Chidaneh.com placeholder image

چشم گیرترین مکان بوفه و ویترین دردکوراسیون منزل

به قلم: تحریریه چیدانه

مبلمان: بوفه ها و ویترین ها در چند سال گذشته جزو لاینفک خانه های ایرانی محسوب می شدند، اما با رشد جمعیت و کوچکتر شدن فضاهای مسکونی کم کم جای خود را به شلف های دیواری دادند. امروز در چیدانه به بررسی مناسب ترین مکان برای قرار دادن این عناصر دکوری پر طرفدار می پردازیم با ما همراه باشد.

ویترین مدرن در فضای غذا خوری

سرویس خواب بالسا

پیش از بررسی مکان مناسب قرار گیری ویترین ها و بوفه ها آنچه که اهمیت دارد نوع ویترین هاست که باید با سایر لوازم شما هماهنگی داشته باشد توجه داشته باشیدکه اگر از ویترین هایی که سبک کلاسیک دارند استفاده می کنید پس برای آن که به خوبی در دکوراسیون شما بدرخشند باید با مبلمان کلاسیک هماهنگ شوند و همین طور بلعکس برای مبلمان مدرن ویترینی به سبک مدرن هم در نظر بگیرید.

ویترین کلاسیک هماهنگ با مبلمان کلاسیک

بوفه ها و ویترین ها که غالبا برای برای قرار گیری ظروف مورد استفاده قرار می گیرند بهتر است در محلی نزدیک به غذاخوری قرار گیرند، تا دسترسی به آن ها برای استفاده ساده تر باشد. اگر فضای کوچکی دارید به خوبی می توانید توسط یک ویترین آینه دار ضای داخلی خود را دو برابر کنید فقط توجه داشته باشید که داخل ویترین خود را با کریستال های زیاد پر نکنید چرا که این  کار فضای شما را شلوغ تر و در نتیجه گرفته تر می کند.

آسمانه
مبلمان غذاخوری آسمانه
آسمانه

به خوبی می توانید تم بوفه یا ویترین خود را با ست غذا خوری خود هماهنگ کنید و جلوه ی خاصی به فضای غذا خوری خود ببخشید، حتی می توانید به سادگی ترکیب رنگی های خاصی را برای هماهنگی بیشتر ویترین و میز غذا خوری خود ایجاد کنید.

عرفان شریف نژاد: عکاس
منزل خانوم مهدوی
عرفان شریف نژاد: عکاس

کنج دنج کنار دیوارها معمولا بهترین گزینه برای قرار دادن ویترین ها محسوب می شوند، از ویترین های خود به شیوه ی متفاوت استفاده کنید، کافی است کمی خلاقیت به خرج دهید و به جای ظروف دکوری از گلدان ها برای قرار گیری در ویترین ها استفاده نمایید.

عرفان شریف نژاد: عکاس
منزل خانوم مهدوی
عرفان شریف نژاد: عکاس

ویترین های امروزی را می توانید با کمی تغییر در هر بخش از دکوراسیون منزل خود قرار دهید اما بهترین فضا برای قرار گیری ویترین ها قرار دادن آن ها مابین مثلث نشیمن، غذاخوری و آشپزخانه است. حتی این ویترین می تواند ساخته ی دست شما باشد که با هنر دکوپاژ آن را طراحی کرده اید پس دست به کار شوید و یکی از آن ها خودتان بسازید و از  طراحی مقرون به صرفه ی خود لذت ببرید.

شرکت معماری دکوکو
دکوراسیون فضای نشیمن
شرکت معماری دکوکو

اگر قصد قرار دادن ویترین و بوفه را در نشیمن خود دارید توجه داشته باشید فضایی را که برای آن در نظر می گیرید به نسبت کنج باشد و دید نسبی داشته باشد، توجه داشته باشید که مبلمان شما باید نکته ی کانونی دکوراسیون داخلی شما قرار گیرید و ویترین های دکوری در فضای پشتی آن ها قرار گیرد.

دکوراسیون داخلی طوفان
فضای غذا خوری پروژه ملاصدرا
دکوراسیون داخلی طوفان

ویترین ها می توانند حتی بخشی از دیوار نشیمن یا غذا خوری شما را اشغال کنند، نیازی نیست حتما کنجی از فضای شما در برگیرند، اگر تمایل دارید می توانید از آن ها حتی در غالب کتابخانه نیز استفاده کند، هیچ قاعده و قانونی شما را در این باره منع نمی کند.

اگر برای دکوراسیون خود به دنبال شلف و ویترین خاص و متنوعی هستید، و یا از شلوغی های بازارهای امروز کلافه اید، کافی است سری به ویترین کالا های چیدانه بزنید، و از آرامش خرید را در خانه ی خود لذت ببرید. امتحان کنید شگفت زده خواهید شد!

مطالب بیشتر: ۷ شلف دیواری با کاربردی متفاوت!
طراحی شلف های خلاقانه برای دکوراسیون داخلی منزل
راهی ساده برای ساخت شلف های مدرن و زیبا در دکوراسیون منزل
۸ ایده زیبا برای استفاده از شلف ها
طاقچه های ایرانی، نیاکان شلف های امروزی در دکوراسیون منزل
راهنمای خرید: وسایلی برای نظم دهی به دکوراسیون داخلی منزل

نویسنده: ثمینا فراهانی | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه