Chidaneh.com placeholder image

راهنمای خرید اجاق گاز، از مدل های مبله چه می دانید؟

به قلم: تحریریه چیدانه

خرید اجاق گاز به عنوان اصلی ترین وسیله مورد نیاز در آشپزخانه معمولا برای افراد کار سخت و پیچیده ای است و بیشتر افراد نمی دانند که چگونه باید اجاق گاز مناسبی را برای خود خریداری کنند. طبیعتا خرید اجاق گاز نیز مانند سایر وسایل آشپزخانه و البته کل خانه نیازمند داشتن اطلاعات کافی و همین طور رعایت مسائل و ویژگی های خاص است. در این مطلب از وب سایت چیدانه با ما باشید تا به موضوع راهنمای خرید اجاق گاز بپردازیم و شما را با هر آنچه در این زمینه باید بدانید آشنا کنیم.

اجاق گاز

تابلو فرش ریحان

درباره اجاق گاز

اجاق گازهای مبله از آن دسته اجاق گازهایی هستند که معمولا طرفداران بیشتری دارند و به لحاظ برخورداری از امکانات بیشتری از قبیل فر و… گزینه منتخب اغلب افراد به شمار می روند، البته ناگفته نماند که برای داشتن این نوع از اجاق گازها باید فضای بیشتری داشته باشید و با در نظر گرفتن ابعاد اجاق گاز خود، فضایی کافی برای قرارگیری آن در آشپزخانه تان در نظر بگیرید. معمولا عرض این نوع از اجاق گازها در ابعاد 50، 60 و 90 سانتی متری تولید می شود و اندازه آن با تعداد شعله های موجود بر رویشان ارتباط مستقیم دارد. تنظیم حرارت در این نوع از اجاق گازها بسیار راحت است و شما می توانید با کم یا زیاد کردن شعله های موجود بر روی اجاق دمای مورد نظر را انتخاب کنید.

محمد محسنی
دکوراسیون منزل خانه فاطمه مطهر
محمد محسنی

علاوه اینها می توان به سایر مزایا اجاق گاز مبله پرداخت. وجود فرهایی که توصیه ما نمونه های در شیشه ای آنهاست نیز مزیتی است که سایر انواع اجاق گازها از آن بی بهره هستند.

برای افزایش ایمنی در اجاق گازهای مبله سیستم فندک و ترموکوپل هایی در نمونه های جدیدتر آنها تعبیه می شود که با کمک آن با خاموش شدن شعله ها به هر دلیلی، جریان گاز نیز قطع می شود. به این شکل دیگر خطر گازگرفتگی در خانه وجود نخواهد داشت، به همین دلیل بهتر است در زمان خرید حتما این مورد را مد نظر داشته باشید.

اگر بخواهیم معایب اجاق گازهای مبله را نیز مطرح کنیم می توانیم به وزن بالای آنها، تنوع کمتر نسبت به سایر مدل ها و همین طور فضای اشغالی زیادشان اشاره کنیم.

مطلب مرتبط: تعمیر و نصب اجاق و فر گاز، خودم یا اهل فنش؟!

خانه نورانی زوج تبریزی

نکات خرید اجاق گاز

وقتی می خواهید اجاق گاز مبله خود را انتخاب کنید باید معیارهای بسیاری را در نظرظ بگیرید که در ادامه به برخی از مهم ترین آنها می پردازیم.

امروزه اجاق گازهایی که در بازار موجود هستند دارای دو نوع پوشش بدنه و رویه با جنس های استیل و لعابی هستند. امروزه انواع متفاوتی از اجاق گازهایی وجود دارد که برخی از آنها تمام استیل هستند، برخی شان دارای رویه استیل و بدنه لعاب هستند و… اگر بخواهیم این ویژگی ها را تحلیل کنیم باید بگوییم که بهتر است به سراغ اجاق گازهایی بروید که پوشش آنها از استیل است، چرا که طول عمر مفید این دستگاه ها بیشتر است و علاوه بر این در برابر ضربه های احتمالی نیز مقاومت بیشتری از خود نشان می دهند. با این حال ناگفته نماند که پوشش های لعابی را می توانید به مراتب راحت تر تمیز کنید.

نحوه چیدمان طبقات و سینی های داخل فر اجاق گازهای مبله نیز از اهمیت بسیاری برخوردار هستند و بهتر است حتما در زمان انتخاب به آنها توجه کنید. با این حال ماهیت کلی پخت غذا در فر به نگهداری درجه حرارت مشخص شده در این فضای در بسته بستگی دارد، به همین دلیل نیز شما باید حتما توجه به جلوگیری از اتلاف انرژی و کاهش زمان پخت غذا توجه ویژه ای داشته باشید. علاوه بر این یادتان باشد که در زمان انتخاب اجاق گاز مبله خود حتما از سلامت درب فر نیز اطمینان خاطر حاصل کنید.

استودیو پر
عکاسی منزل مسکونی اوین
استودیو پر

حالا که صحبت از فر در اجاق گازهای مبله شد بد نیست به این موضوع نیز اشاره کنیم که طبیعتا به هر اندازه ای که فر شما گنجایش زیادی داشته باشد به همان میزان نیز امکان تهیه و طبخ غذا با تنوع بالا نیز فراهم می شود. به علاوه این که استفاده از جوجه گردان نیز می تواند در گنجایش فر تاثیر  زیادی داشته باشد، بنابراین سعی کنید که در زمان انتخاب اجاق گاز مورد نظر خود این مورد را نیز در نظر بگیرید.

یکی از مسائل دیگری که در زمان خرید اجاق گاز مبله باید در نظر داشته باشید کیفیت و استاندارد محصول است. از آنجایی که اجاق گاز یکی از اصلی ترین و پر استفاده ترین وسایل موجود در خانه است باید حتما و حتما از ایمنی درستی برخوردار باشد، به همین دلیل نیز بهتر است در زمان خرید این محصول درجه مصرف انرژی آن را مد نظر داشته باشید و حتما به سراغ گزینه هایی بروید که از کیفیت مطلوبی برخوردار هستند. به علاوه این که بهره مندی از ضمانت پس از فروش نیز ویژگی دیگری است که بهتر است محصول منتخب شما از آن برخوردار باشد.

مطلب مرتبط: تمیز کردن اجاق گاز، چگونه خط و خش را از بین ببریم؟!

[[nid:336333]]

قیمت اجاق گاز

امروزه با توجه به تنوع آپشن ها و همین طور برندها شما می توانید با بازه متفاوتی از قیمت ها رو به رو شوید، اما اگر بخواهیم این محدوده قیمت را به شکل کلی بررسی کنیم می توانیم بگوییم که قیمت اجاق گاز مبله در بازار از یک میلیون تومان شروع شده و تا بیست میلیون تومان نیز ادامه پیدا می کند. طبیعی است که برند تولید کننده، ابعاد و ویژگی های این محصول در قیمت آن بی تاثیر نیست.

امیر صادقی
دکوراسیون آشپزخانه سفید
امیر صادقی

بهترین برندهای تولید کننده اجاق گاز

برندهای تولید کننده اجاق گاز مبله امروزه گسترش بسیار زیادی پیدا کرده اند و تنوع آنها نیز بسیار قابل توجه استآ اما اگر بخواهیم بهترین برندهای تولید کننده اجاق گاز مبله را نام ببریم می توانیم به برندهای سینجر، اسنوا، هافن برگ، بوش، لوفرا، هاردستون، ال جی، دوو، ، اسمگ، امرسان، مجیک، بیمکث، سامسونگ و… اشاره کنیم.

تلفیق سنت و مدرنیته

پرفروش ترین مدل اجاق گاز

اگر بخواهیم سه مدل از پرفروش ترین مدل های اجاق گاز مبله را نام ببریم می توانیم به این مدل ها اشاره کنیم:

  • اجاق گاز سینجر مدل SG-ECO 5055: این اجاق گاز با داشتن محدوده گنجایش فر 50-100 لیتر و فندک، جوجه گردان تبدیل به یکی از پرفروش ترین مدل های موجود در بازار شده است.
  • اجاق گاز اسنوا مدل SGC5-6101: این مدل نیز که از یکی از برندهای برتر ایرانی است با داشتن محدوده گنجایش فر 50-100 لیتر، فندک و جوجه گردان توانسته در لیست پرفروش ترین های بازار قرار بگیرد.
  • اجاق گاز بوش مدل HSG736227I: برند بوش که به نوبه خود یکی از بهترین گزینه ها برای خرید لوازم منزل است، اما این برند نیز با داشتن زمان سنج یا همان تایمر، محدوده گنجایش فر 100-150، فندک و جوجه گردان در لیست پرفروش ترین اجاق گازهای مبله بازار قرار گرفته است.

شما می توانید این مطالب را نیز مطالعه کنید:

راهنمای خرید گاز رومیزی، یک انتخاب درست برای آشپزخانه!

اسرار خانه داری برای تمیز کردن و نگهداری از اجاق گاز

تمیز کردن گاز، هرکاری یه فوت و فنی داره!

تعمیر هود آشپزخانه، مهارت خودتون رو دست کم نگیرید!

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه