Chidaneh.com placeholder image

خانه شماره هفت جایی برای زندگی ایرانی در اصفهان

به قلم: لاله داورپناه

پروژه های برجسته: تصور کنید هر روز صبح زود پنجره خانه تان را رو به باغی زیبا باز کنید و از تنفس هوای سالم و دلپذیرش لذت ببرید. تصور کنید خانه ای داشته باشید زیبا و دلنشین تا بتوانید در آن پذیرای مهمانان و عزیزانتان باشید. چنین خانه ای روح طبیعت و مهمان نوازی ایرانی را با خود به همراه دارد. خانه شماره هفت نمونه ای عینی از چنین خانه ایست که توسط علی دهقانی، علی سلطانی و عاطفه کرباسی معماران دفتر معماری آینه طراحی شده است. همراه با چیدانه به گوشه گوشه این خانه سری بزنید.

chidaneh ad banner

اطلاعات عمومی پروژه خانه شماره هفت

  • محل پروژه: استان اصفهان، نجف آباد ، جنب میدان بسیج ، کوچه شهید اسماعیلیان، پلاک7
  • شرکت طراحی: دفتر معماری آینه
  • معماران ارشد: علی دهقانی، علی سلطانی و عاطفه کرباسی
  • مساحت زمین: 600 مترمربع

  • مساحت زیربنا: 552 مترمربع
  • سال: فروردین 89 تا فروردین 91
  • نوع پروژه: مسکونی
  • کارفرما: مهدی صالحی، الهه ابراهیم
  • عکاس: فرشید نصرآبادی

زمین خانه شماره هفت در محل باغ‌هایی قرار دارد که یکی پس از دیگری در حال نابودی و قربانی گسترش شهرند. آخرین و تنها باغ باقیمانده آن حوالی که مالک آن اصرار بر نگهدار‌ی اش دارد، با درختان بلند و تنومند توت، درست در مقابل زمین پروژه خانه شماره هفت است.

نمونه پروژه اهالی فن چیدانه: آپارتمان سپید، ویلایی سه واحدی در لواسان

خانه در احترام به باغ و در مقابل سرکشی درختان توت، در بدنه شمالی عقب نشسته و شکافی عمیق را در حجم به نمایش می‌گذارد. این شکاف با پلکانی نمادین تا حیاط طبقه دوم پیش می‌رود و از آنجا به حیاط همکف سرازیر می‌شود.

مطلب پیشنهادی: خانه فیروزمندان در لار، ساختمانی مطابق با فرهنگ ایرانی

حیاط همکف باغچه‌هایی کشیده در امتداد شکاف دارد. در دیوار جنوبی حیاط صفحاتی سبز رنگ چون پنجره‌هایی رو به باغ و باغ‌های ناپیدای بعدی ــ که امروز دیگر نیست ــ امتداد باغ‌های روزگاران قبل را در خاطر ابدی می کند.

مطلب پیشنهادی: خانه فامیلی در تهران و لذت زندگی ایرانی

شکاف حجم فضای داخل را به دو قسمت جداگانه عملکردی تقسیم می‌کند در هر دو طبقه فضاهای خصوصی در بخش شرقی و فضاهای عمومی در بخش غربی قرار گرفته است.

خانواده ساکن خانه چهار نفرند که طبقه همکف را برای زندگی روزانه و طبقه بالا را برای پذیرایی و اقامت میهمانان گاه و بیگاهشان میخواسته‌اند.

نمونه پروژه اهالی فن چیدانه: ایل خانه همنشینی مدرن خانواده ایرانی

  

به دلیل روحیه خاص خانواده، فضاهای عمومی، در طبقه همکف و نیز بین دو طبقه، در ارتباط فراوان و سیال با همدیگر است و به کمک بازی های حجمی دیدهایی وسیع به فضاهای باز و آسمان دارد.

  

این خانه شاید بتواند با پیش و پس رفتگی‌ها، پلکان‌ها، بازی‌های سطوح افقی، حیاط‌ها، باغچه‌ها و سایه روشن‌هایش، خاطره ای از گوشه و کنار خانه‌های پیشینمان را به یاد آورد و همنشین و همسایه خوبی برای باغ سرسبز و تنهای مقابلش باشد.

نمونه پروژه اهالی فن چیدانه: ویلای فردوس، طراحی مناسب برای سواحل مازندران

چیدانه در مطالب گذشته خود شما را با پروژه ای دیگر از دفتر معماری آینه در مطلبی با عنوان ساختمانی در پَخ، اثری برجسته در اصفهان آشنا کرده است.

اگر مشغول ساخت آپارتمان یا ویلا، بازسازی یا تغییر دکوراسیون خانه خود هستید یا به دنبال افراد حرفه ای برای انجام این کار می گردید به اهالی فن چیدانه مراجعه کنید. در آنجا می توانید تصاویر مربوط به افراد یا شرکت های مختلف را ببینید و نمونه کارهای قبلی آنها را بررسی کنید. مناسب ترین افراد را با توجه به بودجه و نیاز هایتان در اهالی فن چیدانه بیابید.

مطالب بیشتر: خانه افشاریان ، شاه نشین کرمانشاه
ساختمان مسکونی چیذری، طراحی موفق در زمین کم عرض
۱۰ دکوراسیون نشیمن از میان برترین خانه های ایران
خانه برادران، ویلای پیلوت در زمین شیب دار

گردآوری شده در تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه