Chidaneh.com placeholder image

موزه های مجازی جهان؛ ماجراجویی در روزهای کرونا و پساکرونا

به قلم: یاسمین ثریا

به مناسبت روز جهانی موزه: گشت موزه های مجازی جهان، یکی از تفریحات موثری است که می‌توانید در دوران قرطینه خانگی برای ویروس کرونا، با کم‌ترین هزینه، انجام دهید. برای خودتان خوراکی بگذارید، موبایل، تبلت، کامپیوتر یا تلویزیون متصل به اینترنت را ردیف کنید و وارد تورهای مجازی موزه‌های مشهور جهان شوید. 

گشتی تاریخی در موزه‌ های مجازی جهان

این موزه‌ها از فرهنگ، هنر و تاریخ بسیاری از مردمان سال‌های دور حکایت‌ها دارند. حالا که همه در منزل هستیم و نمی‌توانیم در شهر خودمان یا دیگر قطب‌های توریستی ایران و دیگر کشورهای جهان باشیم، تصمیم گرفتیم، موزه‌گردی مجازی را به شما یاد بدهیم. چیدانه گشت خوشی را برای شما آرزو می‌کند.

سرویس خواب بالسا

1. لوور، نگین موزه های مجازی دنیا

اگر بخواهید تور سفر به پاریس را بخرید و بروید موزه لوور را از نزدیک تماشا کنید، از خرج هنگفت آن به ریال که بگذریم، در خود پاریس و جلوی در موزه لوور، ساعت‌ها معطلی دارید و به اصطلاح آن سفری که مدت‌ها آرزویش را داشتید، از دماغ‌تان در می‌آید. حالا که دنیای مجازی این‌ همه گسترش داشته، سری به این آدرس اینترنتی بزنید. تاریخ و تمدن کشورهای مختلف در موزه لوور، منتظر دیدار شماست.

مطلب مرتط: هرم شیشه ای موزه لوور پاریس، معماری مدرن در دل معماری کلاسیک

2. تاریخ تکنولوژی در موزه کامپیوتر انگلستان

دنیای تکنولوژی به سادگی آب خوردن به این وسعت نرسیده است. دوست دارید بدانید اولین کامپیوترها و مانیتورها، چه شکلی بوده‌اند؟ بیایید یک گشت آنلاین در موزه کامپیوتر انگلستان بزنیم. شاید انگیزه‌ای شد که بعد از قرنطینه خانگی شما هم در دنیای تکنولوژی تحولی ایجاد کنید.

 

3. هنر مدرن در گشت مجازی موزه گوگنهایم

این موزه که برای نمایش آثار هنری مدرن است، در نیویورک واقع شده و معماری مدرن زیبایی دارد و برای تردد در سطوح آن با پله سرو کار ندارید و با شیب‌هایی ملایم به طبقات دسترسی دارید. می‌توانید از این موزه آنلاین به صورت مجازی بازدید کنید.

4. موزه واتیکان، ابهت موزه های مجازی جهان

حالا که همه مردم جهان قرنطینه‌اند، مدیران موزه واتیکان نیز وارد دنیای مجازی شده‌اند. بازدیدکنندگان می‌توانند با هدست از آثار تکرار نشدنی تاریخی این موزه دیدن کنند.

 

5. به موزه تاریخی شیکاگو هم بروید

در این موزه سلف پرتره ونگوگ را می‌بینید و هزاران آثار هنری و تاریخی که جو سنگین تاریخی موزه لوور را ندارد و در ساختمانی مرتب و منظم مدرن، می‌توانید از پیشینه تاریخ و هنر سر در آورید.

 

6. موزه بریتانیا هم در دنیای مجازی می‌درخشد

هنگامی که موزه های مجازی جهان را می‌گردیم، ابهت تالارهای موزه بریتانیا همچنان، میان دیگر موزه‌ها می‌درخشد. اگر با رمز و راز معماری‌ بناهای 4-5 سده قبلی، حس خوبی می‌گیرید،  به این موزه هم مراجعه کنید.

 

7. موزه حیات وحش در گشت مجازی

اگر در منزل فرزند دارید میان موزه های مجازی جهان سری هم به این موزه زیبای حیات وحش بزنید. قطعا یک کودک با نوجوان حوصله دیدن تاریخ را ندارد. بگذارید کودکان با دنیای جذاب حیوانات آشنا شوند، بزرگ‌تر که شدند خودشان، به ورق زدن تاریخ علاقمند می‌شوند.

 

8. گشتی مجازی در دنیای دیزنی

گردش مالی دیزنی لند همیشه فرای تصور بوده و این سود عالی مدیون جذب توریست به این سرزمین‌های رویایی در تمام دنیاست. وب‌سایت این مجموعه گشت مجازی ترتیب ندارد، حتی در این شرایط اضطراری شیوع ویروس کرونا. با این حال اینجا هم می‌توانیم بر بال گوگل بنشینیم و از street view  آن نگاهی به سرزمین قهرمان‌های کودکی‌مان بیاندازیم.

برای بازدید مجازی از دیزنی لند به سایت  ohmy.disney.com مراجعه کنید.

ط

 

9. دیوار چین را هم مجازی نشان می‌دهند؟

متاسفانه بسیاری از مراکز توریستی با این ایده تورهای مجازی مخالف‌اند زیرا با افت شدید مراجعه توریست مواجه می‌شوند با این حال اگر دوست دارید به طور مجازی روی دیوار چین راه بروید و با قدم‌های‌تان حساب کنید که طول آن چقدر است، می‌توانید در این سایت، دیوار چین را مجازی طی کنید.

 

10. مادام توسو هم مجازی شد

خود موزه مادام توسو هم از بازدیدکنندگان مجازی پذیرایی نمی‌کند اما می‌توانید این مجسمه‌های نزدیک به واقعی را در دنیای مجازی خوب ببینید. شاید شما هم  در آینده انسان مشهوری شوید و تندیس‌تان به این موزه راه پیدا کند.

برای بازدید از این موزه به سایت youvisit مراجعه کنید.

 

پایان گشت در موزه های مجازی جهان

در کشور خودمان هم از این تورهای مجازی ترتیب داده شده که با جستجو در گوگل به راحتی میتوانید آنها را مشاهده کنید.

مطالب پیشنهادی:

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه