Chidaneh.com placeholder image

دستگاه پخش رایحه، ثبت بخشی از دکوراسیون که فراموش می‌شود

به قلم: گلنار

معمولا زمان زیادی برای انتخاب مبلمان صرف می‌کنیم، پرده را با حساسیت مطابق با سایر وسایل‌مان انتخاب می‌کنیم، موسیقی متناسب با حال و روزمان انتخاب کرده و سعی می‌کنیم فضا را برای خودمان و مهمانانمان طراحی کنیم اما اکثر اوقات از عطر و رایحه‌ی فضا غافل می‌شویم. در این مطلب می‌خواهیم درباره‌ی موضوعی کاملا جدید در ارتباط با رایحه‌ و تاثیرش در دکوراسیون داخلی صحبت کنیم.

اهمیت رایحه در دکوراسیون داخلی

رایحه‌ها بخش جدانشدنی از طراحی دکوراسیون هستند، گاهی حتی سریع‌تر از بقیه‌ی بخش‌های دکوراسیون داخلی جلب توجه می‌کنند، و شاید بتوان گفت برداشت اولیه (First Impression) از فضای زندگی یا کار ما توسط بو و عطری که حس‌ می‌شود اتفاق می‌افتد. مدام در حال نفس کشیدن هستیم و با هربار تنفس، رایحه‌های اطرافمان را نیز حس می‌کنیم. شاید بتوان گفت یکی از مهم‌ترین ویژگی رایحه ها این است که در ذهن می مانند و دکوراسیونی را که با رایحه دیده ایم بیش تر به خاطر می سپاریم. بنابراین احتمالا برداشت اولیه و آخرین برداشت از دکوراسیون، رایحه است. 

قالیشویی ادیب

دستگاه خوشبوکننده هوا

تفاوت رایحه‌های به‌هم پیوسته و لحظه‌ای

وقتی سراغ خوشبوکننده‌ها می‌رویم، می‌بینیم که در بیشتر آنها رایحه‌های ترکیب شده با الکل اسپری می‌شوند. این شیوه‌ی پخش برای فضاهایی مانند سرویس بهداشتی، آشپزخانه‌ها و سایر بخش‌هایی که بوهای غالبی وجود دارد مناسب است، چرا که نیاز داریم به سرعت رایحه دیگری را جایگزین کنیم، پس سرعت پخش رایحه‌ی همراه الکل و حجم بالایی که از طریق اسپری کردن وارد فضا می‌شود به ما کمک می‌کند. 

اما برای فضای خانه بوی غالبی وجود ندارد، نیاز به رایحه‌‌ای داریم که به تدریج وارد فضا شده و به‌صورت پیوسته احساس شود. رایحه‌هایی با «بوی تند»، «سرعت پخش بالا» و «نوسان شدید در رایحه» باعث سردرد و احساس ناخوشایند در فضای خانه می‌شوند. دقیقا در اینجاست که به وسیله یا دستگاهی برای پخش تدریجی و پیوسته‌ی رایحه مورد علاقه مان نیاز پیدا می کنیم.

دستگاه خوشبو کننده 

گاردنیا یکی از معدود خوشبو‌کننده‌ها در جهان است که از تکنولوژی «رهاسازی آرام رایحه» استفاده کرده، ذرات رایحه را به تدریج در هوا رها می‌کند. سرعت پخش رایحه بالا نیست اما پس از مدتی فعالیت، فضای خانه عطری یکنواخت به خود می‌گیرد.

دستگاه پخش رایحه

نحوه‌ کار دستگاه خوشبو کننده

استفاده از این دستگاه خوشبو کننده بسیار راحت است، کافیست کپسول رایحه‌ی ویژه گاردنیا را در دستگاه قرار داده، آن را به برق متصل کنید و بعد از مدتی رایحه را در تمام فضای خود احساس کنید. اما نکته‌ی مهم و قابل توجه در مورد گاردنیا این است که این دستگاه به عنوان بخشی از دکوراسیون خانه‌ی شما ایفای نقش می‌کند و  با تنوع رنگی بالا، می‌توانید آن را با سایر قسمت‌های دکوراسیون داخلی خود ست کنید. 

رایحه‌هایی الهام‌گرفته از شاهکارهای موسیقی دنیا

گاردنیا خوشبوکننده‌ای لوکس برای طراحی رایحه در دکوراسیون داخلی منزل یا محل کار است. طراحان ایتالیایی، شاهکارهای موسیقی دنیا را به رایحه‌ها پیوند داده و حسی فاخر را از این هم‌نشینی خلق کرده‌اند؛ در واقع با روشن کردن گارنیا گویی موسیقی‌ای از جنس رایحه در فضا پخش می‌شود. برای نمونه، یکی از رایحه‌های گاردنیا ولاره (Volare) است. این رایحه الهام گرفته از آهنگ ولاره، شاهکار موسیقی ایتالیایی، است که دومینیکو مودانيو در سال 1958 ساخته است. این رایحه چنان طراحی شده که به شما حسی آمیخته از اعتماد و حال خوب ببخشد. طراحان گاردنیا در وصف این رایحه چنین می‌گویند:

“چشمانتان را ببندید و نفس بکشید. در حالی که رایحه‌ی ولاره فضای پیرامون‌تان را دربر گرفته است، تصور کنید بر فراز تپه‌های زیبا و چشم‌نواز توسکانی در ایتالیا در حال پرواز هستید. ولاره چنان طراحی شده است تا فضای کار و زندگی شما را با این احساس فوق العاده در هم بیامیزد. مراقب باشید که در ارتفاع پایین و نزدیک به زمین پرواز کنید تا رایحه‌ی مطبوع و مسحور کننده‌ی تپه‌های پوشیده از گل را از دست ندهید."

مطالب پیشنهادی:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه