Chidaneh.com placeholder image

قاب گل خشک: آموزش ساخت تابلو با گل خشک و فشرده

به قلم: گلنار

همه ما به تزیین خانه با گل و گیاه علاقه داریم و دلمان می خواهد به نوعی طبیعت را وارد خانه مان کنیم. اما گاهی اوقات خریداری مرتب گل های تازه و نگهداری از آن ها سخت شده و ماندگاری بسیار کوتاهی نیز دارند. بنابراین در این شرایط به سراغ تزیین خانه با گل خشک می رویم. این گل ها علاوه بر ماندگاری به مدت طولانی تر، نیازی به نگهداری نداشته و انواع تزیینات مختلفی را خلق می کنند. در ادامه می خواهم شما را با یک روش عالی برای خشک کردن گیاهان و سپس درست کردن قاب گل خشک آشنا کنم که مطمئن هستم شما هم مثل من عاشقش خواهید شد. 

مبلمان آفر

خشک کردن گل در خانه برای ساخت قاب گل خشک

شاید برای شما این موضوع پیش آمده باشد که از روش های مختلف برای خشک کردن گل هایتان استفاده کنید اما در نهایت ببینید که گل ها فرم و رنگ اصلیشان را از دست داده اند و اصلا زیبایی ندارند! روشی که می خواهم برایتان توضیح دهم، راه حلی برای حل این مشکل بوده و گل های شما را به همان شکلی که در طبیعت وجود دارند و حتی بسیار نازک تر حفظ می کند. 

شیرآلات کسری

مطلب پیشنهادی : شیک ترین گل آرایی ها، ذوق و سلیقه دو خواهر ایرانی!

وسایل مورد نیاز خشک کردن گل برای ساخت قاب گل خشک: 

  • 2 عدد آجر معمولی
  • پارچه پنبه ای ( پارچه نسوز )
  • گل های مورد نظر
  • مایکروفر

مراحل خشک کردن گل 

در مرحله اول پارچه را بر روی یکی از آجرها گذاشته و گل های مورد نظرتان را نیز روی آن قرار دهید. سپس پارچه دوم را روی همه قرار داده و به آرامی آجر دوم را نیز روی آن ها بگذارید. نکته ای که بابد به آن توجه زیادی داشته باشید این است که قرار دادن آجر باید با نهایت آرامی انجام گرفته و به هیچ عنوان آن را فشار ندهید چون گل هایتان را خواهد شکست. سپس آن ها را با هم درون ماکروفر قرار دهید. وجود آجرها باعث می شود که همزمان با حرارت دیدن و تبخیر آب گل ها، فشار مناسب نیز وارد شده و پرس شوند. 

زمان لازم برای خشک شدن گل ها

معمولا گیاهان باید مدت زمانی بین 1 تا 3 دقیقه درون ماکروفر حرارت ببینند. البته این زمان بستگی به اندازه گل ها و ضخامتشان هم دارد. به طور مثال گل های کوچک یا با ضخامت کم تنها کافی است یک دقیقه درون ماکروفر بمانند. بعد از زمان اولنه، باید آجر بالایی را برداشته و دوباره به مدت یک تا دو دقیقه دیگر گل ها را حرارت دهید. 

البته برای درست کردن تابلو با گل خشک، خشک کردن و پرس گل ها به وسیله اتو نیز قابل انجام است.

قاب عکس با گل خشک

وسایل مورد نیاز:

  • قاب عکس خالی در ابعاد و اندازه مختلف 
  • چسب حرارتی
  • شیشه قاب اضافی

مراحل درست کردن تابلو با گل خشک

ساختن قاب برای گل های خشک بسیار ساده است. شما ابتدا قاب با مدل، اندازه، تعداد و رنگ مورد نظرتان انتخاب کرده و صفحه پشت آن را جدا می کنید. سپس گل هایی را که از قبل خشک کرده اید را روی شیشه درون قاب می گذارید. اگر دوست دارید که گل ها به آزادی درون قاب حرکت کند و جا به جا شوند به همین صورت کار را انجام دهید اما اگر تمایل دارید که گل ها سرجایشان بدون حرکت باقی بمانند، با کمی چسب حرارتی آن ها را روی شیشه بچسبانید. سپس شیشه دیگری که تهیه کردید را به سمت دیگر قاب متصل کرده و از محکم بودن آن اطمینان حاصل نمایید.

مطالب مرتبط :

منبع : lilyardor و bhg

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
hedaye در تاریخ 20 شهریور 1397
با سلام جز قرار دادن تو ماکروفر،راه دیگه ای برای خشک شدن سریع گل نیست؟ مثلا بذاریم تو فر؟!
الی در تاریخ 21 شهریور 1397
اگر میخوای برشته وکبابی بشه چرا میشه گذاشت توی فر !!!!، و گرنه داخل مایکروفر فقط آب داخل گیاه گرفته میشه بدون تغییر رنگ

ثبت دیدگاه