Chidaneh.com placeholder image

دکور پاییزی مغازه، ایده‌هایی که توجه خریدار را جلب می‌کند!

به قلم: فائزه میرسلطانی

ویترین و دکور فروشگا‌ه‌های کوچک و بزرگ، یکی از عوامل مهم در جذب مشتری است. برای همین بهتر است که هرگز از دکور تکراری برای مغازه استفاده نکنید. یکی از بهانه‌های جالب برای تغییر دکور مغازه، تغییر فصل است که اید‌ه‌های جذابی همراه خود دارد. در این مطلب از چیدانه قصد داریم که به‌سراغ ایده‌هایی برای دکور پاییزی مغازه برویم و با هم دکوراسیونی متناسب با فصل هزاررنگ سال را تجربه کنیم. فصل پاییز به‌خاطر تنوع رنگی جذابی که دارد، ایده‌های خوش‌رنگی را با خود می‌آورد. با ما برای چیدمان دکور پاییزی مغازه همراه شوید.

دکور پاییزی مغازه

قالیشویی ادیب

رنگ‌های خانواده قرمز در دکور پاییزی مغازه

پاییز را با رنگ‌های زرد، نارنجی و قرمز برگ‌های درختان می‌شناسیم. بنابراین برای اجرای دکور پاییزی مغازه، در ابتدا باید به این رنگ‌ها توجه داشته باشید. بیشترین جایی که این رنگ‌ها می‌توانند در هنگام دکوراسیون پاییزی مغازه جلوه کنند، دیواره‌ها و سقف فضای مغازه یا ویترین آن است. می‌توانید به کمک کاغذ دیواری یا رنگ‌های مخصوص، دیوار و سقف را تغییر دهید.

رنگ دکور پاییزی مغازه

جلوه دیوار و سقف در دکور پاییزی مغازه

  • رنگ دیوار و سقف باید متفاوت باشد. برای مثال اگر از زرد برای یک دیوار استفاده می‌کنید، می‌توانید برای دیوار دیگر از قرمز و برای سقف از نارنجی استفاده کنید.
  • علاوه بر استفاده از کاغذ دیواری‌های تک‌رنگ و ساده، می‌توانید از کاغذ دیواری طرح‌دار یا استیکرهای دیواری استفاده کنید که نمادی از پاییز روی آن نقش بسته و رنگ زمینه آن در خانواده رنگ‌های پاییزی قرار گرفته است.

مطلب پیشنهادی : 10 ایده طراحی دکوراسیون ویترین مغازه

دکور پاییزی مغازه

  • کنترل نور در دکور پاییزی مغازه، برای جلوه رنگ سقف و دیوار بسیار مهم است. نور باید به‌گونه‌ای باشد که المان‌های پاییز از جمله رنگ‌های تناژ زرد و نارنجی دیوار و سقف را بهتر نشان دهد. در واقع نور باید به جلوه بهتر رنگ در دکور پاییزی مغازه کمک کند، اما در عین حال نباید به حدی باشد که بر جلوه رنگ دیوار و سقف غالب شود.
  • به تناسب تناژ رنگی دیوار و سقف با محصولی که قصد نمایش آن را در دکور پاییزی مغازه دارید، توجه داشته باشید

دکور پاییزی مغازه

دکور پاییزی مغازه

استفاده از المان‌های فصل در دکور پاییزی مغازه

هر فصلی با خود نمادهایی از مناسبات فرهنگی، میوه، حیوان و… را به‌همراه دارد. استفاده از المان‌های فصل برگ‌ریزان می‌تواند به زیبایی دکور پاییزی مغازه بیفزاید. در این‌جا به چند نمونه از این نمادها که می‌تواند برای دکور پاییزی مغازه کاربردی باشد، اشاره می‌کنیم.

 مطلب پیشنهادی: چگونه رنگ‌های پاییزی را به دکوراسیون منزل بیاوریم؟

دکور پاییزی مغازه

دکور مغازه با برگ‌های نارنجی‌ رنگ

 می‌توانیم کف فضای ویترین مغازه را با تعدادی از برگ‌های خشک طبیعی درخت «مو» یا برگ‌های نارنجی‌رنگ مصنوعی بپوشانیم تا فضایی جذاب به دکور پاییزی مغازه ببخشد. همچنین می‌توانیم ریسه‌هایی از برگ‌های مصنوعی پاییزی را از سقف آویزان کنیم یا به شاخه‌های یک درخت دکوری بچسبانیم. البته فراموش نکنید که در استفاده از این نوع برگ‌ها زیاده‌روی نکنید تا فضای ویترین شلوغ نشود.

دکور پاییزی مغازه

درخت پاییزی در ویترین مغازه

قرار دادن درخت خشک پاییزی با برگ‌های نارنجی و قرمز نیز در دکور پاییزی مغازه شما، غوغا می‌کند. ماکت درخت‌های کوچک چوبی که شاخه‌های آن با کمک برگ قرمز، زرد و نارنجی درخت مو تزئین شده، پاییز را به فروشگاه شما می‌آورد.

مطلب پیشنهادی : 8 ایده خیره کننده برای ویترین مغازه در کریسمس

دکور پاییزی مغازه

تزیین ویترین با کدو تنبل تزئین شده

کدو تنبل یکی از محصولات طبیعی در فصل پاییز است که تبدیل به نمادی از این فصل خوش‌رنگ شده است. به‌خصوص که استفاده از کدو تنبل یکی از تزئینات اصلی در جشن هالوین محسوب می‌شود و این جشن متعلق به پاییز است. درصورتی که کسب شما مرتبط با مواد خوراکی، نوشیدنی و میوه است، می‌توانید از این کدوهای طبیعی خوش‌رنگ به همراه تزئینات جذابی در دکور پاییزی مغازه استفاده کنید. استفاده از این کدوها در دکوراسیون کافه‌ها نیز بسیار جذاب خواهد بود.

انار در دکور پاییزی مغازه

ویترین مغازه جذاب با میوه خوش‌رنگ انار

انار میوه‌ای محبوب در فصل پاییز است که با دیدن آن، تصویر جادویی پاییز هزار رنگ در ذهن نقش می‌بندد. با آمدن این میوه در بازار، استفاده از آن در سبدهای میوه، دسر و غذاهای خانگی رونق پیدا می‌کند. همچنین این میوه علاوه بر پاییزی بودنش، نمادی از جشن باستانی یلدا نیز محسوب می‌شود. استفاده از انارهای مصنوعی در قسمتی از ویترین، نمایی دیدنی به دکور پاییزی مغازه می‌بخشد و رنگ سرخش سبب می‎‌شود که ویترین مغازه حسابی جلب توجه کند.

مطلب پیشنهادی : طراحی ویترین مغازه برای جذب مشتری بیشتر

میوه درخت کاج در دکور پاییزی مغازه

تزیین ویترین مغازه با میوه درخت کاج

به‌واسطه پاییز و تعدد درختان کاج در شهر، میوه مخروطی‌شکل این درخت نیز در فصل پاییز از شاخه جدا شده و در گوشه‌وکنار خیابان بسیار دیده می‌شود. این میوه با شکل هندسی خاصی که دارد، می‌تواند یکی از تزئینات جذاب در دکور پاییزی مغازه یا دکوراسیون خانه باشد. بسته به نوع محصولی که در مغازه به‌فروش می‌رسد، نوع استفاده از این میوه نیز متفاوت است و ایده‌های فراوانی را به‌همراه دارد.

مطلب پیشنهادی : ویترین مغازه را چگونه طراحی کنیم؟

دکور پاییزی مغازه

کلاغ‌های سیاه پاییز

پاییز با قارقار کلاغ‌های سیاه، حس نوستالژیک زیبایی به‌همراه دارد و این پرندگان نمادی از این فصل محسوب می‌شوند. استفاده از عروسک و مجسمه این پرنده در دکور پاییزی مغازه‌هایی که لوازم دکوری یا اسباب‌بازی می‌فروشند، جالب توجه خواهد بود.

دکور پاییزی مغازه و شب یلدا

ملزومات جشن یلدا در روزهای آخر پاییز

فصل پاییز و جشن یلدا دو عبارتی هستند که در ذهن هر ایرانی به هم وابسته است. این جشن با شکوه باستانی با نمادهای زیبایی که دارد، یادآور اواخر فصل برگ‌ریزان پاییز و فصل زمستان است. گیفت‌هایی از انار و هندوانه، کتاب حافظ و ماکت‌های کوچک دیگر ملزومات سفره شب یلدا، می‌تواند ویترین مغازه‌ها را حال‌وهوایی پاییزی و زمستانی ببخشد.

دکور پاییزی مغازه

جشن هالووین

جشن هالووین نیز با وجود این‌که از فرهنگ غرب وارد ایران شده، اما در بین ایرانی‌ها چند سالی است که بسیار محبوب شده و نمادهای آن نیز، یادآور پاییز است. این جشن که در اواسط پاییز برگزار می‌شود، نشانه‌های جذابی همچون ماسک‌های ترسناک و ماکت کدو تنبلی که چشم و دهان در آن تراشیده شده، می‌تواند برای دکور پاییزی مغازه جذاب باشد.

چتر در دکور پاییزی مغازه

باران و چتر

سمفونی پاییز، صدای شرشر باران است و وجود ابرهای باران‌زا، سرمایه این فصل محسوب می‌شوند. نمادهایی از ابر و قطرات باران و همچنین چیدمان ویترین با چترهای رنگارنگ یا استفاده از طرح گرافیکی آن‌ها، دکور پاییزی بی‌نظیری به مغازه خواهد داد. 

دکور پاییزی مغازه

ویترین مغازه‌ای را تصور کنید که یک ابر نمادین با مقوا یا پارچه از سقف آویزان کرده و زیر آن با ریسه‌های آبی‌رنگ به‌عنوان شرشر باران و چترهای رنگی تزئین کرده است. در این حالت دکور پاییزی مغازه، برای همگان جذاب خواهد بود و پیشنهاد می‌کنیم که اگر کالای قابل فروش این مغازه، پوشاک است، از استایل پاییزی چتر به‌دست برای مانکن‌ها استفاده کنید. در واقع دست طراح در دکور پاییزی مغازه برای بوتیک‌ها بسیار باز است و این نوع دکور همخوانی جالبی با تنوع پوشاک پیدا می‌کند.

دکور پاییزی مغازه

اگر تا امروز برای طراحی و اجرای دکور پاییزی مغازه خود فکری نکرده‌اید، تا این فصل جادویی به انتها نرسیده، دستی به فروشگاه بکشید و حال‌وهوای پاییز را به فروشگاه خود بیاورید. برای استفاده از وسایل دکوری خاص پاییز یا تغییر سقف و دیوارهای مغازه با سبک این فصل، می‌توانید از ویژگی ثبت درخواست چیدانه استفاده کنید. با چیدانه، برای تغییر حال‌وهوای دکوراسیون خانه و محل کارتان همراه باشید.

دکور پاییزی مغازه

“اگر به دنبال ایده ای پاییزی برای دکور مغازه یا فروشگاه خود هستید حتما در قسمت ثبت درخواست چیدانه با ما مطرح کنید" 

مطلب پیشنهادی: دکوراسیون پاییزی منزل با 15 ایده گرم و دلچسب!

 مطلب پیشنهادی: گل های پاییزی برای باغچه، چی بکاریم؟

 مطلب پیشنهادی: شیک ترین دکوری های پاییزی برای دکوراسیون منزل شما

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه