Chidaneh.com placeholder image

خود نمایی چوب در دکوراسیون داخلی برای دوستداران طبیعت!

به قلم: لاله داورپناه

مواد و مصالح: یکی از مهمترین نکاتی که باید در هنگام انتخاب مبلمان و پوشش های سقف، دیوار و کف به آن دقت کنیم جنس مواد و مصالح مصرفی در آنهاست. چوب به عنوان عنصری که از دل طبیعت پای به ساخت و سازها و دکوراسیون داخلی ساختمان های ما گذاشته، به راحتی می تواند روح و طراوت آن را نیز به فضای داخلی منزل ما بیاورد. اما نکته مهم در مورد استفاده از چوب در دکوراسیون داخلی این است که چگونه و در کجا می تواند مفید واقع شود؟! چیدانه می خواهد در این مطلب چند نمونه از کاربرد چوب در طراحی داخلی را به شما معرفی کند. با ما همراه باشید.

 

سرویس خواب بالسا

کف پوش و دیوار پوش های چوبی در دکوراسیون

همه ما با کف پوش ها و دیوار پوش های چوبی که در قطعات یکسان در کارخانه ها تولید می شوند و سطوحی صاف و یکدست را می سازند آشنا هستیم. این بار اما پیشنهاد چیدانه به شما این است که چوب را به شکلی دیگر برای پوشش دیوار استفاده کنید. با قطعات برش داده شده عرضی از تنه و شاخه های درختان رگه های طبیعی چوب را بر روی دیوارها و کف فضاهای داخلی خود به نمایش بگذارید.

مطلب پیشنهادی: مبلمان را با کف پوش خانه ست کنید

  

این سبک استفاده از چوب را در طراحی محوطه بیرونی نیز می توان به کار گرفت و حس طراوت و تازگی را در محیط به وجود آورد. رنگ و ابعاد چوب های مصرفی تاثیر بسیار زیادی بر زیبایی فضا خواهد داشت. در انتخاب این موارد دقت کنید و آنها را با توجه به علاقه و شرایط فضای داخلی به کار بگیرید تا دکوراسیون مدرن با دیوار های چوبی را به خانه بیاورید.

مبلمان چوبی و تاثیر آن در دکوراسیون داخلی

طراحان مبلمان با کمی خلاقیت توانسته اند به وسیله چوب میز و صندلی های زیبا و مدرنی بسازند که شاید شبیه به آنان را در فضاهایی که روزانه در آن رفت و آمد دارید هرگز ندیده باشید.

  

میزهای کنار مبلی که با استفاده از کنارهم قرار دادن شاخه های لاغر درختان ساخته شده اند، نمونه ای از این مبلمان چوبی هستند. همانطور که در تصویر می بینید این قطعات چوبی با ظاهری طبیعی و با کمترین دخالت در تغییر ظاهرشان ساخته شده اند. با قرار دادن صفحه ای شیشه ای بر روی هرکدام از آنها سطحی صاف و یکدست به وجود می آید تا بتوان به راحتی از آنها استفاده کرد.

مطلب پیشنهادی: ۱۷ میز جلو مبلی متفاوت با وسایل دور ریختنی !

مبل های تمام چوبی که سطح خارجی آنها به کمک برش های عرضی تنه های درختان، رگه های طبیعی شان را نشان می دهد. استفاده از منحنی های کاربردی نه تنها نشستن بر روی آنها را راحت کرده، بلکه بر زیبایی ظاهری آنها افزوده است. طراح این مبل ها قطعا با اصول زیبایی شناسی به خوبی آشنا بوده است.

مطالب پیشنهادی: آشنایی با طراحی مبلمان در دکوراسیون داخلی

همانطور که در تصویر بالا می بینید با وجود دخالت های زیاد طراح در ظاهر چوب، رگه های طبیعی آن توانسته زیبایی خود را حفظ کند. البته طراحی متفاوت و بسیار زیبای این صندلی مستلزم چنین تغییراتی در ظاهر طبیعی چوب بوده است. نکته جالب در این صندلی وجود تنها 3 عدد پایه است که توانسته ایستایی آن را حفظ کند.

مطلب پیشنهادی: کلکسیون چوب را از دل طبیعت به اتاق خواب خود بیاورید!

سطح چوبی زیبا با حفره هایی ارگانیک، طراحی مرکزا و دقیق، همه از ویژگی های متفاوت و جذاب میزی است که در تصویر بالا می بینید. تنها با استفاده از صفحه ای شیشه ای بر روی چنین میزی می توان آن را به فضای نشیمن خانه آورد و کنار دیگر اجزای چوبی فضا قرار داد.

وسایل کاربردی و تزئینی چوبی در طراحی دکوراسیون

چوب همیشه یکی از عناصری است که در طراحی و ساخت وسایل تزئینی و کاربردی دکوراسیون داخلی به کار برده می شود. قفسه ها و کتابخانه ها، مجسمه های چوبی، تابلوها و بسیاری دیگر از وسایلی که روزانه در هر جایی آنها را می بینید. اما در اینجا ما قصد داریم نگاهی تازه به این موضوع را به شما نشان دهیم. خلاقیت های طراحان داخلی که توانسته موفق ظاهر شود.

 

قفسه ها و کتابخانه های چوبی که با ظاهری تازه و مدرن به فضای داخلی آمده اند. طراحان داخلی هنرمند می کوشند تا با استفاده از الگویی واحد هماهنگی در فضا را تقویت کنند. آنها با به کارگیری ایده اصلی طراحی این قفسه ها در دیگر اجزای فضا موفق شده اند که این کار را انجام دهند.

قفسه هایی با پایه هایی از تنه درختان با همان شاخه و برگ های نازک و کوچکش در کنار دیواری پوشیده از چوب در تصویر بالا توانسته روح طبیعت را به این فضا به وجود بیاورد.

مطلب پیشنهادی: طراحی شلف های خلاقانه برای دکوراسیون داخلی منزل

در این جالباسی دیواری، نیز از ایده ای شبیه به دیوارپوش هایی که از آنها صحبت کرده ایم استفاده شده است.

مطلب پیشنهادی: جالباسی بسیار خلاقانه برای آویزان کردن لباس ها

 

گاهی نیز وسایل تزئینی چوبی به اشکالی انتزاعی و با ایده های شبیه به آنچه در این مطلب دیدید، می توانند زیبایی را برای فضاها به ارمغان بیاورند.

در این نمونه زیبا، در فضایی با سقف بلند، طراح داخلی از عناصر چوبی که از سقف آویزان کرده و بر روی زمین گذاشته، ترکیبی منحصربه فرد به وجود آورده است. اما نباید فراموش کرد یکی از تاثیرگذارترین عوامل در به کارگیری این عناصر چوبی انتخاب مکان مناسب برای آنهاست. ما باید بیاموزم که بهترین چیدمان برای فضای مورد نظرمان کدام است و برای این کار باید به کدام نکات دقت کنیم.

مطالب بیشتر: بوفه‌های چوبی با طراحی هیپنوتیزم‌کننده
تن پوش ایده آل برای کف تراس
کفپوش‌های لمینیتی ؛ چوب با قیمتی ارزان‌تر
ترمووود، مقاوم ترین چوب برای محوطه و نمای ساختمان!

اگر به دنبال اهالی فن و شرکت هایی برای ساخت وسایل چوبی دکوراسیون منزل خود هستید می توانید آنها را در قسمت چوب و ترموود و مبلمان خانگی پیدا کنید. 

نویسنده: لاله داورپناه | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
sadeghkargar در تاریخ 07 مرداد 1394
با سلام خیلی عالی بود. من خودم هم با چوبهای دور ریز نجاری دکور چوب درست کردم خیلی خوب شد.
lalehdavarpanah در تاریخ 09 مرداد 1394
موفق و پیروز باشید!

ثبت دیدگاه