Chidaneh.com placeholder image

پنل چوبی، 8 کاربرد مدرن در خانه!

چوب در دکوراسیون کاربردهای بسیار زیادی داشته و از جمله متریال هایی است که می توانم بگویم هیچ گاه از مد نمی افتد! اما نمونه خانه هایی که در این مطلب خواهید دید، استفاده ای متفاوت از چوب داشته اند که شاید حتی در بعضی از آن ها متوجه حضور چوب نشویم. این کاربرد که بیش تر با نام پنل چوبی شناخته می شود پوششی برای دیوارها و سقف خانه است که جذابیت و خاص بودن را با هم وارد فضای شما می کند. با من همراه باشید تا پنل های چوبی را بیش تر بشناسیم.

انواع پنل چوبی

کاغذدیواری آیدی

پنل چوبی (Shiplap)

پنل های چوبی در واقع تخته چوب هستند که در کار یکدیکر قرار گرفته و در قسمت های مختلف خانه مانند دیوار، سقف، سایه بان و .. به کار می روند. هر لایه به صورت جدا ساخته شده و به آرامی در کنار لایه بعدی خود متصل می شود به گونه ای که شما می توانید به راحتی درز نابین آن ها را دیده و هر نوار چوبی را تشخیص دهید. 

پنل چوبی دیواری

پانل باریک یا پهن ؟

پنل های چوبی می توانند بر اساس نیازهای چوبی به صورت باریک و یا پهن بریده شده و مورد استفاده قرار بگیرند. در تصویر بالا می توانید یک راه پله را مشاهده نمایید که با پنل های چوبی بسیار باریک طراحی شده است. سفید و باریک بودن آن ها طرحی مینیمال و بسیار ساده را به وجود آورده است. 

مطلب پیشنهادی : معجزه حضور چوب در دکوراسیون داخلی منزل

پنل چوبی در دکوراسیون حمام

پنل چوبی در سرویس بهداشتی

استفاده از پنل چوبی در هر اتاق

از مزایای بسیار مهم این پنل ها در این است که هیچ محدودیتی در استفاده از آن ها برای فضاهای مختلف خانه ندارید. تصاویر بالا یک حمام و سرویس بهداشتی را نشان می دهند که تمامی دیوارهایش با همین پنل ها پوشانده شده است. اگر شما نیز احساس کردید از کاشی و سرامیک خسته شده اید این گزینه می تواند برایتان ایده آل باشد. فقط به این نکته توجه کنید که در فضایی مانند حمام باید از عدم وجود رطوبت در زیر پنل ها مطمئن باشید. 

مطلب پیشنهادی : چوب گردو و جلوه آن در دکوراسیون مدرن و سنتی

پنل چوبی برای طراحی پشتی تخت

تزیین دیوار پشت تخت خواب

طراحی پشتی تخت خواب با پنل چوبی

مسلما تخت خواب نقطه کانونی در هر اتاق خوابی محسوب می شود. یکی از روش های طراحی و یا تزیین این نقطه کانونی استفاده از پنل های چوبی است. در تصاویر بالا دو نمونه طراحی متفاوت با این پنل ها را می بینید. آن چه که در این جا مطرح می شود سبکی است که می توان با پنل های چوبی به وجود آورد. گاهی اتاق شما به سمت سبک های روستیک می رود و گاهی نیز می تواند کاملا مدرن باشد. 

مطلب پیشنهادی : انواع چوب و کاربرد آن ها، کدام چوب به دکوراسیون شما می آید؟

پنل چوبی در طراحی اتاق غذاخوری

دیزاین اتاق غذاخوری با پنل چوبی

اگر می خواهید به نوعی اتاق غذاخوری را از سایر بخش های خانه جدا کرده و طراحی خاص تری برایش در نظر بگیرید می توانید از پنل های چوبی استفاده نمایید. در نمونه بالا، اگرچه تمامی دیوارها سفید هستند، اما پنل ها بافت بصری متفاوتی را ایجاد کرده اند. 

مطلب پیشنهادی : ست کردن رنگ چوب در دکوراسیون داخلی

پنل چوبی به رنگ خاکستری

پنل دیواری خکستری

اگرچه رنگ سفید همیشه محبوبیت زیادی داشته، اما این تنها گزینه نیست. اتاق خواب بالا مثالی فوق العاده برای نشان دادن مزیت دیگر پنل های چوبی، یعنی قابلیت رنگ آمیزی آن ها است. در این جا رنگ خاکستری، تخت و دیوار پشت آن را به یک نقطه شاخص در اتاق خواب تیدیل کرده و با چوب سایر وسایل هم خوانی زیادی دارد.

مطلب پیشنهادی : خود نمایی چوب در دکوراسیون داخلی برای دوستداران طبیعت!

طراحی آشپزخانه با پنل چوبی

استفاده از پنل چوبی در سقف و دیوار

گاهی اوقات برای این که بتوانیم به یکنواختی خوبی در طراحی مان برسیم، از پنل های چوبی در دیوار و سقف باهم استفاده می کنیم. در حالت می توان دیوارها و سقف را با یک رنگ و طرح در نظر گرفت و تمرکز و توجه را بیش تر بر روی سایر وسایل و مبلمان گذاشت. حتی می توانید رنگ پنل های چوبی را تغییر داده و برای بزرگ تر یا کوچک تر شدن فضا از آن ها کمک بگیرید. 

مطلب پیشنهای : دکوراسیون چوبی منزل، راش یا گردو؟

راهرو با پنل چوبی

طراحی ورودی

پنل های دیواری در طراحی راهرو و ورودی

خطوط عمودی پنل ها در این راهرو چشم را به سمت جلو هدایت کرده و اتاق را طولانی تر نشان می دهند. پس می توانیم به این نتیجه نیز برسیم که بازی با خطور افقی یا عمودی این پنل ها نیز می تواند تاثیر زیادی بر بزرگ یا کوچک تر نشان دادن فضا بگذارد. این کار را می توانید برای پاسیو، ورودی یا هرجای دیگری که نیاز به وسیع تر شدن یا ایجاد بافت دارید به کار برید.

مطلب پیشنهادی : کفپوش‌های لمینیتی ؛ چوب با قیمتی ارزان‌تر

تزیین بالای شومینه با پنل چوبی

تزیین بالای شومینه

یکی از مکان های مناسب برای به نصب پنل های چوبی فضای خالی بالای شومینه است. شما نیز می توانید مانند تصویر بالا عمل کرده و به راحتی شومینه را به یک نقطه کانونی در اتاق نشیمن تبدیل نمایید. علاوه بر این، این کار می تواند هزینه کم تری نسبت به سنگ یا آجر داشته باشد.

درب با پنل چوبی

پنل های چوبی در ساخت درب

درب های چوبی روکار یکی از ایده های ر طرفدار سال های اخیر در دکوراسیون داخلی هستند. زمانی که یک درب با پنل های چوبی ترکیب شود، به خصوص اگر رنگ خاصی نیز داشته باشد، جذابیت زیادی را خلق می نماید. این کار شخصیت زیادی به فضای شما داده و مهم تر از همه این که می تواند با هزینه های بسیار کمی نیز اجرا شود.

مطالب پیشنهادی :

منبع : thespruce


دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه