Chidaneh.com placeholder image

خوشبو کننده خانگی، رایحه خوش پاییز در دکوراسیون منزل!

به قلم: تحریریه چیدانه

خودتان بسازید: پاییز بدون عطر دارچین و بوی شیرینی پای سیب خوش طعم با عطر مسخ کننده اش کامل نمی شود. یکی از بهترین هدیه های پاییز رایحه شگفت انگیزی است که برگرفته از این فصل است. حال زمان آن رسیده که بوی ادویه پای سیب و کدو حلوایی، دارچین و عطر سیب فضای خانه شما را پر کند. به دلیل سرمای هوا استفاده از خوشبو کننده هوا با رایحه گرم در فضای داخلی خانه مناسب است. روش های وارد کردن عطر پاییز به خانه را از دست ندهید:

رایحه پاییزی با عطر سیب و دارچین در فضای خانه

تابلو فرش ریحان

1- قابلمه ای از میوه های معطر را بجوشانید.

تعدادی از مواد معطر مانند سیب، چوب دارچین و میخک درون قابلمه ریخته و روی گاز قرار دهید. اجازه دهید با مقدار کمی آب بجوشند تا رایحه ملایم پاییزی را در فضای داخلی پخش کنند.

ریسه تزیینی از میوه خشک برای تزیین خانه

2- ریسه گیاهی آویزان کنید.

برش های خشک شده پرتقال، برگ بو و چوب های دارچین را با تزیین و ترتیب متفاوتی در ریسه ای نخ قرار دهید. این آویز گیاهی معطر زیبایی خاصی دارد و بهتر از وسایل تزیینی مشابه از جنس پارچه یا کاغذهای زرق و برق دار است. رایحه مطبوع و زیبایی عنصر طبیعی را در فضای داخلی خانه دست کم نگیرید.

سیب پخته برای رایحه پاییزی در خانه

3- سیب را بپزید!

جشن زیبایی ها برای ما می تواند ماند یک داروی انرژی بخش باشد. برش کوچکی در قسمت بالایی سیب ایجاد کنید و کمی درون آن را خالی کنید. دانه کاج یا غلات و دارچین را درون حفره سیب بریزید و آن را در فر قرار دهید تا پخته شود. چشم های خود را با دیدن رنگ و درخشش زیبای میوه سیب تقویت کنید، طعم زیبای آن را بچشید و از بوی مطبوع پاییزی سیب و دارچین در خانه لذت ببرید.

شمع با عطر پاییز در فضای داخلی خانه

4- شمع پاییزی بسازید.

ادویه پای کدو حلوایی برخلاف اسمش از کدو حلوایی ساخته نمی شود! و ادویه ای است که مانند پای سیب، برای تهیه پای کدو حلوایی به کار برده می شود. این ادویه خوش عطر معمولا شامل، دارچین، زنجبیل، جوز هندی و میخک است. عطر ادویه پای کدو حلوایی را با استفاده از شمعی که خودتان می سازید، به محیط خانه بیاورید.

خوشبو کننده هوا با دانه قهوه و شمع در خانه

5- دانه قهوه استفاده کنید.

دانه قهوه نیز با عطر مست کننده و حیرت آور خود می تواند رایحه بسیار خوبی را به خانه شما بیاورد. ظرف شیشه ای کوچکی تهیه کنید و دانه های قهوه را درون آن بریزید. شمع کوچک و ساده ای را بین آنها قرار دهید تا با گرمای شعله شمع بوی مطبوع بیشتری در فضای خانه بپیچد.

ساخت نشان کتاب با خوشبو کننده پاییزی، مخروط کاج و چوب دارچین

6- نشان کتاب معطر بسازید.

اگر خواندن کتاب در روزهای بارانی و برفی پاییز از سرگرمی و عادات همیشگی شماست، پس چه بهتر که از بوک مارک و نشان کتاب معطر و خوشبو استفاده کنید تا رایحه خوش فضای مطالعه شما را پر کند. قطعه ای چرم بردارید و آن را به اسانس روغنی معطر آغشته کنید.

میوه، گل و دانه خشک شده گیاهان برای تزیین دکوراسیون منزل

7- میوه، دانه و برگ خشک برای تزیین خانه به کار ببرید.

عطر گل چیزی است که در هر جای طبیعت وجود دارد و نمی توان تاریخی برای آن تعیین کرد. رایحه عناصر طبیعی هیچگاه قدیمی نمی شوند و همیشه حس و حال خوبی دارند. استفاده از دانه، میوه و گل های معطر در ظرفی زیبا و دکوری می تواند ظاهری کلاسیک و خاص به دکوراسیون خانه شما بدهد.

صابون ادویه چای کدو حلوایی برای عطر پاییز در سرویس بهداشتی

8- صابون با رایحه ادویه پای کدو حلوایی در سرویس بهداشتی قرار دهید.

صابون معطر با رایحه ادویه پای کدو حلوایی به دلیل بوی خاص و دلنشینی که دارد، با هر بار استفاده لبخند را به لب های شما می آورد. از عطر پاییزی در سرویس بهداشتی هم بهره مند شوید.

شربت دارچین و سیب برای وارد کردن رایحه پاییزی در خانه

9- شربت دارچین و سیب تهیه کنید.

شربت سیب و دارچین به دلیل خاصیت چسبندگی که دارد، برای استفاده در خوراکی هایی مانند بستنی و پنکیک انتخاب خوبی است. خبر خوبی که به شما می دهیم این است که علاوه بر تهیه شربت خوش طعم، رایحه شگفت آور و خاص شربت سیب و دارچین به مدت طولانی در فضای آشپزخانه شما باقی می ماند.

استفاده از مخروط کاج به عنوان وسایل تزیینی در دکوراسیون منزل

10- مخروط کاج را فراموش نکنید.

مخروط کاج به دلیل فرم و حجم خاص خود، به سادگی می تواند فضای خالی کتابخانه شما را در پاییز پر کند. مقدار کمی از اسانس روغنی با عطر دارچین شما را با ترفندی مواجه می کند که دلتان می خواهد آن را در تمام فصول سال نگه دارید.

دانسته های زیادی برای داشتن زندگی و لحظات بهتر در خانه وجود دارد. به بخش سبک زندگی سری بزنید تا با ترفند های گوناگونی از دکوراسیون منزل، خانه داری، خودتان بسازید و … آشنا شوید.

نویسنده: صدف حقیقت | تحریریه چیدانه 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه