Chidaneh.com placeholder image

پوشش های تزیینی مدرن، 10 نمونه دیدنی!

به قلم: مژگان احمدی

در این مقاله از چیدانه می‌خواهیم چند تا از بهترین و جدیدترین پوشش های تزیینی مدرن را به شما معرفی کنیم. پوشش‌هایی که اغلب به عنوان کفپوش یا دیوارپوش و یا حتی به عنوان عایق در طراحی و دکوراسیون استفاده می‌شوند. نظر شما در مورد استفاده از پوشش های تزیینی مدرن در دکوراسیون خانه چیست؟ اصلا چند تا از این پوشش‌ها را می‌شناسید؟ در ادامه با ما همراه باشید تا 10 تا از جدیدترین پوشش های تزیینی مدرن را با هم ببینیم.

سعیدمیرمحمدصادقی و لادن زارعی (مهندسین مشاور پادیر)
ویلای شماره ی ده نود
سعیدمیرمحمدصادقی و لادن زارعی (مهندسین مشاور پادیر)

سرویس خواب بالسا

1- پوشش‌های بتنی دکوراتیو

پوشش‌های دکوراتیو بتنی یکی از پوشش های تزیینی مدرن هستند که امروزه توجه طراحان داخلی زیادی را به خود جلب کرده‌اند. امروزه با پیشرفت تکنولوژی و ساخت مصالح در صنعت ساختمان، حتی از بتن‌ها که متریال بسیار مقاوم و سنگینی هستند نیز متریال بهبود یافته‌ای برای کاربردهای دکوراتیو ساخته می‌شود. این پوشش‌ها اغلب به عنوان دیوارپوش یا کفپوش در طراحی و دکوراسیون داخلی مدرن و همچنین در طراحی نمای مدرن استفاده می‌شوند.

سعیدمیرمحمدصادقی و لادن زارعی (مهندسین مشاور پادیر)
ویلای شماره ی ده نود
سعیدمیرمحمدصادقی و لادن زارعی (مهندسین مشاور پادیر)

شاید دیوارپوش‌های بتنی را با نام بتن اکسپوز بشناسید. و احتمالا این دیوار پوش‌ها را به صورت تایل‌های مربع و مستطیل شکل و یا به صورت سه‌بعدی و طرح‌دار دیده‌اید. شاید بد نباشد بدانید که پوشش های تزیینی مدرن بتنی بر خلاف بتن معمولی سطحی صاف و یکدست دارند و وزن آن‌ها سبک‌تر است.

بیشتر بخوانید: دیوارپوش بتنی دکوراتیو، همه نکات از قیمت تا اجرا

صدراستون
سنگ مدل triangle
صدراستون

2- پوشش‌های دکوراتیو سنگی

پوشش‌های سنگی شامل انواع دیوارپوش‌های سرامیکی، گچی، سیمانی، بتنی، سنگ‌های آنتیک و انواع سنگ‌های دکوراتیو هستند. در واقع بتن اکسپوز که در بخش قبلی مقاله معرفی کردیم هم زیرمجموعه‌ای از پوشش های دکوراتیو سنگی به حساب می‌آید. تنوع زیاد پوشش های تزیینی مدرن سنگی باعث شده تا کاربرد این پوشش‌ها در دکوراسیون داخلی بسیار چشمگیر باشد. مثلا سنگ تزیینی برای دیوار پذیرایی از جمله مواردی‌ست که خیلی از طرفداران سبک مدرن به دنباش هستند.

دیوارپوش دکوراتیو ایده آل پنل
پنل های دیواری دکوراتیو در دکوراسیون داخلی
دیوارپوش دکوراتیو ایده آل پنل

3- پنل‌های دیواری دکوراتیو

پنل‌های دیواری دکوراتیو نیز امروزه بسیار مورد توجه طرفداران سبک مدرن قرار گرفته‌اند. این پنل‌ها اغلب ضد آب هستند، نصب سریع و آسانی دارند و هیچ نیازی هم به درزگیری و رنگ‌آمیزی ندارند. علاوه بر این تنوع طرح و توع رنگی بسیار خوبی هم دارند. یعنی حتی می‌توانید این پنل‌ها را با طرح سنگ یا طرح چوب هم پیدا کنید.

این ویژگی‌ها باعث شده تا استفاده از پنل‌های دیواری دکوراتیو به عنوان یکی از رایج‌ترین پوشش های تزیینی مدرن مورد توجه عموم قرار بگیرد. راستی جنس این پنل‌ها معمولا پی‌وی‌سی است!

آیا درباره تاپشیت که نسل جدیدی از دیوار پوش‌های پی‌وی‌سی است چیزی می‌دانید؟

در این زمینه بیشتر بخوانید: نسل جدید دیوار پوش، کاربرد انواع مدل ها در دکوراسیون داخلی

دکوراسیون اتاق آبی
کف پوش و دیوارپوش
دکوراسیون اتاق آبی

4- پوشش های چوبی مدرن!

هرچند که استفاده از چوب در دکوراسیون کلاسیک رایج‌تر است اما پوشش‌های دکوراتیو چوبی مدرن نیز کاربرد فراوانی در طراحی و دکوراسیون مدرن دارند. انواع کفپوش‌های چوبی مثل پارکت‌ها و کفپوش‌های ترموود از جمله رایج‌ترین کاربردهای چوب در دکوراسیون مدرن به حساب می‌آیند. دیوارپوش‌های چوبی مدرن نیز بسیاری از مواقع در طراحی و دکوراسیون داخلی خانه استفاده می‌شوند. مثلا دیوارپوش چوبی برای دیوار پشت تلویزیون یا دیوارپوش چوبی تراس نمونه‌های رایج کاربرد دیوارپوش چوبی در دکوراسیون مدرن هستند.

بیشتر بخوانید: پنل چوبی، 8 کاربرد مدرن در خانه!

کفپوش صنعت آریا
اپوکسی مسکونی
کفپوش صنعت آریا

5- کفپوش‌های اپوکسی مدرن

یکی از کاربردهای مهم اپوکسی استفاده از آن به عنوان کفپوش است. خواص فیزیکی و ظاهری بسیار خوب کفپوش‌های اپوکسی آن‌ها را به یکی از پوشش های تزیینی مدرن پرطرفدار برای طراحی کف تبدیل کرده است. نکته‌ای که در مورد این کفپوش‌ها وجود دارد این است که به دلیل حساس بودن آن‌ها نسبت به تابش مستقیم خورشید، نمی‌توان از آن‌ها به عنوان کفپوش تزیینی فضای باز استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: کفپوش اپوکسی بدون درز، به درد شما می‌خوره یا نه؟

شرکت فنی مهندسی و دکوراسیون داخلی سایمان پارس
کفپوش سه بعدی (اپوکسی)
شرکت فنی مهندسی و دکوراسیون داخلی سایمان پارس

6- ویکاور: یک پوشش تزیینی مدرن و جذاب!

ویکاور در واقع به نوعی از پوشش های تزیینی مدرن گفته می‌شود که دارای تصاویر سه بعدی با استفاده از طراحی خطای دید هستند (واقعیت مجازی) و البته کاربردهای دکوراسیونی دارند. یعنی به عنوان دیوارپوش‌ یا کفپوش‌ با تصویری سه بعدی در طراحی و دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

نگاه نو
کفپوش اپوکسی چاپی
نگاه نو

این پوشش‌ها از جنس اپوکسی یا پی‌وی‌سی هستند و متناسب با کاربری و دکوراسیون هر فضا طراحی می‌شوند. مثلا در فضایی مثل سرویس بهداشتی که در تصویر بالا نشان داده شده از طرح دریا و ساحل استفاده شده است. قابلیت شستشو و مقاومت بالا نسبت به مواد شیمیایی، استفاده از این کفپوش‌ها را برای فضایی مثل حمام و دستشویی مناسب کرده است.

دکوراسیون نیکان
دیوار پوش چرمی و پارچه ای
دکوراسیون نیکان

7- پوشش‌های تزیینی مدرن از جنس چرم

پارچه و چرم نیز از دیگر پوشش های تزیینی مدرن هستند که کاربردهای زیادی در دکوراسیون داخلی دارند. دیوارپوش‌های دکوراتیو چرم را می‌توانید برای طراحی دیوار اتاق پذیرایی، دیوار بالای تخت در اتاق خواب، دیوار آشپزخانه، دیوار شومینه، دیوار TV و یا هر جای دیگری از خانه که نقاط کانونی طراحی شما هستند استفاده کنید.

بست وال
دیوارپوش چرمی
بست وال

این دیوار پوش‌ها در دو نوع رولی و پنلی وجود دارند. دیوار پوش چرمی رولی چیزی شبیه به کاغذ دیواری است که در آن طرح مورد نظر به صورت یکپارچه بر روی دیوار نصب می‌شود. اما در مدل پنلی یا تایلی، طرح مورد نظر از کنار هم قرار گرفتن تایل‌های چرمی دکوراتیو ایجاد می‌شود.

بیشتر بخوانید: دیوارپوش چرمی، قبل از خرید بشناسید!

ایران گلس
اجرای دیوار شیشه ای نمایندگی نیسان
ایران گلس

8- پوشش‌های شیشه‌ا‌ی مدرن

شیشه یک متریال مدرن به حساب می‌آید و استفاده از آن در طراحی و دکوراسیون مدرن کاربردهای فراوانی دارد. مثلا استفاده از دیوارپوش‌های شیشه‌ای و انواع مختلف پوشش‌های شیشه‌ای مدرن به عنوان دیوارپوش بین کابینتی، دیوار راه پله، دیوار پشت تی‌وی و یا دیوارپوش سرویس بهداشتی بسیار رایج می‌باشد.

 

واردکننده انواع شیشه و آیینه با ماشین آلات و تیم نصب
نصب دیوارپوش شیشه ای با شیشه رنگی برای حمام
واردکننده انواع شیشه و آیینه با ماشین آلات و تیم نصب

واردکننده انواع شیشه و آیینه با ماشین آلات و تیم نصب
نصب شیسه چاپی با طرح گل و چاپ با دستگاه ایتالیایی
واردکننده انواع شیشه و آیینه با ماشین آلات و تیم نصب

انواع مختلفی از شیشه‌های رنگی و شیشه‌های طرح‌دار وجود دارند. علاوه بر این امکان چاپ تصاویر بر روی شیشه نیز امکان‌پذیر می‌باشد. این ویژگی‌ها شیشه را به یکی از پوشش های تزیینی مدرن تبدیل کرده است.

در تصاویر بالا کاربرد شیشه رنگی به عنوان دیوارپوش حمام  و شیشه چاپی کریستال به عنوان دیوار بین کابینتی آشپزخانه نشان داده شده است. نظر شما چیست؟ آیا شیشه را به عنوان یکی از پوشش های تزیینی مدرن می‌پسندید؟

بیشتر بخوانید: دیوار شیشه ای با طرح های زیبا در دکوراسیون داخلی منزل

شیشه و آینه جی گلس
نمونه کارهای شیشه و آینه جی گلس
شیشه و آینه جی گلس

9- پوشش های تزیینی مدرن با آینه

آینه‌کاری را نیز می‌توان یکی دیگر از انواع پوشش های تزیینی مدرن دانست. استفاده از آینه در دکوراسیون داخلی مدرن و کلاسیک کاربردهای زیادی دارد. آینه‌کاری مدرن می‌تواند به صورت تکه‌ای یا یکپارچه اجرا شود. این پوشش دکوراتیو را می‌توانید بر روی بخشی از دیوار نصب کنید و یا کل یک دیوار را با آینه‌کاری پوشش دهید. این مسئله به سبک طراحی و دکوراسیون منزل‌تان بستگی دارد.

بیشتر بخوانید: آینه کاری مدرن برای دکوراسیون منزل دلباز و روشن

دکوراسیون خزه طبیعی کامیت
دیوار خزه ای
دکوراسیون خزه طبیعی کامیت

10- پوشش‌های مدرن خزه‌ای

یکی دیگر از پوشش های تزیینی مدرن دیوار سبز است. پوشش‌های خزه‌ای هم برای طراحی دیوار در فضاهای داخلی و هم برای دیوار فضاهای بیرونی مثل تراس استفاده می‌شوند. استفاده از پوشش‌های مدرن خزه‌ای به صورت ترکیبی با پوشش‌های دکوراتیو دیگری مثل بتن یا ترموود جلوه‌ی بصری فوق‌العاده‌ای دارد.

بیشتر بخوانید: دیوار سبز مدولار، ما هم می تونیم داشته باشیم؟

کلام آخر:

کدام یک از این پوشش های تزیینی مدرن که در مقاله معرفی کردیم را بیشتر دوست داشتید؟ آیا از هیچ یک از آن‌ها در دکوراسیون منزل یا نمای بیرونی ساختمان‌تان استفاده کرده‌اید؟ از پوشش‌ های تزیینی مدرن دیگری که در مقاله نبود چطور؟ اگر حالش را داشتید نظرات و تجربیات خودتان را برایمان کامنت کنید.

“برای سفارش از ثبت درخواست چیدانه کمک بگیرید"

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
info_37917 در تاریخ 26 بهمن 1395
سفارش کفپوش با تخفیف ویژه نوروزی. اگر قصد انجام دارید حتما یه نگاهی به سایت ما بندازینو قیمت بگیرید ادرس سایت بخش کفپوش https://goo.gl/Ibxr13
negahemodern_43008 در تاریخ 09 اردیبهشت 1396
بسیار زیبا بودن. شرکت کفپوش سه بعدی panidfloor ارائه دهنده کفپوش سه بعدی است. آموزش کفپوش سه بعدی به همراه ارائه مدرک و نمایندگی www.panidfloor.ir

ثبت دیدگاه