Chidaneh.com placeholder image

مبل پشت بلند، به خاطر این 9 دلیل مد شده!

به قلم: گلنار

با وجود تنوع بالایی در میان طراحی و ساخت صندلی ها و مبلمان، بعضی از آن ها خود تبدیل به یک سبک خاص شده و حتی با نامی خاص نیز شناخته می شوند. صندلی وینگ بک نیز یکی از این نمونه هاست که به دلیل طراحی خاص و راحتی هیچ گاه از مد نیفتاده و در فضاهای مختلف با سبک های متفاوت نیز استفاده می شود. ویژگی مهم این صندلی یا مبل، همان طور که از نامش نیز مشخص است، در تکیه گاه بلند آن دیده می شود. این تکیه گاه نسبت به مدل های معمول صندلی و مبل بلندتر در نظر گرفته شده و در نتیجه طرح خاصی را به وجود می آورد. در ادامه به بررسی این مدل می پردازم.

مبل پشت بلند

تابلو فرش ریحان

مبل پشت بلند

مبل پشت بلند کلاسیک

همان طور که در مقدمه مطلب نیز اشاره کردم، این مدل صندلی دارای قسمت تکیه گاه بلندی است اما معمولا در مدل های کلاسیک تر این ارتفاع بیش تر می شود. اگر شما در حال تلاش برای انتخاب صندلی مناسب برای فضای خود هستید، یک صندلی پشت بلند کلاسیک با پارچه مخمل می تواند جلوه بسیار خاصی را به وجود بیاورد. نمونه اولیه این صندلی ها از قرن 18 میلادی به بازار ارائه شد اما همین طور که می بینیم هنوز هم محبوب هستند.

مطلب پیشنهادی : بهترین صندلی اپن آشپزخانه برای دکوراسیون شما

مبل یکنفره راحتی پشت بلند ایکیا

مدل صندلی پشت بلند

مبل پشت بلند مدرن

برعکس نمونه های کلاسیک، آن هایی که مدرن تر یا امروزی تر هستند پشتی خیلی بلندی نخواهند داشت. در این مدل ها معمولا از پارچه های کتان استفاده شده و سبک تر نیز هستند. همان طور که در تصویر بالا نیز مشاهده می کنید مبل های پشت بلند مدرن به راحتی در کنار سایر مبلمان قرار گرفته و با آن ها ست می شوند. 

مطلب پیشنهادی : صندلی اپن آشپزخانه، این 20 مدل را از دست ندهید!

صندلی پشت بلند

صندلی پشت بلند ناهارخوری

صندلی پشت بلند ناهارخوری

صندلی های پشت بلند با فرم های جالب و راحتی بسیار زیاد می توانند گزینه های خوبی برای یک شام لذت بخش و دورهمی خانوادگی باشند. این مدل ها نیز با توجه به ارتفاع تکیه گاه و جنس پارچه می توانند در دست لوکس یا مدرن قرار بگیرند. گاهی اوقات نیز همین صندلی ها هم در فضای پذیرایی و هم برای میز ناهارخوری هر دو قابل استفاده اند فقط باید به این نکته دقت داشته باشید که ارتفاع میز فضای کافی برای صندلی دسته ها داشته باشد.

مطلب پیشنهادی : صندلی های منزل را با سلیقه بهنوش طباطبایی انتخاب کنید!

مبل تک پشت بلند

مدل مبل پشت بلند در منزل

مدل خاص مبل پشت بلند

یکی از مدل های بسیار پرطرفدار صندلی های پشت بلند، مدل باریک آن هاست. این نمونه ها علی رغم داشتن تکیه گاه بلند، در حالت کلی بدنه ای باریک با نشیمن گاهی کوتاه دارند. به دلیل همین ویژگی ها معمولا این مدل برای ایجاد یک فضای نشیمن موقت در گوشه های خالی منزل استفاده می شوند. کنار راه پله، گوشه اتاق خواب، انتهای راهرو و … محل هایی مناسب برای قرار دادن آن ها هستند. 

مطلب پیشنهادی :شیک ترین مبل و صندلی ریلکسی برای دکوراسیون منزل

مدل مبل پشت بلند

صندلی وینگ بک چرمی

این صندلی ها نیز مانند سایر مبلمان می توانند چرمی باشند. چرم یک جلوه بسیار سنگین و باجذبه ایجاد کرده و به نوعی نماینده سبک کلاسیک خواهد بود. اما در هر صورت با وسایل و اکسسوری های مختلفی از جمله چوب به خوبی ست می شوند.

مطلب پیشنهادی : صندلی راک، گهواره آرامش بخش خانه!

عرفان شریف نژاد: عکاس
عکاسی خانه اشرفی
عرفان شریف نژاد: عکاس

کاربرد صندلی پشت بلند

کاربردهای خاص صندلی پشت بلند

تفکیک فضاها

پشتی های بلند این صندلی ها برای ایجاد یک حریم خصوصی تر در بخش جداگانه ای ازخانه بسیار ایده آل هستند. مانند تصویر بالا به راحتی می توانید آن ها رو به شومینه قرار داده و یک نقطه کانونی ایجاد نمایید. این کار به صورت طبیعی نیز یک تقسیم بندی بین فضاها، بدون هیچ گونه دیوار یا پارتیشنی انجام می دهد.

مطلب پیشنهادی : میز و صندلی ناهار خوری، 20 مدل شیک و زیبا

صندلی پشت بام

کاربرد مبل پشت بلند

عرفان شریف نژاد: عکاس
عکاسی خانه اشرفی
عرفان شریف نژاد: عکاس

ترکیب رنگ ها و نقش ها

اگر می خواهید رنگ و نقش بیش تری وارد فضای خود نمایید، استفاده از این مبل های پشت بلند یک راه حل عالی خواهد بود. فرم خاص تکیه گاه و کناره های این مبل این فرصت را به شما می دهد تا بتوانید مانند نمونه بالا پارچه ای متفاوت برای پشت مبل در نظر بگیرید. در این جا نوار باریکی که نیز برای وسط آن انتخاب شده که رنگی خاص را به نمایش می گذارد. 

مطلب پیشنهادی : مبل نیمکتی در دکوراسیون، برای این 12 جای خانه ساخته شده!

کاربرد مبل پشت بلند

مبل دو نفره پشت بلند

در نمونه هایی خاص شاهد این هستیم که مبل های دونفره نیز به شکل پشت بلند طراحی و ساخته می شوند. این دل ها بسیار طریف بوده و مانند نمونه های تک نفره از راحتی زیادی نیز برخوردارند. اگر می خواهید می توانید این مبل ها را برای طراحی گوشه های منحصر به فرد در منزلتان استفاده نمایید، در این جا طراح برای تعریف یک ورودی گرم و دنلشین از چنین ایده ای پیروی کرده است.

مطلب پیشنهادی : مدل مبل راحتی ال، 10 انتخاب خانواده های ایرانی!

کاربرد صندلی پشت بلند در خانه

مبل پشت بلند تکی

امیر صادقی
عکاسی خانه ی ستاره و سیاوش در کرج
امیر صادقی

مبل پشت بلند برای هر سبک دکوراسیون

این که سبک دکوراسیون شما مدرن باشد یا کلاسیک یا روستیک و… تاثیر کمی بر استفاده از مبل های پشت بلند دارد. علت این امر هم در این است که این مدل ها معمولا به صورت تکی و در گوشه و کنار خانه قرار می گیرند. طراحی خاصشان به گونه ای است که می تواند شخصیت تکی بودن را به آن ها ببخشد. بنابراین نگران تفاوت سبک مبلمانتان با این مدل ها نباشید.

“شما هم می توانید برای سفارش و خرید از اهالی فن چیدانه کمک بگیرید

و یا از ثبت درخواست رایگان استفاده نمایید"

منبع : houzz

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه