Chidaneh.com placeholder image

دکوراسیون خانه پر نور، سلیقه پگاه و همسرش در قلب اتریش!

انتخاب وسایل مناسب در دکوراسیون منزل یکی از مهم‌ترین مشخصه های داشتن خانه ای زیبا و البته راحت است که در پی خود سبک چیدمان، استفاده بهینه از فضا و سایر مسائل را نیز به دنبال دارد. اما در این میان برخی از شرایط محیطی خانه از قبیل کم نور و یا پر نور بودن آن نیز می‌تواند تاثیر بسیاری در زیبایی سبک چیدمان و طراحی دکوراسیون منزل داشته باشد. در این مطلب از تور خانه گردی چیدانه می خواهیم شما را به وین برده و با دکوراسیون خانه پر نور یک زوج جوان آشنا کنیم.

پگاه طالقانی
تور خانه گردی
پگاه طالقانی

سرویس خواب بالسا

خانه این زوج در یک نگاه

  • تعداد افراد ساکن: 2 نفر
  • شغل خانم خانه: فارغ التحصیل رشته معماری/ شغل همسر: فارغ التحصیل رشته آی تی
  • موقعیت: کشور اتریش، وین
  • متراژ فضا: 80 متر مربع
  • سال ساخت: 2014
  • طبقه پنجم
  • ملک شخصی
  • تعداد اتاق خواب: دو خوابه
  • تعداد سرویس بهداشتی: دو عدد
  • سبک دکوراسیون: تلفیقی
  • رنگ های غالب: تلفیق طوسی، چوب و قرمز
  • طراح: خانم خانه
  • مدت زمان که طراحی داخلی : 2 سال

پگاه طالقانی
تور خانه گردی
پگاه طالقانی

دلیل انتخاب این خانه برای شما چیست؟

 من این خانه را هیج وقت انتخاب نکردم. چون از سالیان پیش همسر من در این خانه ساکن بودند.

اطلاعاتی در رابطه با گذشته خانه خود دارید؟

خانه ما در واقع بر روی یک خانه 100 ساله واقع شده است. چون در این کشور اینگونه است که خانه های قدمت دار را اجازه تخریب نمی دهند به همین خاطر کل ساختمان را بازسازی می کنند و اجازه دارند 1 یا 2 طبقه دوباره روی همان ساختمان بسازند. برای همین خانه ما که در طبقه آخر قرار دارد در سال 2014 ساخته شده و همسر من هم از اول ساکن همین خانه بوده است.

پگاه طالقانی
تور خانه گردی
پگاه طالقانی

داستان دکوراسیون خانه پر نور ایرانی

از آن جایی که خانه های این کشور معمولا مساحت خیلی زیادی ندارند، به همین خاطر دکوراسیون باید به نحوی باشد که همه لوازم در همان فضای کوچک جا شود. برای همین من سعی کردم که از فضایی که دارم نهایت استفاده را ببرم، مثلا با ساخت کتابخانه در مکانی که واقعا به حالت راهرو بود و کارایی دیگری نداشت و یا چیدن کتاب ها به ازای استفاده از میز زیر تلویزیون.

در کل من عاشق رنگ ها هستم. معتقد نیستم که دیوار های خانه حتما باید سفید باشند یا دوست ندارم دکوراسیون فقط در رنگ های سیاه و سفید یا نقره ای و طلایی باشد. من از رنگ طوسی که رنگ خنثی است استفاده کردم، آن هم به همراه رنگ چوب که یک گرمی خاصی به دکوراسیون می دهد. از طرف دیگر سعی کردم با قرمز کردن یک دیوار بزرگ، تضاد زیادی به این فضای خنثی بدهم. به همین دلیل تلاش کردم رنگ مبل خانه هم باز خنثی انتخاب کنم. با آوردن رنگ روی دیوارها یا طرح های رنگی کوسن های مبل سعی کردم حال و هوای خانه خودم را هم عوض کنم.

پگاه طالقانی
تور خانه گردی
پگاه طالقانی

شاید بتوانم این طور بگویم که قصه دکوراسیون خانه من بعد از برگشتن از سفر کوبا به خصوص هاوانا به طوری کلی شکل گرفت. هوانا شهری پر از رنگ های زیبا و جایی است که حس می کنید می توانید رنگ را در دست بگیرید و به هر شکل و هر کجایی که می خواهید آن را بپاشید، جایی که همه می توانند هنرمند و نقاش باشند. به همین خاطر یک روز رنگ قرمز را برداشتم و به دیوار زدم!

از طرفی دیگر تابلوی رنگ روغنی که اتفاقا از هاوانا خریده بودم را هم در طرفی دیگر آویختم و از دور به این ترکیب نگاه کردم و لذت بردم. فکر می کنم وجود این دیوار قرمز در خانه من یک جور هویت به آن داده است. البته از طرفی شاید وجود پنجره های بزرگ در خانه این جرات را به من داده است. اما من فکر می کنم هر جایی که بروم باز هم خانه من رنگی خواهد بود.

پگاه طالقانی
تور خانه گردی
پگاه طالقانی

انتخاب رنگ و سبک در دکوراسیون خانه پر نور

از آنجایی که همسر من فرهنگ غربی دارد باید دکوراسیون خانه را به شکلی می کردیم که نه برای او غریبه باشد و نه برای من. برای همین من سعی کردم تلفیقی از این دو فرهنگ را با وجود المان های کوچک در خانه داشته باشم.

ویژگی مهم در دکورایبون خانه

من خودم به شخصه خیلی فضای نشیمن خانه را دوست دارم. آنجاست که می توانم روزها و شب های سرد زمستان را با خیالی گرم بگذرانم. با وجود پنجره های بزرگی که دارد دلم قرص می شود که خانه من کم از آفتاب و نور و یا حتی باران و برف ندارد. 

پگاه طالقانی
تور خانه گردی
پگاه طالقانی

بهترین فضای خانه در دکوراسیون پر نور

همیشه دنبال فضای دنج در خانه هستم. برای من فضای دنج گوشه به گوشه فضای نشیمن خانه است. آنجا می توانم احساس آرامش داشته باشم. با خیال راحت مطالعه کنم، فیلم ببینم و قهوه خود را بنوشم.

بزرگترین چالش یا دردسر در زمان طراحی داخلی خانه

از آنجایی که اینجا بیشتر فضای خانه صرف اتاق خواب ها می شود و اتاق نشیمن و پذیرایی آن قدرها برایشان اهمیت ندارد، من با کوچک بودن فضای نشیمن خیلی مشکل داشتم و همچنان هم دارم. اما سعی کردم با ساختن کتابخانه از فضایی که به دلیل باریک شدن راه و دیوار های کج، هیچ استفاده ای نداشت فضای دلنشین تری ایجاد کنم که هم محیطی برای مطالعه باشد و هم قفسه ای برای کتاب ها.

پگاه طالقانی
تور خانه گردی
پگاه طالقانی

از طرفی دیگر فکر می کنم وجود گیاه در خانه خیلی به فضای آن روح می دهد. من سعی کردم همچنان این روح را در خانه خود به خصوص در فضای نشیمن داشته باشم. هم چنین در زیر فضای تلویزیون به جای استفاده از میز تلویزیون از چیدمان کتاب ها استفاده کردم. به نظرم هم اینطوری فضایی بیشتر برای کتاب هایمان داریم و هم اینکه از یک هزینه اضافه برای خریدن میز تلویزیون خودداری کردیم. با وجود کتاب ها کابل های اضافی هم دیده نمی شود.

مطلب مرتبط: 15 ایده بزرگ برای اتاق های نشیمن کوچک

پگاه طالقانی
تور خانه گردی
پگاه طالقانی

وسیله یا فضای مورد علاقه صاحب خانه

کتابخانه و تراس. کتابخانه را به شخصه خیلی دوست دارم، چون فکر می کنم وجود کتاب ها به خانه هویت خاصی می دهد و گاهی شبیه قلقلکی است تا کتابی برداری و بخوانی. در درجه دوم فکر می کنم وجود تراس هم در خانه خالی از لطف نیست. به خصوص می شود با گل و گیاهانی که در تراس داری روح تازه ای به ساکنان خانه بدهی و بهانه ای برای زندگی سبزتر داشته باشی.

 

پیشنهاد چیدانه برای اطلاع از بهترین جای قرارگیری ویترین و بوفه در دکوراسیون منزل آن است که نگاهی به مطلب «چشم گیرترین مکان بوفه و ویترین دردکوراسیون منزل» بیندازید. بر اساس این مطلب پیش از بررسی مکان مناسب قرار گیری ویترین ها و بوفه ها آنچه که اهمیت دارد نوع ویترین هاست که باید با سایر لوازم شما هماهنگی داشته باشد توجه داشته باشیدکه اگر از ویترین هایی که سبک کلاسیک دارند استفاده می کنید پس برای آن که به خوبی در دکوراسیون شما بدرخشند باید با مبلمان کلاسیک هماهنگ شوند و همین طور بلعکس برای مبلمان مدرن ویترینی به سبک مدرن هم در نظر بگیرید.

پگاه طالقانی
تور خانه گردی
پگاه طالقانی

وسایل و لوازم در نشیمن خانه پر نور

  • مبلمان: مارک ایتالیایی
  • لوستر: مارک های ایتالیایی
  • کتابخانه: نجار
  • فرش: ایرانی
  • گیاهان و گلدان ها: ایکیا
     

پگاه طالقانی
تور خانه گردی
پگاه طالقانی

برای دیدن عکس و خانه‌های بیشتر از بخش تورهای خانه گردی چیدانه دیدن کنید.

مطالب بیشتر:


دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه