Chidaneh.com placeholder image

دیوارپوش بتنی دکوراتیو، همه نکات از قیمت تا اجرا

به قلم: سمانه زارعی

بتن یکی از پرکاربردترین مصالح در صنعت ساختمان می‌باشد و به دلیل مقاومت بالا در همه‌ی پروژه‌های عمرانی استفاده می‌شود. یکی از انواع مصالح بتنی، بتن اکسپوز یا همان دیوارپوش بتنی است که امروزه در دکوراسیون مدرن بسیار مورد توجه قرار گرفته است.  برای آشنایی با دیوارپوش بتنی با این مطلب از چیدانه همراه باشید.

سعیدمیرمحمدصادقی و لادن زارعی (مهندسین مشاور پادیر)
ویلای شماره ی ده نود
سعیدمیرمحمدصادقی و لادن زارعی (مهندسین مشاور پادیر)

سرویس خواب بالسا

استفاده از دیوارپوش بتنی در نمای خارجی ساختمان

سعیدمیرمحمدصادقی و لادن زارعی (مهندسین مشاور پادیر)
ویلای شماره ی ده نود
سعیدمیرمحمدصادقی و لادن زارعی (مهندسین مشاور پادیر)

استفاده از دیوارپوش بتنی در نمای داخلی ساختمان

بتن اکسپوز(دیوار پوش بتنی):

دیوارپوش بتنی (بتن اکسپوز) پنل‌های پیش‌ساخته‌ای هستند که برای نمای داخلی و خارجی ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرند. در ابتدا باید بدانیم که بتن اکسپوز و بتن معمولی چه تفاوتی باهمدیگر دارند. بتن از سیمان، آب، شن و ماسه تشکیل شده است و در ترکیبات بتن اکسپوز علاوه بر این مواد از روان‌کننده‌ها برای بالابردن سیالیت بتن و مواد پرکننده‌ جهت از بین بردن تخلخل و حفره‌ها و افزایش تراکم بتن استفاده می‌شود. 

دیوارپوش بتنی

استفاده از دیوارپوش بتنی در سرویس بهداشتی

استودیو معماران کیوانی
طراحی خانه بتنی
استودیو معماران کیوانی

خانه‌ای با دیوارپوش‌های بتنی

کاربردهای بتن اکسپوز:

دیوارپوش‌های بتنی در انواع مختلفی به صورت تایل‌های مربع و مستطیل شکل و یا به صورت سه‌بعدی و طرح‌دار تولید می‌‌شوند. تایل‌های مربعی بتنی معمولا در اندازه‌های ۴۰در۴۰، ۵۰ در۵۰ و ۶۰ در۶۰ تولید می‌شوند و در نمای دیوارهای داخلی ساختمان و نمای خارجی کاربرد دارند. به دلیل تخلخل پایین بتن اکسپوز، برخی انواع آن در ساخت استخرها و محل‌های ذخیره‌سازی آب استفاده می‌شود. بتن اکسپوز یکی از مصالح مورد استفاده در محوطه‌سازی پارک‌ها به شمار می‌روند. دیوارپوش بتنی در نمای داخلی حمام و سرویس بهداشتی برای جلوگیری از انتقال رطوبت به کار می‌رود.

دیوارپوش بتنی

دیوار پوش بتنی در دکوراسیون

دیوارپوش بتنی سه بعدی

دیوارپوش بتنی سه بعدی

استفاده از دیوارپوش بتنی در دکوراسیون داخلی:
دیوارپوش بتنی یکی از جدیدترین مصالح برای دکوراسیون داخلی است که امروزه در سبک دکوراسیون مدرن مورد توجه قرار گرفته است. از انواع دیوارپوش بتنی (اکسپوز) ساده و سه بعدی در دکوراسیون مکان‌هایی مانند مراکز تجاری، هنری، کافی‌شاپ، رستوران، فودکورت و دکوراسیون داخلی منزل استفاده می‌شود.

مطلب پیشنهادی: بتن در طراحی داخلی، راهکارهای ارزانتر را انتخاب کنید!

اجرای دیوارپوش بتنی

نصب دیوارپوش بتنی:

 دیوارپوش‌های بتنی به راحتی روی سطوح صاف نصب می‌شوند. بعد از آماده‌سازی سطح زیرین آن که شامل بررسی سطح دیوار از نظر صاف بودن و قابلیت تحمل بار، تایل‌های بتنی را با چسب مناسب (و یا با استفاده از ملات مخصوص که بیشتر در نمای بیرونی ساختمان مدنظر است) و بر اساس طرح مورد نظر می‌چسبانند که  پس از آن با ریختن دوغاب درزهای آن را پر می‌کنند که بهتر است در این مرحله تایل‌ها مرطوب باشند. آخرین مرحله‌ی نصب دیوارپوش بتنی تمیز کردن سطح آن است. به خاطر داشته باشید که دیوارپوش بتنی نیاز به تمیز کردن دارد و همچنین از تماس اجسام تیز و سخت با سطح دیوار پوش جلوگیری شود.

استودیو معماران کیوانی
پروژه طراحی داخلی مهر خانه
استودیو معماران کیوانی

مزایای دیوارپوش بتنی:

  • استفاده از دیوار پوش بتنی هزینه‌ی کمتری نسبت به مصالح دیگر دارد.
  • با استفاده از بتن دیوارپوش نیازی به کاربرد مصالح دیگر وجود ندارد و سطح یکپارچه و یکدستی ایجاد می‌کند.
  • دیوار پوش بتنی طول عمر بالایی دارد.
  • محدودیت مکانی برای استفاده از این نوع دیوار پوش وجود ندارد.
  • اجرای آن مدت زمان زیادی لازم ندارد.
  • در برابر آتش‌سوزی مقاوم است.
  • در برابر سایش و اصطکاک بسیار مقاوم است.

مطلب پیشنهادی: دیوارپوش سه بعدی برای یک دکوراسیون شیک و ایده آل

دیوارپوش بتنی

معایب دیوارپوش بتنی:

  • نصب دیوارپوش بتنی به فرد با تجربه و ماهر احتیاج دارد در نتیجه اگر شما تجربه‌ای در این مورد نداشته باشید باید هزینه‌ای برای نصب آن در نظر بگیرید.
  • دیوارپوش بتنی دکوراتیو با وجود وزن کم، کمی از سرامیک سنگین تر هستند. با اینکه بدون آسیب به سطح زیرین به راحتی قابل نصب هستند ولی باید تحمل بار دیوار مورد نظر قبل از اتصال بررسی شود.

روش‌های اجرای بتن اکسپوز:

این بتن را به دو روش پیش ساخته و پیش رونده اجرا و قالب‌گیری می‌کنند؛ در روش پیش ساخته از قالب‌هایی با طرح و اندازه‌ی مشخص برای ساخت دیوارپوش بتنی استفاده می‌شود و دیوارپوش های بتنی آماده و خشک شده در کارخانه را برای اجرا به محل مورد نظر انتقال می‌دهند و نصب می کنند. ولی در روش پیش‌رونده بتن ریزی در قالب ها در محل پروژه انجام می‌شود، این روش برای پروژه‌های بزرگ مانند پل‌ها و سدها به کار می‌رود.

مطلب پیشنهادی: دیوارپوش کامپوزیت از انواع و کاربردها تا خرید آنلاین

استودیو معماران کیوانی
طراحی اتاق خواب
استودیو معماران کیوانی

نکته های دیوارپوش بتنی:

  • در استفاده از دیوار پوش بتنی، حتما به سبک دکوراسیون خود توجه کنید چرا که این نوع دیوارپوش باید با منزل شما همخوانی داشته باشد وگرنه ممکن است مانند یک عنصر سرد و اضافی به نظر بیاید. به طور مثال استفاده از این نوع دیوارپوش برای دکوراسیون سبک صنعتی و مدرن مناسب می‌باشد.
  • اگر تجربه کار با بتن و دیوارپوش‌ها را ندارید از شرکتها و افراد متخصص و ماهر در این زمینه استفاده کنید.
  • برای انتخاب طرح و رنگ دیوارپوش بتنی برای دکوراسیون منزل خود از طراحان دکوراسیون مشورت بخواهید.
  • دیوارپوش‌ بتنی به دلیل سطح صافی که دارد قابلیت رنگ‌پذیری داشته و به شما کمک می‌کند تا رنگ آن را با دکوراسیون منزل خود هماهنگ کنید.

مطلب پیشنهادی: دیوارپوش های شیک و لوکس امروزی بهترین انتخاب برای هال و پذیرایی شما!

انواع دیوارپوش بتنی

قیمت دیوار پوش بتنی:

عوامل مختلفی مانند: ضخامت پنل، دیوارپوش داخلی یا خارجی بودن، مات یا برق بودن، ابعاد و طرح آن در قیمت دیوارپوش بتنی موثر است. در اغلب موارد هزینه‌ی ارسال و حمل و نقل جدا از قیمت مصالح خریداری شده محاسبه می‌شود. قیمت دیوارپوش‌های بتنی برحسب هر متر مربع (گاها برحسب هر عدد) محاسبه می‌شود و از هر مترمربع ۷۵ هزار تومان تا ۲۵۰ هزار تومان متغیر است. با توجه به ثابت نبودن قیمتها قبل از هرگونه تصمیم و انتخاب با چندین شرکت‌ معتبر در رابطه با انواع و قیمت دیوارپوش بتنی مشورت کنید تا با هزینه‌ی مناسب این کار برای شما انجام شود.

" اگر به انواع دیوارپوش نیاز دارید حتما از ثبت درخواست رایگان چیدانه کمک بگیرید “

مطالب پیشنهادی:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه