Chidaneh.com placeholder image

پاک کردن لکه قهوه از روی فرش، دست دست نکنید!

به قلم: کیمیا مرادی

 

پاک کردن لکه قهوه از روی فرش، مشابه پاک کردن آن از روی لباس است. از روش های مشابهی استفاده می شود. همان طور که می دانید، هرچه سریع تر به داد لکه ها برسید، بهتر پاک می شوند. دست دست نکنید و همان لحظه اقدام به پاک کردنش کنید!

تابلو فرش ریحان

لکه قهوه روی فرش

لکه قهوه

پاک کردن لکه قهوه تازه

اولین نکته ای که باید به خاطر داشته باشید، این است که نگذارید لکه بیش از این پخش شود. برای تمیز کردن از بیرون لکه شروع کنید. برای پاک کردن با فرش کلنجار نروید! طوری که به فرش آسیب برسانید. یک پارچه تمیز بردارید و روی لکه بگذارید و بفشارید تا خشک شود. این کار را باید تا جایی انجام دهید که هیچ رطوبت و لک قهوه ای به پارچه منتقل نشود. برای مرحله بعد، به یک پارچه تمیز خشک و مقدار کمی آب سرد نیاز دارید. مقداری آب سرد روی لکه بریزید. با این کار لکه قهوه را رقیق می کنید. با پارچه تمیز لکه را خشک کنید و نم آن را بگیرید.

از بین بردن لکه قهوه از فرش

در نهایت استفاده از یک لکه بر فرش می تواند، بیشتر به شما کمک کند. حتما بر اساس دستورالعملی که روی آن نوشته شده است، عمل کنید. استفاده بیش از حد از این اسپری ها خودش مشکلاتی را به همراه می آورد. باقی ماندن اسپری روی فرش، خودش به جذب آلودگی بیشتر کمک می کند.

پاک کردن لکه قهوه قدیمی

پاک کردن لکه قهوه قدیمی

روش پاک کردن لکه قهوه کهنه هم مانند همان چیزیست که گفته شد. اما پاک کردن لکه قدیمی نیاز به تلاش بیش تری دارد. قبل از اقدام به پاک کردن حتما لکه را کمی مرطوب کنید و مراحل بالا را دقیقا تکرار کنید. نتیجه تلاش شما به نوع قهوه و مدت زمانی که از آن می گذرد بستگی دارد.

از بین بردن لکه قهوه

اگر فرشتان دستباف است یا از الیاف پشم بافته شده است، نیاز به دقت بیش تری دارید. اگر لکه سرسخت بود، می توانید دو تا سه قطره مایع ظرف شویی را در مقداری آب سرد حل کنید. با یک اسفنج بسیار نرم محلول را روی فرش بکشید و مرتب با دستمال تمیز خشک کنید.

شیوه دیگری که برای پاک کردن لکه قهوه به کار می رود، استفاده از آمنیاک است! چیدانه این شیوه را برای استفاده در منزل توصیه نمی کند. بهتر است، برای از بین بردن لکه های سخت از قالیشویی های متخصص کمک بگیرید.

پاک کردن لکه قهوه از موکت

لکه قهوه روی موکت

پاک کردن لکه قهوه از روی موکت پرز بلند

موکت پرز بلند، بسیار زیبا و نرم است. اما هرچه الیاف به کار رفته در آن بلندتر باشد، پاک کردن لکه از رویش هم دشوارتر می شود. قبل از شروع مراحل معمولی که گفته شد، حتما رطوبت لکه را با پرس کردن یک پارچه یا حوله تمیز کامل بگیرید. پرزهای بلند، فرآیند خشک شدن را کند می کنند. بهتر است برای خشک کردن از یک پنکه کمک بگیرید.

پاک کردن لکه خامه و قهوه

لکه قهوه و خامه

پاک کردن لکه خامه و قهوه

البته که نوشیدن قهوه همراه خامه، لذت بیش تری دارد. اما اگر روی فرش بریزد، نیاز به یک پاک‌کننده آنزیمی دارید. تا پروتئین داخل لکه را از بین ببرد. پس از استفاده از این پاک‌کننده‌ها، حتما فرش را خیس و سپس خشک کنید. پس از آن می‌توانید از دیگر روش‌های پاک کردن استفاده کنید. هر وقت هوس نوشیدنی گرم خوشمزه کردید، مراقب باشید روی فرش یا مبل نریزید!

پاک کردن لکه قهوه

لکه قهوه روی فرش و موکت

لکه قهوه سمج تر از این حرف هاست!

ممکن است بعد از پاک کردن، لکه قهوه دوباره نمایان شود. این شرایط نشان دهنده دو چیز است. لکه قهوه عمیق تر از آن چیزی بوده است که شما تصور کرده اید. یا بعد از استفاده از لکه بر فرش، آن را کامل خشک نکرده اید. اگر دوباره لکه ظاهر شد، مراحل را تکرار کنید و این بار بعد از اتمام یک حوله تمیز روی لکه بگذارید و روی حوله یک چثم سنگین نیز قرار دهید تا رطوبت را به خوبی جذب کند.

برای پاک کردن بهتر لکه ها از سطوح مختلف، مطالب زیر را بخوانید:

ثبت خدمات در چیدانه کاملا رایگان است. همین الان از چیدانه کمک بگیر!

منبع: thespruce

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه