Chidaneh.com placeholder image

جدیدترین تکنولوژی طراحی فرش

به قلم: گلنار

فرش

فرش مدما؛ آینده‌ای که زیرپای ماست! 

این فرش قابل شست و شو در ماشین لباسشویی است. درود بر نوآوری! به همین راحتی بار شما برای خانه تکانی سبک‌تر شد! اما اگر تصور کردید که این ایده، صرفا برای شست‌شوی راحت فرش به بار نشسته، دچار قضاوتی زودهنگام شدید. شما می‌توانید طرح فرش خود را عوض کنید.

چوب و هنر

از ایام قدیم، فرش، پای ثابت خانه‌های ایرانی بوده و می‌توان آن را بخشی از هویت فرهنگی ایرانیان دانست. کالایی که با وجود لوکس بودنش، در هر خانه از هر طبقه اجتماعی، زینت‌بخشی می‌کند.

با نزدیک شدن به ایام عید نوروز و خانه تکانی، توجه ما بیش از پیش به بخش‌های مورد غفلت واقع شده محل سکونت جلب می‌شود. در جنب‌وجوش خانه تکانی، غبار از چهره وسایلی چون مبل، دیوار، فرش و … زدوده می‌شود. اتفاقی که با هرچه زیادتر شدن مشغله خانواده‌های ایرانی، پر بیراه نیست اگر بگوییم همین سالی یک ‌بار رخ می‌دهد. اما جدا از همه ویژگی‌های مثبتی که تمیز کردن این وسایل دارد، عقل سلیم حکم می‌کند هرچه بیشتر در وقت، انرژی، هزینه و منابعی چون آب آشامیدنی صرفه‌جویی کنیم، بهتر است. محصول مورد بحث ما در این مورد فرش است. اما برای صرفه‌جویی در موارد اشاره شده در بالا چه باید کرد؟

اگر پای صحبت پدربزرگ و مادربزرگ‌ها بنشینیم و از خاطرات حوالی عید نوروز آنها جویا شویم، به جایگاه ثابت خانه تکانی دم عید پی می‌بریم. کم و بیش بیشتر افراد آن نسل، تجربه شست‌وشوی قالی در حیاط‌های دلباز آن زمان را تجربه کرده‌اند. البته از شست‌وشوی قالی که بگذریم، خشک شدن آن هم ماجرای خود را داشت! چه بسیار خانوارهایی که پس از شست‌وشوی قالی آن را در پشت بام خانه، به بهانه خشک شدن در آفتاب پهن کردند و باران بهاری غافل گیرشان کرد!

فرش

امروزه ماجرا کمی متفاوت است. اما فضای کلی داستان تقریبا همان است. به لطف آپارتمانی شدن منازل، دیگر شستن فرش در حیاط خانه، آنچنان جایگاهی ندارد اما دردسرهایش باقی است. اگر پای صحبت‌های مادران و خانه‌داران نسل حاضر بنشینید، کمابیش از گلایه‌هایشان از خوب شسته نشدن فرش، ریش ریش شدن پس از برگشت از قالیشویی و … برمی‌خورید.
اما عصر حاضر، عصر نوآوری است. بیشتر ما شاهد بوده‌ایم که ورود عرصه نوآوری و تکنولوژی به زندگی ما، چه مشکلات و دغدغه‌های ریز و درشتی را برایمان برطرف کرده است. از آنجایی که محصول مورد بحث ما در این مطلب فرش است، قصد معرفی محصولی را داریم که با اتکا بر ایده نوآورانه‌اش، یک بار برای همیشه مشکلات فوق الذکر را برطرف کرده است.

فرش مدما، از یک ایده خلاقانه بهره‌مند است. بدین صورت که از دولایه بهم چسبیده تشکیل شده است. لایه زیرین، سنگ بنای فرش شماست و خاصیتش آن است که روی سطوح مختلف ثابت و محکم قرار می‌گیرد و سر نمی‌خورد. از طرفی به لطف لایه محافظ رویی‌اش همیشه تمیز باقی می‌ماند.

اما بخش جذاب‌تر ماجرا لایه دوم است. این لایه به راحتی از سطح زیرین جدا می‌شود. از طرفی هم قابل شست و شو در ماشین لباسشویی است. درود بر نوآوری! به همین راحتی بار شما برای خانه تکانی سبک‌تر شد! اما اگر تصور کردید که این ایده، صرفا برای شست‌شوی راحت فرش به بار نشسته، دچار قضاوتی زودهنگام شدید. روی صحبت ما از حالا با آن دسته از خانم‌های خانه دار است که در زیبایی و طراحی منزلشان وسواس دارند و نمی‌خواهند یک بار برای همیشه، برای دکوراسیون منزل خود تصمیم بگیرند.

از آنجایی که لایه دوم این فرش‌ها چیزی حدود 40 تا 50 درصد هزینه فرش را شامل می‌شود، شما می‌تواند یک بخش از فضای کمد خود را به طرح‌های مختلف فرش زیرپایتان اختصاص دهید. دیگر لازم نیست یک فرش گرانقیمت بخرید، سپس مابقی دکوراسیون را براساس آن چینش کنید. بلکه بنا به ذوق و سلیقه‌ای که دارید، می‌توانید برای فصول مختلف، مد روز و حتی برای ایجاد تنوع در چیدمان منزلتان، لایه دوم این فرش‌ها را آرشیو کنید و در فرصتی مناسب از آن استفاده کنید.

فرش

یکی از ویژگی‌های خوب این فرش مناسب بودن آن برای نوزادان است. زیرا از مواد آنتی باکتریال ساخته شده و برای کودکان حساسیت ایجاد نمی‌کند. از طرفی، با توجه به اینکه حیوانات خانگی، کم کم جای خود را در خانواده‌های ایرانی باز می‌کنند، شست‌وشوی راحت فرش مدما، می‌تواند ضامن مناسبی برای رعایت بهداشت در منازل باشد.

از آنجایی که هنوز این ایده فراگیر نشده و مدما اولین برندی است که چنین فرش‌هایی را عرضه می‌کند، می‌توان بین خاطرات نوستالژیک ما از نسل‌ها و ایام قدیم، پلی به آینده زد. با فرش‌هایی از جنس آینده، که زیرپای ما قرار خواهند گرفت.

علاقه مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این محصول و تماشای طرح‌های مختلف فرش مدما، به سایت www.modema.com مراجعه کنند.

اطلاعات بیشتر و خرید 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه