Chidaneh.com placeholder image

چوب گردو و جلوه آن در دکوراسیون مدرن و سنتی

به قلم: تحریریه چیدانه

مواد و مصالح: شاید در فضاهای امروزی هیچ عنصری مانند چوب، طبیعت را در ذهن ما جاری نسازد. با وجود اتفاقات بزرگی که در دنیای مصالح رخ داده و در کنار مصالح کاملا نوین، برخی از مصالح طبیعی از جمله چوب با مصالح مصنوعی شبه خودشان جایگزین شده اند، اما هنوز هم چوب های طبیعی جایگاه ویژه و ارزنده ی خود را به خصوص در طراحی داخلی حفظ کرده اند. نمی دانم چقدر با انواع چوب آشنا هستید، در هر صورت چیدانه قصد دارد اطلاعاتی مختصر و مفید درباره ی چوب های مختلف را در اختیار تان بگذارد که مطمئنم برای بسیاری از شما جذابیت فراوانی دارد. امروز می خواهیم به چوب گردو بپردازیم. با ما همراه باشید…

قالیشویی ادیب

چوب گردو به علت قدمت زیادش گزینه ای با ارزش برای مبلمان سنتی و جزییات چوبی معماری است. اکنون که این چوب حیات دوباره ای یافته، انتخاب آن ظاهری مدرن در فضاهای داخلی خانه ایجاد می کند.

نکات پایه ای درباره چوب گردو

در حالی که چندین نوع درخت گردو وجود دارد، ولی گردوی سیاه گونه ای است که در خانه ها بیشتر استفاده می شود. غلظت رنگ قهوه ای در آن ها متفاوت است و ممکن است قالبی قرمز، بنفش یا خاکستری داشته باشند. گردوی سیاه معمولا یک الگوی رگه ای تقریبا مستقیم دارد و به دلیل استحکام قابل اعتمادش شناخته شده است.

استفاده ی آسان: خراط ها به چوب گردو خیلی علاقه دارند، چون کار کردن با آن آسان است. به راحتی زیر دستگاه می رود، مانند چوب افرا نمی سوزد و محکم است. ضمن اینکه هنگام بریدن بوی خوشایندی می دهد.
اگر از طرفداران وسایل چوبی هستید، این مطلب را از دست ندهید: خود نمایی چوب در دکوراسیون داخلی برای دوستداران طبیعت!

انواع چوب گردو

شاید نام گردوی انگلیسی را شنیده باشید، اما این گونه در اصل برای تولید گردو یا به عنوان درخت تزیینی در فضای سبز پرورانده می شود.
گردوی سفید گونه ای با رنگ قهوه ای روشن و تا حدودی مانند چوب صنوبر یا توسکا دارای چوبی بسیار ترد است و از نظر تجاری بادوام نیست.

گردوی کلرو (Claro walnut ) یک چوب گردوی نفیس رنگارنگ است که بعد از برداشت معمولا به جای خشک کردن در کوره، در معرض هوا خشک می شود تا نوارهای رنگی زیبای آن حفظ شود.
اگر دوست دارید مصالح نوین را بشناسید، چیدانه چوب مایع، مصالحی نو در صنعت ساختمان و دکوراسیون را به شما معرفی کرده است.

غیر گردویی ها: بعضی از چوب های گردو مانند گردوی برزیلی، گردوی واقعی نیستند و از دسته ی متفاوتی اند. چوب های دیگری که گردوی واقعی نیستند، گردو های افریقایی، کارائیب و پاتاگونیایی هستند.

تخته های چوب گردو

تخته های ضخیم گردو با لبه ی طبیعی برای سطح کانتر ها و میز ها پر طرفدار اند و تقریبا به آسانی یافت می شوند. تخته های چوب در دکوراسیون مدرن بر روی پایه ی فلزی میز، ترکیب زیبایی ایجاد می کنند و در فضاهای روستیک نیز به همین اندازه جذاب هستند.

پایداری و دوام چوب گردو

برای تعیین میزان پایداری، باید مقاومت چوب را در برابر ضربه و فرورفتگی سنجید. چوب ها از ترد ترین تا سخت ترین درجه بندی می شوند. برای مثال ترمووود، مقاوم ترین چوب برای محوطه و نمای ساختمان است. گردوی سیاه تا حدودی سخت است – اندکی کمتر از افرای قندی و بلوط سفید. 

پرداخت چوب گردو

چوب گردو به خوبی پذیرای پرداخت است. این چوب تا حد بالایی از درخشش، قابل جلا خوردن است و هر نوع پوششی را بدون دردسر می پذیرد. بزرگ ترین مشکل مربوط به برنچوب نرم و زنده ی پوست درخت گردو است که چوبی بسیار روشن در خارجی ترین قسمت درخت است. برخی تنوع طبیعی بین برنچوب روشن و درون تیره ی چوب را دوست دارند. اگر این ترکیب مطابق میل تان نیست، می توانید آن را رنگ کنید تا یک دست شود.
نظرتان درباره ی پارکت، کفپوش هایی با حس آشنا در دکوراسیون داخلی چیست؟ آیا شما هم فکر می کنید پارکت از مد افتاده است؟

اگر قصد اعمال موم خمیری بر روی چوب گردو دارید، از موم تیره استفاده کنید. اگر از رنگ های خنثی استفاده کنید، موم در ترک ها و شکاف ها به رنگ شیری خشک می شود، در حالی که موم تیره در آن مخلوط می شود.

مقاومت چوب گردو در برابر اشعه UV

در حالی که بسیاری از چوب ها – مثلا چوب افرا – در طول زمان زنگار تولید می کنند، چوب گردو با گذشت زمان روشن تر می شود. چوب گردو در برابر اشعه ی UV پایدار نیست و حتی با وجود پوشش، هم چنان در گذر زمان روشن می شود.

اگر از طرفداران چوب هستید و دوست دارید زیبایی آن را به بخش هایی از دکوراسیون منزل تان هدیه کنید، اهالی فن چیدانه در بخش چوب و ترموود در کنار شما خواهند بود و محصولات متنوعی را در اختیار شما قرار خواهند داد.

راستی اگر دکوراسیونی جذاب و خلاقانه دارید، اجازه دهید بقیه نیز از دیدن آن بهره مند شوند. تورهای چیدانه از محیط زیبای زندگی شما عکس برداری خواهد کرد و آن را به نمایش خواهد گذاشت. منتظر تماس شما با تحریریه چیدانه هستیم!

مصالح را بیشتر بشناسید:
آجر و کاربرد آن در معماری و طراحی داخلی ساختمان
هر آنچه که باید درباره بامبو و کاربردهای آن بدانید!
سنگ تراورتن، سنگ فرش با دوام در محوطه و فضای سبز

کاشی و سرامیک: نقش زیبایی بر پیکره معماری
با انواع شیشه و کاربرد آن در ساختمان آشنا شویم!

کفپوش بتنی با جلوه ای متفاوت از بتن!

منبع: Houzz | مترجم: فاطمه افشاریان | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
رضوی در تاریخ 04 آذر 1394
سلام مطالب جالبی دررابطه باچوب گردو بود اگر مطلبی برای خراطی هم بگذارید ممنون میشوم
مجیدمختاری در تاریخ 04 آذر 1394
سلام.چطورمیتونم تصویربعضی ازتولیداتم روبراتون ارسال کنم
fatemeafsharian در تاریخ 05 آذر 1394
با سلام و سپاس از همراهی شما خوشحالیم که این مطلب مورد توجهتون قرار گرفته و ممنون از پیشنهاد خوبتون، حتما پی گیری می کنیم. پاینده باشید
fatemeafsharian در تاریخ 05 آذر 1394
با سلام و وقت بخیر به شما دوست عزیز شما می توانید با عضو شدن در سایت و ساختن پروفایل اهالی فن، تصاویر تولیداتتون رو در پروفایلتون قرار بدید. این روند رایگانه و شما با این کار، محصولاتتون رو در معرض دید مخاطبان چیدانه قرار میدید. توضیحات کامل در این مورد رو در صفحه ی «عضویت در اهالی فن» می تونید مشاهده کنید. اینم آدرس صفحه: http://www.chidaneh.com/page/27970 موفق و سربلند باشید

ثبت دیدگاه