Chidaneh.com placeholder image

اشتباهات نظافت منزل، 6 عادت که باید کنار بگذارید!

به قلم: گلنار

خانه داری: همه ما به دنبال راه هایی برای تمیز کردن و نظافت سریع منزل هستیم. به همین دلیل ممکن است گاهی اوقات بخواهیم روش های میانبر را برای این کار انتخاب نماییم که در نهایت کاملا برعکس عمل کرده و این روش ها یا عادات، زمان نظافت ما را طولانی تر و خسته کننده تر کرده اند. به طور کلی می خواهم به این نتیجه برسم که گاهی عادات و راهکارها اشتباه بوده و مانع از رسیدن ما به هدف اصلی مان می شوند. حال زمان آن رسیده که ابتدا ابن عادات را شناخته و کم کم کنارشان بگذاریم. 

اشتباهات نظافت منزل

چوب و هنر

اشتباهات نظافت منزل : استفاده بیش از اندازه از مایع شستشو

مسلما دستور کار هر پاک کننده و شوینده ای نسبت به نمونه مانند خود متفاوت خواهد بود اما باید این را بدانید که گاهی اوقات میزان کم مایع می تواند تمیزی بیش تری برای شما داشته باشد. در عین حال، استفاده بیش از اندازه از آن نه تنها مفید نبوده بلکه به وسیله یا محلی که تمیز می کند آسیب جدی می رساند. برخی از شوینده ها نیز هستند که اگر به میزان زیاد استفاده شده و کاملا پاک نشوند، خود مکانی برای جمع شدن گردوغبار خواهند بود. بنابراین بهتراست قبل از هر کار دستورالعمل شوینده ها را به طور کامل بخوانید.

مطلب پیشنهادی : ترفندهایی برای نظافت خانه، چیدمان صحیح زحمتتان را کم می کند!

اشتباهات نظافت منرل

نکات نظافت منزل : تمیز کردن با ابزارهای کثیف

چطور می شود که شما از وسایل تمیزکاری کثیف استفاده نمایید و انتظار یک نتیجه بسیار عالی و درخشان را داشته باشید؟ جاروبرقی، تی ها و دستمال های گردگیری از جمله این مواردی هستند که اگر خودشان تمیز نشوند، کار نظافت را به خوبی انجام نداده و در واقع کار شما را چند برابر می کنند. علاوه بر این میکروب ها و باکتری ها موجود در آن ها به قسمت های مختلف خانه پخش شده و از نظر بهداشتی اصلا قابل قبول نیست. بنابراین بهتر است قبل از هر کاری آن ها را نیز تمیز نمایید. 

مطلب پیشنهادی : اشتباهات رایج در خانه تکانی!

عادت های بد در نظافت خانه

اشتباهات نظافت منزل :استفادها ز یک دستمال برای فضاهای مختلف

حتما این نکته را در نظر داشته باشید که در هر فضا چه آشپزخانه باشد و چه حمام، قسمت های تمیزتر و کثیف تر وجود دارند. به طور مثال ممکن است در آشپزخانه قسمت سینک کثیف تر از اپن یا میز غذاخوری باشد. بنابراین این بهداشتی نیست که شما با استفاده از یک دستمال یا پاک کننده تمام قسمت ها را تمیز نمایید. این کار نه تنها به تمیز شدن کمکی نمی کند، بلکه باکتی ها و میکروب ها را از یک قسمت به قسمت های دیگر منتقل می نماید. پس بهتر است برای هر قسمت خاص، پاک کننده خودش را در نظر بگیرید. 

مطلب پیشنهادی : وسایل نظافت منزل، 5 راز تمیزی خانه!

عادت های بد نظافت خانه

اشتباهات نظافت منزل: رها کردن ظروف کثیف در سینک

سینک ظرقشویی یکی از مکان های مناسب برای رشد باکتری ها و جمع شدن حشرات است. این که شما برای مدت طولانی ظروف کثیف را در سینک رها نمایی دو اقدامی برای تمیز کردن یا جا دادن آن ها در لباسشویی انجام ندهید، این محل برای موارد گفته شده فرصت های بیش تری را فراهم می کند. بهتر است در خانه آموزش داده شود که هر شخص ظرف مخصوص به خود را سریعا بعد از استفاده بشوید با این کار هم از لحاظ بهداشتی اقدام مناسبی انجام داده اید و هم خالی بودن و تمیز بودن سینک فضای منظم تری را به نمایش می گذارد. 

مطلب پیشنهادی : 7 وسیله حمام و سرویس بهداشتی که باید دائم عوض شود!

عادات بد نظافت خانه

نگهداری اشتباه وسایل تمیز کننده در نظافت منزل

آیا شما نیمی از وقت تمیز کاری خود را صرف تلاش برای پیدا کردن پاک کننده ها و ابزار مناسب می کنید؟ این یک عادت بد است که حتما باید آن را تغییر دهید. مواد و ابزار تمیز کننده ای که برای هر منطقه از خانه نیاز دارید را مشخص کرده و در محل مناسبی نگه داری کنید. البته برای این کار روش های متفاوتی وجود دارد، به طور مثال می توان پاک کننده ها در یک کیسه پلاستیکی کوچک قرار داد و در یک قفسه یا زیر سینک گذاشت و یا از سبدهای نظم دهنده استفاده کرد. رها بودن این ابزار و وسایل در خانه و نداشتن جایی مشخص، خود باعث جمع شدن گرد و غبار و همچنین انتقال کثیفی می شوند.

مطلب پیشنهادی : بهترین جای شوینده ها و ابزار نظافت در آپارتمان های کوچک

عادات بد نظافت خانه

ترک تخت خواب بدون منظم کردن

حتی اگر بقیه اتاق ها تمیز و مرتب باشند، یک تخت نامرتب باعث می شود صحنه بدی به وجود بیاید. باید این عادت را به خود بدهید که هر روز صبح چند دقیقه را صرف مرتب و منظم کردن تخت نمایید. فقط کافی است این کار را با پهن کردن ملافه های تمیز و چیدن چند بالش یا کوسن انجام دهید. 

در این زمینه بیش تر بدایند :

منبع : thespruce

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه