Chidaneh.com placeholder image

طراحی خیره کننده دکوراسیون فروشگاه رویال دیش در قلهک تهران

به قلم: لاله داورپناه

پروژه های برجسته: در دنیای امروز یکی از روش های جذب مشتری در فروشگاه ها توجه به دکوراسیون داخلی آنهاست. فضای داخلی فروشگاه تاثیر بسیار زیادی در جلب اعتماد مردم دارد و آنها را دعوت می کند که وارد آن شوند، سپس با رضایت از خرید خود آن محل را ترک نمایند. فروشندگان خوب می دانند دید شخصی که در حال عبور از مقابل فروشگاه شان است تاثیر بسیار زیادی در خرید آنها خواهد داشت بنابراین به طراحی داخلی فضای فروشگاه شان توجه ویژه ای دارند. چیدانه در این مطلب شما را با فروشگاه رویال دیش که توانسته رتبه دوم بخش تجاری در هفتمین جایزه معماری داخلی ایران را به خود اختصاص دهد، آشنا می کند. محمد کانی سواران و گل نساء متحد طراحان این پروژه هستند. با ما همراه باشید.

دفتر معماری کانی سواران
فروشگاه رو یال دیش نگین قلهک
دفتر معماری کانی سواران

chidaneh ad banner

مشخصات پروژه فروشگاه رویال دیش

  • محل پروژه: تهران، خیابان شریعتى، نبش خیابان شهید کلاهدوز(دولت) برج نگین قلهک
  • طراحان: محمد کانی سواران، گل نساء متحد
  • کارفرما: رضا حق دوست
  • مساحت: ۴۸ مترمربع
  • تیم اجرا: گروه معمارى کانى سواران
  • [[nid:30924]]
  • تاسیسات: مهدى ترامشلو
  • سال ساخت: 1393
  • ساخت دکور: صنایع چوب شفیعى
  • عکاس: على یعقوبى
  • جوایز: رتبه دوم بخش تجاری در هفتمین جایزه معماری داخلی ایران

دفتر معماری کانی سواران
نمای ویترین فروشگاه
دفتر معماری کانی سواران

ایده های طراحی پروژه فروشگاه رویال دیش

از زبان معمار: ایده اولیه داشتن فضایی یک تکه برای نمایش محصولات از فاصله دور و نزدیک بود، ویترینی برای نمایش بهتر اجناس با نورپردازی مناسب برای جذب مخاطبان و در نهایت باید توجه ویژه ایی به میدان دید وسیع فروشگاه از فاصله دور نیز می شد.

مطلب پیشنهادی: بازسازی گالری نقره فکوریان، نقره فروشی متفاوت در مشهد

دفتر معماری کانی سواران
فروشگاه رو یال دیش نگین قلهک
دفتر معماری کانی سواران

رنگ سازمانی فروشگاه سفید و مشکی بود و در اینجا رنگ غالب دیوارها سفید و برای تاکید از شیشه های مشکی استفاده کردیم تا بتوان حجم حداکثری فضا سفید باشد و هم محل قرارگیری اجناس از همه زوایا مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

دفتر معماری کانی سواران
طراحی فضای داخلی فروشگاه
دفتر معماری کانی سواران

نکته مهم دیگری که در روند ایجاد کانسپت اولیه فروشگاه نقش داشت نحوه قرارگیری خیابان شریعتی نسبت به دیوارهای فضای داخلی فروشگاه بود.

نمونه پروژه اهالی فن چیدانه: دکوراسیون داخلی فروشگاه عینک چشم آذین

دفتر معماری کانی سواران
طراحی داخلی فروشگاه رویال دیش نگین قلهک
دفتر معماری کانی سواران

هدف دیگر این بود که این ویترین بهترین زاویه دید را با خیابان اصلی پیدا کند. برای رسیدن به این هدف فرم باکس های مستطیل و مربعی که در فضاهای سازمانی دیگر فروشگاه های کارفرما وجود داشت را به صورت دیگری استفاده کردیم و تلاش بر این بود که از تنوع فرم های گوناگون پرهیز شود تا اجناس، خود را بهتر نمایش دهند.

نمونه پروژه اهالی فن چیدانهطراحی داخلی نمایشگاه مرکزی جیوانچی در کیش

باکس ها را حول محور خود، 45 درجه دوران دادیم و بعد به دیوار متصل کردیم، با این گردش 45 درجه ای دیواره اصلی فروشگاه جان تازه ایی گرفت و بهترین زاویه را با خیابان اصلی برقرار کرد، با ایجاد یک ریتم ملایم عمودی تنوع در نحوه چیدمان فرم های مدولار بوجود آمد و فضا را از یکنواختی نجات داد، از طرفی این فرم ها ستون های مثلثی شکلی را ایجاد کرد که با حضور نور داخل آن و تداخل نورها بر روی قفسه ها تمرکزی را در مرکز قفسه ها و بر روی اجناس ایجاد کرد.

مطلب پیشنهادی: طراحی ویترین مغازه برای جذب مشتری بیشتر

[[nid:30915]]

چالش ها در روند طراحی فروشگاه رویال دیش

از زبان معمار: در این مکان با سه تراز ارتفاعی متفاوت در یک فضای کوچک مواجه بودیم برای برطرف شدن این ضعف ما یک مدول متغیر را ایجاد کرده و به کمک آن نقطه دید بیننده را درفروشگاه نظم بخشیدیم و در یک راستا قراردادیم .

دفتر معماری کانی سواران
دکور مدرن فروشگاه
دفتر معماری کانی سواران

مورد دیگر شکستگی های زیاد این فروشگاه و نداشتن سطح یک تکه ، هم راستا در فضای داخلی بود که ما از این نکته برای تکمیل کانسپت خود استفاده کرده و طرح خود را در خود را با یک بافت یکنواخت در سطوح مختلف گسترش دادیم.

شرکت کانی سواران سبک منحصر به فرد خود را در طراحی داخلی دارد. از دیگر نمونه پروژه های این شرکت طراحی داخلی فروشگاه برگهف در هایپر استار است. برای آشنایی بیشتر با این شرکت می توانید به پروفایل اهالی فن کانی سواران در  چیدانه مراجعه کنید.

اگر مشغول ساخت خانه، بازسازی یا تغییر دکوراسیون فروشگاه و یا فضای اداری هستید یا به دنبال افراد حرفه ای برای انجام این کار می گردید به اهالی فن چیدانه مراجعه کنید. در آنجا می توانید تصاویر مربوط به افراد یا شرکت های مختلف را ببینید و نمونه کارهای قبلی آنها را بررسی کنید. مناسب ترین افراد را با توجه به بودجه و نیاز هایتان در اهالی فن چیدانه بیابید.

مطالب بیشتر: دکوراسیون داخلی مرکز خرید دبی مال در مناسبت های خاص
دکوراسیون فروشگاه ویکتوریا بکهام ، هنر فرشید موسوی
ایده هایی برای طراحی دکوراسیون داخلی مغازه قنادی
نگاهی به طراحی داخلی اپل استورها

گردآوری شده در تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه