Chidaneh.com placeholder image

سیستم هوشمند، تاثیر خانه هوشمند بر قیمت خانه

به قلم: تحریریه چیدانه

فناوری خانه های سیستم هوشمند در واقع روندی است که تأثیر زیادی در بازار مسکن داشته است. بنابراین، خواه به دنبال فروش یا خرید خانه باشید، بسیار مهم است که درک کنید فناوری های هوشمند چگونه بر سرمایه گذاری شما تأثیر می گذارند. در این مطلب، به کمک کارشناسان نوین اندیشان پلان – خانه هوشمند توضیح خواهیم داد که خانه هایی با سیستم هوشمند چیست، چگونه بر سرمایه گذاری در املاک و مستغلات تأثیر می گذارند و چرا سرمایه گذاری در آنها یک تصمیم سرمایه گذاری هوشمند است. ویژگی های خاصی در خانه وجود دارد که خریداران در یک خانه به دنبال آن هستند. یکی از ویژگی هایی که در طی چندین سال گذشته به شدت مورد توجه قرار گرفته است، سیستم هوشمند در خانه است. 

نوین اندیشان پلان - خانه هوشمند
هوشمند سازی خانه مدرن
نوین اندیشان پلان - خانه هوشمند

چوب و هنر

خانه هوشمند چیست؟

یک سیستم هوشمند به زبان ساده، خانه یا ساختمان مدرنی است که همه اجزا و لوازم برقی آن به وسیله یک سیستم مرکزی یکپارچه شده و به خوبی با هم کار می کنند به دلایل مختلف می توان دستگاه های مختلفی نصب کرد. به عنوان مثال، ابزارهایی برای امنیت، بهبود راحتی، صرفه جویی در انرژی و غیره وجود دارد. تقریباً هر وسیله الکتریکی موجود در ملک شما می تواند به یک دستگاه هوشمند تبدیل شود و برای اتوماسیون خانگی بهینه شود. 

مطالب بیشتر: معرفی خانه هوشمند، در این ویلا همه چی تحت کنترله

نوین اندیشان پلان - خانه هوشمند
هوشمندسازی ویلای مسکونی
نوین اندیشان پلان - خانه هوشمند

نوین اندیشان پلان - خانه هوشمند
هوشمند سازی ساختمان در ایران
نوین اندیشان پلان - خانه هوشمند

فناوری سیستم هوشمند ارزش خانه را افزایش می دهد

بیشترین تأثیر سیستم خانه های هوشمند در بازار املاک افزایش ارزش املاک سرمایه گذاری است. هنگام تعیین ارزش یک خانه، سرمایه گذاران املاک آن را با دیگر خانه های مشابه در همان منطقه مقایسه می کنند. یک عامل کلیدی که بر ارزش یک ملک تأثیر می گذارد، نوع امکانات و ویژگی های آن است. یک خانه هوشمند که مجهز به تکنولوژی ابزارهای سیستم هوشمند باشد مطمئناً ارزش بالاتری نسبت به خانه های مشابهی که ندارد، خواهد داشت. در واقع، کارشناسان شرکت نوین اندیشان پلان، می گویند این روزها با توجه به میانگین قیمت خانه در مناطق مختلف، اضافه شدن یک سیستم کامل هوشمند در نهایت هزینه ای معادل قیمت ۱۰ متر آن خواهد بود، در حالی که آنچه به عنوان ارزش افزوده به خانه اضافه شده است تاثیر بسیار بیشتری در فروش و ارزش مالک خواهد داشت.

مطالب بیشتر: به چه ساختمانی خانه هوشمند می گویند؟

نوین اندیشان پلان - خانه هوشمند
هوشمندسازی ویلای مسکونی
نوین اندیشان پلان - خانه هوشمند

نوین اندیشان پلان - خانه هوشمند
هوشمند سازی ساختمان در ایران
نوین اندیشان پلان - خانه هوشمند

تاثیر سیستم هوشمند بر ارزش افزوده خانه ها

افزودن فناوری های سیستم هوشمند به دارایی سرمایه گذاری شما می تواند بسیار سودمند باشد، خواه آن را بفروشید یا اجاره دهید. برای فروشندگان، این یک روش عالی برای افزودن ارزش و فروش سریعتر و با قیمت بالاتر املاک سرمایه گذاری است. برای صاحبخانه ها، نصب سیستم خانه هوشمند در املاک اجاره ای به آنها امکان می دهد درآمد اجاره زیاد و گردش پول مثبت داشته باشند، پایین آمدن مصرف انرژی، شناسایی تجهیزات معیوب و یا پرمصرف، افزایش امینیت ساختمان با سیستم‌های امنیتی و کنترل تردد پیشرفته، تنها بخشی از مزایای سیستم هوشمند برای هم خریداران هم فروشندگان است. 

مطالب بیشتر: خانه هوشمند Control4، چه امکاناتی داره؟

نوین اندیشان پلان - خانه هوشمند
اجرای سیستم هوشمند ساختمان
نوین اندیشان پلان - خانه هوشمند

نوین اندیشان پلان - خانه هوشمند
اجرای سیستم هوشمند ساختمان
نوین اندیشان پلان - خانه هوشمند

از آیتم های تاثیر گذار بر ارزش افزوده ساختمان می توان به موارد زیر اشاره کرد

  • بالا رفتن كیفیت سرویس دهی ساختمان و افزایش قیمت ساختمان: زیرا سیستم هوشمند ساختمان باعث لوکس تر شدن ساختمان و افزایش قیمت آن خواهد شد که طبیعتا یکی از عوامل مهم برای سازندگان می باشد.
  • افزایش طول عمر مفید تجهیزات ساختمان: سیستم هوشمند سازی ساختمان باعث استفاده بهینه از تجهیزات ساختمان شده و باعث افزایش طول عمر آنها خواهد شد. همچنین با جایگزینی کلید های چند کاره، می توان در قیمت خرید تجهیزات ساختمان نیز صرفه جویی نمود.
  • کابل کشی کمتر و دقیق در ساختمان : یکی دیگر از مزایای خانه هوشمند و سیستم های هوشمند، کمتر کردن چشمگیر سیم کشی برای افزایش تجهیزات برقی ساختمان است و در واقع باعث می شود در هزینه كابل كشی ها درآینده ساختمان صرفه جویی گردد.
  • انعطاف پذیری دستگاه ها و استفاده راحت تر از وسایل جدید: امکان ادغام محصولات تازه که وارد خانه هوشمند شما می شوند، از دیگر مزایا سیستم هوشمند است. یکپارچه شدن محصولات با سیستم خانه هوشمند باعث می شود تا شغل شما به عنوان مدیر خانه هوشمند بسیار ساده تر شود و به شما این امکان را می دهد تا با جدیدترین فن آوری ها، مدیریت خانه را در کمترین زمان ممکن و با بیشترین اطمینان از عملکرد دقیق انجام دهید.

در پایان

همانطور که گفته شد، فناوری خانه هوشمند صنعت املاک و بازار خرید و فروش را تغییر خواهد داد. این امر بر مدت زمان فروش خانه، ارزش های خانه و بسیاری از جنبه های دیگر را تحت تأثیر قرار خواهد داد. از آنجا که بسیاری از محصولات و دسته های فناوری خانه های هوشمند وجود دارد، طولی نمی کشد که هر صاحب خانه حداقل یک محصول با فناوری خانه هوشمند را خواهد  داشت و ارزش خانه اش چن برابر خواهد شد.

 

اگر هنوز سیستم هوشمند را در ساختمان و خانه خود تجربه نکرده اید نگران نباشید. کارشناسان شرکت نوین اندیشان پلان به عنوان اولین دفتر رسمی برند Control4 در ایران، می توانند شما را در این زمینه با بیش از ۱۲ سال سابقه خود راهنمایی کنند تا از این سیستم هوشمند برای ساختمان های خود بهره ببرید و ارزش ملک خود را افزایش دهید.

 

مطالب پیشنهادی:

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه