Chidaneh.com placeholder image

دکوراسیون کلاسیک، حس دلنشین نوستالژی

به قلم: پروا رحمتی

از ماشین، موسیقی و فیلم گرفته تا معماری و دکوراسیون، کلاسیک‌ها همیشه جذاب و پرشکوه هستند. کلاسیک‌ها شکوه و وقار خاصی دارند؛ وقار و ابهتی که در آثار و آیتم‌های امروزی کمتر می‌توان پیدا کرد. دکوراسیون کلاسیک تلفیقی از زیبایی، شکوه و عظمت است. اجرای یک دکوراسیون کلاسیک نیازمند رعایت ویژگی‌های اساسی این سبک است. ویژگی‌هایی که آن را به طور کامل از سایر سبک‌ها جدا کرده و باعث شده تا علاقمندان خاص خود را داشته باشد. در این مطلب با دکوراسیون کلاسیک و ویژگی‌های آن بیشتر آشنا خواهید شد.

دکوراسیون کلاسیک چیست و برای چه افرادی مناسب است؟

[[nid:320520]]

چوب و هنر

دکوراسیون کلاسیک یا دکوراسیون سنتی غربی، خود زمانی یک سبک مدرن به شمار می‌رفت. این سبک حس نوستالژی و راحتی را در خانه ایجاد می‌کند و شامل آیتم‌های خاص، پرجزئیات و اغلب گران‌قیمت در دکوراسیون خانه می‌شود. از آنجایی که آیتم‌های دکوراسیون کلاسیک اغلب بزرگ هستند، این سبک بیشتر برای خانه‌هایی با متراژ بالا کاربرد دارد. نمونه این این آیتم‌ها از جمله مبلمان کلاسیک را می‌توانید در پروفایل مبلمان ملل مشاهده کنید.

[[nid:320515]]

هزینه‌های بالای دکوراسیون خانه به سبک کلاسیک (در مقایسه با سبک مدرن)، از آن سبکی گران‌قیمت ساخته است. اگر خانه‌‌ی شما بزرگ است، نورگیر خوبی دارد، بودجه‌ی مورد نظرتان برای دکوراسیون خانه محدود نیست و نظم و آرامش خانه برایتان در اولویت است دکوراسیون کلاسیک می‌تواند انتخاب بسیار خوبی برای شما باشد.

ویژگی‌های دکوراسیون کلاسیک

[[nid:320517]]

به طور کلی دکوراسیون کلاسیک مانند هر سبک دیگری ویژگی‌های خاص خود را دارد که شامل این موارد می‌شود:

• تاکید زیاد بر خطوط و فضاهای منحنی شکل
• استفاده از آیتم‌های دست‌ساز، چوبی و کار شده 
• پوشش پنجره‌ها با پارچه‌های پرده‌ای لوکس و والان‌دار
• میز و مبلمان بزرگ و کار شده (نمونه مبلمان را می‌توانید در پروفایل مبلمان ملل مشاهده کنید)
• ترکیبات متقارن، خطوط منظم هندسی و تعادل در تمام نقاط
• استفاده‌ی محتاطانه از رنگ‌ها (اغلب کرم، قهوه‌ای، سفید و خاکستری)
• به کار گیری مجسمه، عتیقه‌جات و آثار تزئینی

نکاتی برای اجرای بهتر دکوراسیون کلاسیک در آپارتمان

اجرای تمام و کمال دکوراسیون کلاسیک نیازمند افراد کاملا کلاسیک است! اگر به سبک کلاسیک علاقمندید اما ترجیح می‌دهید کمی هم به دوران مدرن نزدیک شوید بهتر است در بخش‌هایی از دکوراسیون از رنگ‌های شجاعانه‌تری (به میزان کم) استفاده کنید.

اگر در آپارتمانی با متراژ کم زندگی می‌کنید، اما علاقمند به دکوراسیون کلاسیک هستید می‌توانید تعدادی از آیتم‌های کلاسیک را در دکوراسیون‌تان اعمال کنید. عتیقه‌جات، پارچه‌های طرح‌دار (شطرنجی، گل‌دار و راه‌راه) و رنگ‌های غالب کرم، قهوه‌ای و سفید از مواردی هستند که می‌توانند تاحدودی به دکوراسیون‌ خانه‌تان جلوه‌ی کلاسیک ببخشند.

گالری مبلمان ملل
مبلمان کلاسیک مدل رومینا
گالری مبلمان ملل

مبلمان در دکوراسیون کلاسیک از اهمیت بسیاری برخوردار است. مبلمان کلاسیک از چوب و پارچه‌های نفیس ساخته می‌شوند و شکوه خاصی به فضا می‌بخشند. هرچند مبلمان کلاسیک عموما اندازه‌های بزرگی دارند اما برخی از مدل‌ها می‌توانند در آپارتمان‌های نه چندان بزرگ هم در کنار سایر آیتم‌های هماهنگ، ترکیب جالبی ایجاد کنند. برای دیدن نمونه‌هایی از این مبلمان می‌توانید از پروفایل مبلمان ملل دیدن کنید.  

گالری مبلمان ملل
مبلمان مصری
گالری مبلمان ملل

لوسترهای باشکوه، فرش‌های ایرانی، گلیم و فرش‌هایی با طرح‌های شرقی می‌توانند جلوه‌ی بیشتری به دکوراسیون کلاسیک خانه‌تان بدهند. بهتر است در انتخاب هرکدام از این موارد همواره فضای خانه و همنشینی رنگ و طرح‌ها را مد نظر قرار بدهید.

مطلب پیشنهادی:

چگونه یک ناهارخوری کلاسیک داشته باشیم؟

طراحی خانه ای سرزنده و شاد به سبک کلاسیک

استفاده دوباره از وسایل قدیمی در دکوراسیون، خلاق باشید!

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه