Chidaneh.com placeholder image

مد و طراحی لباس با الهام از معماری ایرانی در اینستاگرام

به قلم: لاله داورپناه

پرده و لوازم پارچه ای: نشانه های معماری ایرانی در طراحی لباس، مد و پارچه، موضوع مطلب مد و طراحی لباس با الهام از معماری ایرانی بود که چیدانه قبلا با شما به اشتراک گذاشته است. در آنجا با 5 طراح لباس که در آثار خود توجه ویژه ای به معماری ایرانی داشته اند آشنا شدید و با شما در مورد نمونه کارهای آنها صحبت کردیم. در این مطلب قصد داریم راهمان را ادامه دهیم، این بار سری می زنیم به پیج های اینستاگرامی که طراحان لباس برای ارائه نمونه کارهای خود از آنها استفاده می کنند. محصولاتی که تصاویر آنها را در این صفحات خواهید دید کاملا متفاوت از آنچه در بازار می توانید ببینید هستند. با هم تعدادی از این لباس های زیبا را که با الهام از معماری ایرانی طراحی شده اند می بینیم. با چیدانه همراه باشید.

سرویس خواب بالسا

صفحه اینستاگرام:  __lafemme

__lafemme  کار خود را با عنوان زیورآلات دست ساز زنانه معرفی می کند. محصولاتی که در این صفحه به نمایش گذاشته شده اند شامل: انواع لباس، شال و روسری، کفش و انواع زیورآلات زنانه است.

در میان نمونه محصولات این صفحه اگر بخواهیم تنها به دنبال نشانه های معماری ایرانی بگردیم شال ها بیشتر مورد توجه قرار خواهندگرفت. کاشیکاری های ایرانی می آیند تا با لطافت پارچه، با زیبایی چهره بانوان ایرانی عجین شوند.

شال هایی که نقش و نگار آنها گاهی تنها از خطوط هندسی و ترسیمات تزئینات بناهای ایرانی الهام گرفته شده اند و گاهی با نقاشی ایرانی و المان هایش ترکیب شده اند. یکی از این شال ها طرح نوازنده ایرانی را نشان می دهد که کمانچه به دست گرفته و در پس زمینه ای از خطوط هندسی ایرانی نشسته است.

مطلب پیشنهادی: صنایع دستی ایران را به مهمان خارجی تان هدیه دهید

گاهی نیز این خطوط هندسی با الگویی واحد و تکرار شونده در رنگ های مختلف به عنوان نقوش شال و روسری ها به کار گرفته شده اند. تنوع طرح و رنگ در این محصولات دست شما را باز خواهد گذاشت تا بتوانید در میان آنها روسری مورد علاقه خود را بیابید.

مطلب پیشنهادی: دنیای سحرآمیز عشق و شعر و معماری

صفحه اینستاگرام: matindesign

آناهیتا و آیدا طراحان لباس صفحه matindesign تمرکز خود را بیشتر بر روی مانتو ها و روپوش ها گذاشته اند اما در میان محصولات این صفحه نیز شال و روسری های بسیار زیبایی دیده می شود. هندسه معماری ایرانی را در این مانتو و شال ها نیز می توان دید. اما به شکل و سبک و سیاقی دیگر و انگار به سبک ویژه آناهیتا و آیدا!

در یکی از تصاویر این صفحه روپوشی الهام گرفته از کاشی کاری ایرانی را به تن مدل می توان دید که با قرار گرفتن در فضای معماریی که از آن الهام گرفته شده زیبایی تصویر را چندین برابر کرده است.

مطلب پیشنهادی: شکوه مساجد ایرانی را در این عکس ها ببینید!!!

در میان محصولات این صفحه لباس هایی دیده می شوند که با پارچه ای با طرح نقشه تهران دوخته شده اند. خیابان ها و کوچه ها بر روی پارچه ها نقش بسته اند. نمونه این پارچه را نمی توانید در هیچ فروشگاه دیگری پیدا کنید.

مطلب پیشنهادی: ۱۰+۱ جذابیت منحصر به فرد معماری ایرانی!

صفحه اینستاگرام: the.shine

کوشا گالری با اداره صفحه the.shine نمونه های دیگری از لباس های طراحی شده با الهام از معماری ایرانی را به نمایش گذاشته است. نمونه کارهای این پیج پر رنگ و لعابند و ترکیب رنگ های جذابی از نقوش ایرانی را به تصویر می کشند.

روپوش و مانتوهای این صفحه نمونه هایی زیبا از به کارگیری نقوش معماری و تزئینات ایرانی در طراحی لباس هستند.

مطلب پیشنهادی: جذابیت دکوراسیون ایرانی با طرح و رنگ صنایع دستی

نکته جالب در این صفحه اینستاگرام، طراحی تی شرت هایی با ترکیب نقاشی و نقوش معماری ایرانی است که این بار برای آقایان نیز کاربرد دارد. مردان ایرانی نیز می توانند هنر ایرانی را بر روی لباس خود داشته باشند. تصاویر شاهان و شاهزاده های دوره های مختلف تاریخ ایران بر روی این تی شرت ها چشمگیر است.

به ما بگویید: آیا با طراحان لباس دیگری را که در کارهایشان از معماری الهام می گیرند می شناسید؟! نظرشما در خصوص آثار آنها چیست؟ نظرات خود را با ما در بخش مشاوره دکوراسیون چیدانه با ما، اهالی فن چیدانه، کارشناسان و دیگر مخاطبان در میان بگذارید. در این بخش ما را با دیگر طراحان لباس،هنرمندان، کالاهای فرهنگی، کتاب ها و نشریات مفید آشنا کنید.

مطالب بیشتر: ۱۰ دکوراسیون نشیمن از میان برترین خانه های ایران
معماری اصیل ایرانی در خانه بروجردی‌‌ها
خانه ای در کیش با زیبایی های معماری ایرانی
با کاشی های چهل تکه منزلتان را رویایی کنید

نویسنده: لاله داورپناه | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه