Chidaneh.com placeholder image

کفپوش تایلی چیست؟ همه چیز درباره کفپوش تایل و فروش اینترنتی آن

به قلم: چمن مصنوعی چمنزار

کفپوش های تایل نوعی از انواع کفپوش هستند که در برابر کفپوش های یکدست یا رولی که یک تکه هستند و از هم جدا نمی‌شوند، قرار می‌گیرند. در حقیقت کلمه تایل به این دلیل به کفپوش اضافه شده که این نوع کفپوش ها برای اولین بار به شکل کاشی به بازار کفپوش ارائه شدند. اما این بدان معنا نیست که تمام کفپوش های تایل مربع شکل هستند. در هر صورت با این مقدمه، به سادگی می‌توان دریافت که تقریبا تمامی انواع کفپوش می تواند به صورت تایل تولید و در بازار فروش اینترنتی کفپوش یافت شود. 

[[nid:353631]]

سرویس خواب بالسا

اما در میان تمام انواع کفپوش تایل، چند جنس وجود دارد که بیش از دیگر انواع کفپوش در بازار فروش اینترنتی کفپوش، محبوبیت و فراوانی دارد. کفپوش های تایل موکت پالاز، کفپوش تایل مشبک و کفپوش تایل وینیل سه مورد از محبوب ترین های کفپوش تایل در این بازار فروش اینترنتی کفپوش به حساب می‌آیند. در ادامه نگاهی داریم به مزایای کفپوش تایل و سپس محبوب ترین کفپوش های تایل را معرفی می‌کنیم.

مزایای کفپوش تایل 

از جمله مزایای کفپوش تایل می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • مهم‌ترین مزیت کفپوش تایل، نصب ساده آن ها نسبت به کفپوش های رولی است. بسیاری از کفپوش های تایل همچون موکت تایل را می توان به کمک ابزارهای ساده در خانه یا محل کار نصب کرد.
  • نظافت و مراقبت کفپوش های تایل ها نيز به مراتب راحت تر است. مصرف كننده این کفپوش ها مي تواند در صورت تخریب یا ایجاد لکه های غیرقابل تمیز شدن، تکه تخریب شده را با یک تکه سالم جابه جا و جایگزین كند، بدون اینکه کل کفپوش تعویض شود يا هزينه اي اضافي به تعميركاران و نصابان كفپوش بپردازد.
  • دیگر مزیت استفاده و انتخاب کفپوش تایل، طراحی خلاقانه و آزادی عملی مصرف كننده است. طراحان دکور با وجود این محصول می‌توانند ده‌ها رنگ و طرح را با هم ترکیب کنند و نتیجه تازه و خلاقانه ای را پیش روی مشتریان خود بگذارند. 

اینها مهم ترین مزایای کلی کفپوش های تایل بودند. در ادامه به معرفی اجمالی موکت تایل، کفپوش تایل مشبک و کفپوش تایل وینیل، محبوب ترین کفپوش های تایل موجود در بازار فروش اینترنتی کفپوش می‌پردازیم.

موکت تایل

موکت تایل به دلیل مزایا و ویژگی هایش مورد استقبال علاقه‌مندان معماری داخلی قرار دارد. به خصوص که این محصول را می‌توانیم در هر اتاق و محیطی استفاده کنیم. از سوی دیگر می‌توان موکت تایل را به طور مستقیم روی سطوح دیگر بدون زیرسازی یا برداشتن کفپوش پیشین چسباند. یعنی مثلا اگر تصمیم دارید که کفپوش اتاق نشیمن یا اتاق خوابی را که کف چوبی، کاشی یا سرامیک دارد، تغییر دهید و در خانه تنوع ایجاد کنید، نیازی به کندن کاشی و سرامیک نیست و می‌توانید موکت تایل را روی کفپوش های قبلی نصب و به این صورت ارزش خانه‌تان را حفظ کنید.

[[nid:353629]]

از همه اینها مهم تر این که موکت تایل در برابر آسیب‌های ناشی از لکه، مقاومت بسیار بالایی دارد. بنابراین این محصول به خصوص به خانواده‌هایی توصیه می شود که حیوان خانگی یا کودک نوپا دارند و کف خانه شان در معرض هجوم انواع لکه قرار دارد. موکت تایل همچنین برای محیط‌های اداری نیز کاربرد دارد. به خصوص اداره هایی که به دکوراسیوني شیک و لاكچري نیاز دارند اما نگران لکه های چای و قهوه هستند. 

کفپوش وینیل تایل

کفپوش وینیل تایل، کفپوشی تولید شده از  PVC است. این کفپوش، در برابر تردد و همچنین کشیده شدن اجسام تیز مقاومت سایشی بالایی دارد. به همین دلیل هم برای اماکن پرترددی همچون بخش‌های اداری، سالن‌های سمینار و حتی مراکز درمانی مناسب است. 

از جمله مهم ترین مزایای کفپوش وینیل تایل این است که عاری از هرگونه سرب و فتالات است و مصرف کنندگان می‌توانند آن را در ابعاد متفاوتی تهیه و استفاده کنند. از سوی دیگر چون کفپوش های وینیل تایل ويژگي های دیگری مانند آنتی استاتیک و آنتی باکتریال بودن هم دارند، جزو گزینه‌های پرکاربرد در مراکز حساس و درمانی به حساب می‌آیند. مصرف كنندگان همچنین می‌توانند این کفپوش را با چسب هایی که در بازار یافت می‌شود، بچسبانند. البته بسیاری از خريداران نگران باز شدن درزهای میان تایل ها هستند اما واقعیت این است که وینیل تایل های نسل جدید به گونه ای طراحی شده‌اند که به خوبی در هم چفت می شوند و این امتیاز باعث می‌شود کل کار یکدست و سه بعدی به نظر برسد.

حرف آخر اینکه به غیر از تنوع رنگ و طرح وینیل تایل، این محصول مزایای دیگری هم دارد که عبارتند از:

  • دوام رنگ
  • وزن کم
  • عاری بودن از آزبست و سرب
  • نسوز
  • ضد لغزندگی
  • عایق صدا
  • عایق رطوبت
  • مقاوم در برابر مواد شوینده اسیدها و چربی‌های خانگی

[[nid:353630]]

کفپوش تایل مشبک

کفپوش های تایل مشبک در ابعاد ۵۰ در ۵۰ و پایه‌های حدود سه سانتی تولید می‌شوند. جنس این کفپوش ها از PVC است و نصب آن از همه انواع کفپوش آسانتر و ساده تر است چون به هیچ وسیله خاصی که این کفپوش ها را در هم چفت کند، نیاز ندارید حتی چسب. همین ویژگی به ظاهر ساده باعث شده که این کفپوش برای کسانی که به کفپوش های محکم و بادوام اما یک روزه و موقت نیاز دارند، یک گزینه ایده آل به حساب آید. درواقع علاوه بر استفاده از این کفپوش در صنایع مختلف، کاربری‌های سنگین از جمله نمایشگاه‌های تجاری و اتومبیل، این محصول برای کاربری های عمومی مثل فضاهای ورزشی، استخرها، عرشه کشتی و سواحل دریایی نیز مناسب است. درواقع این کفپوش، یک کفپوش چندمنظوره با کاربری های متفاوت و متنوع است. 

کفپوش تایل مشبک چند ویژگی منحصر به فرد دارد که به یک محصول محبوب در میان مصرف کنندگان تبدیل شده است. نخستین ویژگی آن، مقاومت در برابر تغییر رنگ و همینطور مقاومت در برابر ضربه های اساسی است. این کفپوش همچنین در برابر نیروهای فیزیکی مانند انبساط و انقباض مقاومت بالایی دارد. به همین دلیل هم در برابر اشعه‌های مُضر خورشید آسيب نمي‌بيند و می توان با خیال راحت از آن در فضاهای باز استفاده کرد. 

سخن آخر اینکه کفپوش های تایل در برابر کفپوش های رولی یکدست مزایای چندگانه‌ای دارند که فعالان عرضه ساخت و ساز در سال‌های اخیر به آن روی آورده‌اند. از سوی دیگر، طراحان دکور داخلی هم به مشتریان خود این نوع کفپوش را توصیه می‌کنند چراکه کفپوش های تایل هم مقرون به صرفه هستند و هم تنوع بی نظیری را پیش روی مصرف کننده قرار می‌دهند. 

مطلب پیشنهادی:

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه