Chidaneh.com placeholder image

کف پوش سه بعدی، طرح مورد علاقه تان را روی کف بیندازید!

به قلم: یاسمین ثریا

اگر تا به حال از کف پوش سه بعدی چیزی نشنیده‌اید، اول یک نگاهی به تصاویر این مطلب بیاندازید تا متوجه شوید چطور علم هندسه با هنر عکاسی، صنعت چاپ عکس و متریال ساخت، ترکیبی جالب پدید آورده‌اند. این طرح‌های زیبا و خارق‌العاده در ترکیب با سایر متریال‌های کف ساختمان، نمایی بی نظیر به منزل می‌بخشند گویی قطعه‌ای از بهشت، دنیای قصه‌ها یا دریچه‌ای از طبیعت به منزل یا محل کار شما وارد شده است. با این اوصاف دوست دارید بدانید، کف پوش سه بعدی چه جنسی دارد، انواع مدل‌های نصبش چیست و به درد کدام فضاها می‌خورد؟ در چیدانه همه این پرسش‌ها، پاسخ داده شده است، 10 دقیقه زمان بگذارید و این مطلب را تا انتها بخوانید.

کف پوش سه بعدی اتاق

 

قالیشویی ادیب
کف پوش سه بعدی

کف پوش سه بعدی چیست؟

کف پوش سه بعدی لایه‌ای یک‌دست و صیقلی است که اصولا طرح‌هایی پر از رنگ‌های جذاب دارد و منظره، صحنه‌‌ای از یک فیلم یا نمایی از یک چهره را با ابعاد بزرگ روی کف  ساختمان نشان می‌دهد. مثلا اگر طرح دریا روی کف اتاقی باشد، بیننده حس می‌کند که امواج دریا واقعا کف اتاق هستند.

جنس کف پوش سه بعدی چیست؟

این کف پوش‌های خوش نقش از جنس رزین اپوکسی هستند و با این ماده می‌توان طرح‌ها و رنگ‌های بسیار متنوعی را بر سطح ساختمان ایجاد کرد. به طوری که تصویر انخابی برای کف پوش سه بعدی اصولا واقعی به نظر می‌‌رسد.

کف پوش سه بعدی، زیرسازی خاصی می‌خواهد؟

سطح کف ساختمان باید صیقلی باشد اما اگر مثلا قبلا کف ساختمان کاشی، سرامیک، سنگ، پارکت، لمینیت، سیمان و بتون بوده، می‌توان روی همین سطوح کف پوش سه بعدی را نصب کرد.

مطلب پیشنهادی: کفپوش و دیوارپوش سه بعدی، پوشش های تزیینی مدرن

کف پوش سه بعدی

کف پوش سه بعدی مناسب چه جایی است؟

به طور کلی قانونی برای این‌که کف پوش سه بعدی، کجا نصب شود، وجود ندارد. تمام زیبایی کف ساختمان به هنر معمار و طراحی داخلی آن بستگی دارد. طراح می‌تواند کف پوش اپوکسی را برای یک بوتیک یا اتاق سونا انتخاب کند و هزاران بار به زیبایی آن فضا بیافزاید. در مقابل اگر یک طرح نامناسب برای یک اتاق انتخاب شود، نمایی زننده به وجود می‌آید. بنابراین تنها اصل درباره محل نصب کف پوش سه بعدی، سلیقه طراح است. اما به طور کلی در این مکان ها می توانید از این مدل کف پوش استفاده کنید:

  • کف پوش سه بعدی برای فضای مسکونی
  • کف پوش سه بعدی بوتیک و مزون
  • کف پوش سه بعدی باری فضای تجاری
کف پوش سه بعدی

کف پوش سه بعدی بوتیک یا مزون

در بوتیک‌ها، برای جلب نظر مشتری باید دکوراسیون داخلی لوکسی طراحی شود. به این منظور می‌توان طرحی زیبا از گل یا شخصیت‌های فشن را با کف پوش سه بعدی در وسط فضای بوتیک انداخت. در مزون‌ها که فضای بزرگ‌تری دارند هم می‌توان یک یا چند طرح زیبا را با فواصل مشخص در هال اصلی مزون طراحی کرد.

کف پوش سه بعدی در دکوراسیون

استخر و سونا با کف پوش سه بعدی

گاهی دراستخر، سونا یا سالن‌های اسپا می‌توان با طراحی کف پوش سه بعدی فضایی آرامش بخش با تم سنگ و دریا ایجاد کرد ت ابا مراجعان با قدم زدن بر این کف زیبا و دیدنی، حس بهتری بگیرند.

کف پوش سه بعدی برای خانه

در بخش‌های مختلف خانه هم می‌‌توانید از کف پوش سه بعدی استفاده کنید اما باید کمی سلیقه به خرج دهید تا نمایی زننده در منزل‌تان ایجاد نشود.

کف پوش سه بعدی

کف پوش سه بعدی اتاق‌خواب

در اتاق خواب باید از طرح‌های ارامش‌بخش کف پوش سه بعدی به کار ببرید، مثلا طرح‌های گل یا موج‌های آرام آب برای اتاق خواب مناسب‌اند.

کف پوش سه بعدی اتاق خواب

کف پوش سه بعدی اتاق کودک

یکی از محل‌هایی که در آن کف پوش سه بعدی خیلی کاربرد دارد، اتاق کودکان است که در آن می‌توان انواع شخصیت‌های انیمیشنی مورد علاقه کودک را یافت. از السا و آنا و باربی تا بتمن و ماشین و هر چیزی که فرزند شما بخواهد.

کف پوش سه بعدی سرویس بهداشتی

در سرویس بهداشتی باید حس جریان آب یا تمیزی را ایجاد کنید بنابراین طرح‌های سنگ، جریان آب و رقص ماهی‌ها برای این فضا عالی‌اند.

کف پوش سه بعدی حمام
کف پوش سه بعدی در دکوراسیون

کف پوش سه بعدی هال و پذیرایی

در فضای هال بر خلاف بسیاری از تصاویری که در اینترنت وجود دارند نباید از طرح‌هایی که یک گودی یا حرکت مهیب را نشان می‌دهند استفاده کنید. کف پوش سه بعدی برای هال منزل باید حالتی خوشایند داشته باشد. 

مثلا از میان تصاویر زیر این طرح میوه برای فضای هال مناسب نیست و بیشتر برای میوه فروشی یا یک رستوران و حتی آشپزخانه منزل مناسب است.

کف پوش سه بعدی هال میوه
کف پوش سه بعدی هال و پذیرایی
کف پوش سه بعدی

خرید کف پوش سه بعدی ارزش دارد؟

بسته به کیفیت و نوع استفاده و رقمی که مد نظر دارید، کف پوش سه بعدی می تواند برای پروژه شما مفید واقع شود یا اصلا به درد نخورد در ادامه قیمت، مزایا و معایب این کف پوش ها را بررسی میکنیم.

کف پوش سه بعدی اپوکسی برای پارکینگ

قیمت کف پوش سه بعدی چقدر است؟

  • یمت اجرای کفپوش تک رنگ ساده با ضخامت 2 میلیمتر : هر متر مربع 250000 تومان
  • قیمت اجرای کفپوش تک رنگ ساده با ضخامت 3 میلیمتر : متر متر مربع  275000 تومان
  • قیمت اجرای کفپوش تک رنگ ساده با رزین براق : هر متر مربع 300000 تومان
  • قیمت اجرای کفپوش سه بعدی و استیکر : هر متر مربع از 600000 تا 900000 تومان
  • قیمت اجرای کفپوش ابر و باد : هر متر مربع 290000 تومان
  • قیمت اجرای کفپوش آسانسور : هر عدد 900000 تومان
  • هزینه کفسابی ( در صورت نیاز ) : هر متر مربع 65000 تومان

توجه داشته باشید که این قیمت ها با توجه به وضعیت موجود بازار نوسان داشته و اعداد متغییر هستند.

در تصویر زیر کف پوش سه بعدی زیبایی برای کف آسانسور را میبینید:

کف پوش سه بعدی آسانسور

مزایای کف پوش سه بعدی

مسلما نمیتوان کف پوشی را پیدا کرد که کاملا بدون عیب بوده و تمامی ویژگی های لازم را داشته باشد. بنابراین بهترین کار این است که کف پوش ها متناسب با نیاز هر فضا انتخاب شوند. اما به طور کلی مزایای کف پوش سه بعدی را می توان در موارد زیر دانست :

  • زیبایی بصری و ظاهر جذاب 
  • تنوع طرح ها و نقش ها 
  • مقاومت بالا
  • نگهداری آسان کفپوش سه بعدی
  • ایمنی در برابر هرگونه کثیفی، گرد و خاک و مواد شیمیایی به دلیل عدم وجود درز و شکاف
  • مقاومت در برابر آتش سوزی

مطلب پیشنهادی : کفپوش اپوکسی، می تونه یه انتخاب خوب برای خونه باشه!

کف پوش سه بعدی

معایب کف پوش سه بعدی

در کنار مزایا و ویژگی های مثبت، معایبی نیز در کف پوش های سه بعدی وجود دارد : 

  • اجرای دشوار و زمان بر بودن
  • هزینه اجرایی زیاد کفپوش سه بعدی
  • سرد بودن کفپوش سه بعدی
  • ایجاد گاز سمی حین اجرا کفپوش سه بعدی
  • نیاز به تعویض کل کفپوش در صورت ایجاد خرابی

مطلب پیشنهادی: کدام کف پوش برای حمام و سرویس بهداشتی مناسب تر است؟
 

کف پوش سه بعدی چطور نصب می‌شود؟

شاید فکر کنید که این پوسترهای زببا را خودتان می‌توانید به راحتی نصب کنید اما یادتان باشد مهارت و تجربه در نصب کف پوش سه بعدی بسیار مهم است. یعنی ایرادی ندارد که خودتان بخواهید نصب را انجام دهید اما ممکن است نتوانید آن را صاف و صیقلی در آورید.

کف پوش سه بعدی چه طور نصب میشه

در نصب کف پوش سه بعدی چی مهم است؟

نوع کف‌‌پوش زیری: 

مهم ترین نکته ای که قبل از شروع به کار باید در نظر داشته باشید این است که قرار است بر روی چه نوع کف پوشی این عمل را انجام دهید. به این معنا که کف پوش موجود در فضای‌تان چه نوع مصالحی دارد.

نصب کف پوش سه بعدی بر سطح بتنی

  1. سنجش رطوبت: ابتدا ببینید فضای مورد نظر چقد رطوبت دارد و این رطوبت و بخارات را کاهش دهید.
  2. سطح یکنواخت: سطح مورد نظر را بررسی کنید که صاف و یک‌دست باشدو هیچ‌گونه خلل و فرج یا پستی و بلندی در آن وجود نداشته باشد. در غیر این صورت باید عملیات هم ‌سطح‌سازی را انجام دهید.
  3. نظافت کف: کف اتاق را کاملا جارو زده تا هیچ گونه گرد و غبار، آلودگی و … بر آن نماند.
  4. بتونه‌کاری: حالا باید یک لایه بتونه (بتونه اپوکسی یا پلی اورتان) بزنید. در این مرحله پرایمر با ماده سخت کننده (hardner) با نسبت معین (به عنوان مثال نسبت 3 به 1) به خوبی ترکیب شده و با کاردک بر روی سطح اجرا می‌شود. در ادامه، مجددا یک لایه بتونه دیگر با نسبت 5 به 1 روی لایه پیشین اجرا می‌شود.
  5. چسباندن طرح: حال طرح مورد نظر را با دقت و بدون هیچ گونه تاشدگی یا چروک، روی سطح بتونه قرار دهید. برای چسباندن طرح مورد نظر از چسب‌های مخصوص این کار استفاده می‌شود.
  6. براق کردن: در مرحله آخر لایه اپوکسی (یا پلی اورتان) شفاف بر روی طرح مورد نظر با دقت بالا اجرا می‌شود. قبل از اجرا، باید سطح از هرگونه مواد زاید و گرد و خاک پاکسازی شود.
کف پوش سه بعدی حمام

نتیجه از کف پوش سه بعدی؟

با این اوصاف و مواردی که در این مطلب خواندید به نظر شما همه طرح‌های برجسته کف پوش سه بعدی برای هر اتاقی جذاب است؟ چقدر با توصیه‌هایی که در انتخاب طرح با شما در میان گذاشتیم موافقید؟ می‌توانید نطرات خود را در اینستاگرام چیدانه  با ما درمیان بگذارید.

مطالب پیشنهادی:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه