخش‌های منزلتان نیز انتقال دهید. از مبلمان گرفته تا طراحی داخلی خانه و… . زندگی شما با آن چهارپای دوست‌داشتنی سرشار از لذت خواهد شد.

منبع: freshome | مترجم: طلوع حقیقت | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه