Chidaneh.com placeholder image

خرید تابلو برای پذیرایی، چه شکلی باشه بهتره؟

به قلم: تحریریه چیدانه

دکوراسیون پذیرایی و نشیمن به لحاظ آن که افراد بیشتری را در خود جای داده و دور یک دیگر جمع می کند می تواند از اهمیت بالایی برخوردار باشد. انتخاب هر یک از عناصر دکوراسیونی در این فضا احتیاج به دقت و توجه بالایی دارد و برای تهیه هر کدام از آنها و بعد چیدمانشان باید نهایت توجه را به کار گرفت. یکی از بخش های مهم در دکوراسیون پذیرایی انتخاب وسایل تزئینی و به خصوص تابلوهای هنری است. در این مطلب از وب سایت چیدانه با شما هستیم تا در رابطه با خرید تابلوی پذیرایی صحبت کنیم و ایده ها و راهنمایی هایی را در این زمینه با شما در میان بگذاریم. پس این مطلب را از دست ندهید.

در ادامه خواهید دید:

سرویس خواب بالسا
  • انتخاب سبک دکوراسیونی
  • خرید تابلوی بزرگ برای پذیرایی
  • خرید تابلوهای کوچک برای پذیرایی
  • خرید تابلوهای متعدد برای کل دیوار
  • خرید تابلوهای ست و هماهنگ
  • استفاده از شلف دیواری
  • استفاده از تابلوهای هنری دست ساز
  • استفاده از فرش به عنوان تابلوی پذیرایی
  • استفاده از تابلوهای طرح هندسی برای پذیرایی

انتخاب سبک دکوراسیونی

انتخاب سبک دکوراسیونی

اولین مسئله ای که در زمان خرید تابلو برای پذیرایی باید مدنظر داشته باشید سبک دکوراسیونی پذیرایی تان است. شما باید با توجه به سبک دکوراسیونی فضا به دنبال تابلوهایی متناسب با آن بروید. برای مثال اگر دکوراسیون پذیرایی شما لوکس است شما نمی توانید برای تابلو به دنبال نمونه های مدرن و یا مینیمال بروید چراکه هیچگونه تناسبی که در فضا ایجاد نمی شود، هیچ کدام از اجزای دکوراسیونی تان نیز نمی تواند خود را نشان دهد.

مطالب بیشتر: تابلوی سه بعدی دیواری، فقط با پوست تخم مرغ و ورق طلا!

متین دیبا
تابلوهای دکوراتیو برای پذیرایی
متین دیبا

خرید تابلوی بزرگ برای پذیرایی

یکی از راه ها و یا انتخاب هایی که در زمینه خرید تابلو برای پذیرایی پیش روی شما قرار می گیرد تهیه یک تابلوی بزرگ است. این تابلو می تواند به گونه ای باشد که ابعاد زیادی از دیوار را اشغال کرده و در نهایت نیز به عنوان یک نقطه کانونی در دکوراسیون پذیرایی تان ایفای نقش کند.

همان طور که در این تصویر مشاهده می کنید رنگ طلایی تابلو و بدون قاب در این دکوراسیون پذیرایی توانسته نقطه عطفی بوده و تمام تمرکز شما را به سمت خود هدایت کند. پس در اینجاست که به اهمیت رنگ تابلو و همین طور وجود و یا عدم وجود قاب برای تابلو پی خواهید برد.

مطلب بیشتر: دکوراسیون منزل خود را با یک تابلو نقاشی زیر و رو کنید

استودیو پر
عکاسی منزل مسکونی اوین
استودیو پر

خرید تابلوهای کوچک برای پذیرایی

یکی از راه هایی که امروزه طرفداران بسیاری را نیز به سمت خود کشانده، استفاده از تعدادی تابلو کوتاه و نصب آنها به صورت فشرده بر روی دیوار است. این تابلوها معمولا از نظر ترکیب رنگی با یکدیگر تناسب دارند و زمانی هم که در کنار هم قرار می گیرند مجموعه ای مکمل را شکل خواهند داد.

ویژگی برجسته این سبک از تابلو ها آن است که می تواند یک دیوار ساده پذیرایی را آنقدر زیبا جلوه دهند که وقتی پا به دکوراسیون پذیرایی تان می گذارید احساس کنید که به یک گالری هنری سر زده اید.

مطلب بیشتر: ارتفاع مناسب نصب تابلو، چقدر باشه بهتره؟

تابلو های دیواری سرپوستر
تابلوهای فانتزی مدرن
تابلو های دیواری سرپوستر

خرید تابلوهای متعدد برای کل دیوار

در مورد قبلی گفتیم که شما می توانید مجموعه تابلوهای مکمل را به صورت فشرده در کنار یکدیگر قرار دهید، اما در این مورد شما می توانید تابلوهایی با هر شکل، طرح، رنگ و ابعادی را کنار هم قرار داده و تمام دیوار را با آنها بپوشانید. همان طور که در این تصویر مشاهده می کنید این کار می تواند جذابیت خیره کننده ای را در دکوراسیون پذیرایی شما ایجاد نماید. یادتان باشد که در این مدل از نصب تابلو بهتر است که فاصله تابلوها از یکدیگر را خیلی زیاد نکنید. زیبایی این شیوه نصب و چیدمان تابلوها به آن است که فاصله نسبتا کمی با هم داشته باشند.

مطلب بیشتر: اصول نصب تابلو بر دیوار

تابلو دیواری ماه

خرید تابلوهای ست و هماهنگ

قطعا زمانی که به سراغ خرید تابلو برای پذیرایی منزل خود می روید با تابلوهایی مواجه خواهید شد که معمولا به صورت سه یا چهارتایی هستند و طرح و نقش آنها مکمل همدیگر خواهند بود. نمونه بارز آن را در این تصویر مشاهده می کنید. شما می توانید با تهیه این نوع تابلوهای خاص، دکوراسیون پذیرایی خود را منحصر به فرد کنید.

مطالب بیشتر: تابلوی یادداشت دیواری، 10 ایده ارزان و خلاقانه

استفاده از شلف دیواری

استفاده از شلف دیواری

یکی از راه هایی که می توانید برای چیدمان تابلوی پذیرایی خود به کار بگیرید و باید در زمان خرید تابلوی پذیرایی آن را مد نظر داشته باشید استفاده از شلف دیواری است. همان طور که در این تصویر می بینید استفاده از یک شلف سراسری بر روی دیوار، آن هم با ارتفاع کم و قرار دادن تعدادی تابلوی زیبا در دکوراسیون پذیرایی می تواند ایده ای جالب و البته منحصر به فرد باشد.

مطالب بیشتر: مدل های چیدمان تابلو، 7 روش ساده برای دورهمی تابلوها

استفاده از آثار هنری

استفاده از تابلوهای هنری دست ساز

شما می توانید به سراغ ایده هایی هنری تر و البته خاص تر بروید. همان طور که در این تصویر نیز مشاهده می کنید یکی از ایده های زیبا برای خرید تابلو برای پذیرایی تهیه نمونه های دست ساز است. چیزی که در این تصویر مشاهده می کنید به خوبی نشان می دهد که نتیجه ای که این مورد به دنبال دارد کاملا قابل توجه خواهد بود.

استفاده از گلیم

استفاده از فرش به عنوان تابلوی پذیرایی

علاوه بر تابلوهای فرش که اتفاقا در میان ایرانیان طرفداران بسیاری دارد شما می توانید از یک گلیم، فرش و یا چیزی شبیه به آن استفاده کرده و با آویختن آن بر روی دیوار پذیرایی خود فضایی ایرانی، سنتی و خاص ایجاد نمایید. همان طور که در این تصویر نیز مشاهده می کنید این کار می تواند مثل یک نقطه کانونی عمل کرده و تمام توجه شما و مهمان هایتان را به سوی خود جلب نماید.

تابلوهای دیواری مثلثی رنگی

استفاده از تابلوهای طرح هندسی برای پذیرایی

اگر به دنبال تنوع در دکوراسیون فضای پذیرایی هستید، تابلو های طرح هندسی گزینه مناسبی هستند. تابلوهای هندسی می توانند نقش یک نقطه کانونی در دکوراسیون خانه را بر عهده گیرند و به چشم آیند. این تابلوها برای پذیرایی می‌توانند رنگ های متناسب با کوسن ها و یا رومیزی داشته باشند.

مطالب بیشتر: قدرت هندسه در دکوراسیون خانه‌ مدرن!

ارتفاع مناسب نصب تابلو

ارتفاع مناسب تابلو

یکی از مسائلی که در زمان خرید تابلوی پذیرایی باید به آن توجه داشته باشید ارتفاع و اندازه مناسب تابلو است. معمولا توصیه می شود که در رابطه با دیوارهایی که ارتفاع زیادی دارند از تابلوهایی عمودی استفاده شود. این در صورتی است که دیوارهایی افقی تر باید تابلوهایی افقی داشته باشند. این مسئله بیشتر در رابطه با مواردی صدق می کند که شما تصمیم دارید یک تابلو را بر روی دیوار بیاویزید نه چند تابلو به شکل یک مجموعه.

یادتان باشد که در زمان نصب تابلوی پذیرایی خود بر روی دیوار ارتفاع مناسبی را برای قرارگیری تابلو در نظر داشته باشید. برخی از افراد آن قدر تابلو را در بالا نصب می کنند که برای تماشای آن نیاز می شود که سر را بالا گرفته و یا بر روی پنجه پا ایستاد! شما باید ارتفاعی را برای نصب تابلوی خود انتخاب کنید که افرادی با قد متوسط بتوانند به صورت مستقیم آن را تماشا نمایند.

“برای خرید انواع تابلو و اکسسوری با اهالی فن چیدانه درارتباط باشید"

مطالب پیشنهادی:

تزئین ستون وسط پذیرایی، شما می تونین کمکم کنین؟

تزیین دیوار با تابلو، ایده های خلاقانه در 4 خانه ایرانی!

تزیین دیوار پذیرایی، 15 ایده از دل خانه های ایرانی!

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه