Chidaneh.com placeholder image

انواع پارتیشن اداری متحرک؛ کاربرد پارتیشن های کشویی و لولایی در ادرات

به قلم: المیرا فلاحیان

امروزه بسیاری از دفاتر کار و ادارات، استفاده از پارتیشن‌های اداری را به دیوارهای دائمی ترجیح می‌دهند. اصلی‌ترین دلیل افزایش محبوبیت این پارتیشن‌ها، مزایای بسیار زیادی است که آن‌ها با خود به همراه دارند. به طور کلی می‌توان گفت که مزایا و کاربردهای پارتیشن‌ها به قدری زیاد است که آن‌ها را به یکی از الزامات فضاهای اداری بدل کرده است. یکی از محبوب‌ترین انواع پارتیشن اداری موجود در بازار پارتیشن‌های متحرک هستند. این پارتیشن‌ها همانطور که از نامشان پیداست، قابل حرکت در محور سقفی و یا کفی هستند. پارتیشن اداری متحرک یکی از المان‌های بسیار مهم و حیاتی برای جدا کردن فضاهای مختلف از یکدیگر، به طور موقت و یا حتی دائمی هستند.

پارتیشن اداری متحرک

انواع پارتیشن‌ متحرک اداری را می‌توانیم یکی از به صرفه‌ترین و انعطاف‌پذیرترین گزینه‌ها برای پارتیشن‌بندی فضاهای مختلف در دفاتر کار یا ادارات بدانیم. با گسترش استفاده از پارتیشن‌های مختلف در فضاهای اداری، این نوع از پارتیشن‌ها به محبوبیت بسیار زیادی دست یافتند. شاید پیشتر نام پارتیشن‌های اداری متحرک به گوشتان خورده باشد، اما اطلاعات کافی در رابطه با آن‌ها نداشته باشید. در ادامه این مطلب با چیدانه همراه باشید تا اطلاعاتی در رابطه با پارتیشن اداری، پارتیشن اداری متحرک، انواع آن و همچنین مزایای آن با شما در میان بگذاریم.

چوب و هنر
پارتیشن اداری متحرک

پارتیشن اداری چیست؟

پارتیشن در لغت به معنای جداسازی فضاها و تقسیم‌بندی قسمت‌های مختلف یک بخش می‌باشد. به طور کلی هدف اصلی پارتیشن‌ها، استفاده بهینه از فضاهای موجود، بدون کشیدن دیوار و یا ایجاد تغییرات ساختمانی بسیار دشوار می‌باشد. در ابتدا از این پارتیشن‌ها بیشتر برای جداسازی‌های فضا در منازل استفاده می‌شد. با گذر زمان و افزایش اهمیت دکوراسیون داخلی شرکت‌ها، ادارات و دفاتر کار، پارتیشن‌های اداری پا به میدان گذاشتند. این پارتیشن‌ها بهترین و به صرفه‌ترین گزینه برای جداسازی قسمت‌های مختلف یک فضای بزرگ به حساب می‌آیند و می‌توانند فضای اداری را متناسب با نیازهای کارمندان یا مدیریت بخش، تقسیم‌بندی نمایند.

پارتیشن اداری متحرک

معمولا از پارتیشن‌های اداری، علاوه بر ادارات در مدارس، هتل‌ها، بیمارستان‌ها و حتی خانه‌های روستایی نیز استفاده می‌شود و کاربرد این پارتیشن‌ها محدود به ادارات و دفاتر کار نمی‌شود. پارتیشن‌های اداری می‌توانند کوتاه یا بلند باشند. پارتیشن‌های بلند معمولا از زمین تا سقف امتداد دارند، در حالی که ارتفاع و طول پارتیشن‌های اداری کوتاه به سقف نمی‌رسد و این پارتیشن‌ها کوتاه‌تر هستند.
یکی از محبوب‌ترین انواع پارتیشن اداری، پارتیشن اداری متحرک می‌باشد. معمولا از این نوع پارتیشن‌ها برای جدا کردن دو فضا به صورت موقتی استفاده می‌شود و به سادگی قابل حمل و نقل و یا جمع کردن می‌باشند. در ادامه بیشتر به معرفی این نوع پر طرفدار از پارتیشن‌های اداری خواهیم پرداخت.

پارتیشن اداری متحرک

پارتیشن اداری متحرک چیست؟

به طور کلی هر نوعی از پارتیشن‌ها و همچنین پارتیشن اداری متحرک به شما کمک می کنند که فضای موجود را به بهترین شکل ممکن تقسیم‌بندی کنید و چند فضای کاربردی و متناسب با نیازتان بوجود آورید. پارتیشن‌های اداری متحرک، همانطور که از نامشان نیز پیداست، قابل حرکت در محور سقف یا کف می باشند. این نوع پارتیشن‌ها به نوعی طراحی شده‌اند که می‌تواند به عنوان دیوارهای کاذب نیز مورد استفاده قرار گیرند و در صورت عدم نیاز به آن‌ها، جمع شده و کنار گذاشته شوند.

پارتیشن اداری متحرک

مزایای بسیار زیادی که پارتیشن اداری متحرک با خود به همراه دارد سبب افزایش محبوبیت آن در میان مردم شده است. این پارتیشن‌ها در طرح‌ها، جنس‌ها، ارتفاع‌ها و رنگ‌های مختلف در دسترس می‌باشند و هر یک از انواع آن‌ها می‌توانند به نوبه خود زیبایی انحصاری داشته باشند. می‌توانید این پارتیشن‌ها را متناسب با سایر اجزای دکوراسیون داخلی انتخاب نمایید تا زیبایی فضای اداری یا شرکت را نیز دو چندان کنید.

پارتیشن اداری متحرک

به طور کلی این نوع از پارتیشن‌ها انعظاف‌پذیری بسیار زیادی دارند و می‌توانند در مکان‌های مختلف دیگری نیز استفاده شوند. پارتیشن اداری متحرک راه حلی بسیار خردمندانه و زیرکانه برای فضای داخلی ادارات و شرکت‌ها می‌باشد که می‌تواند یک فضای بزرگ را طی چند ثانیه به چند فضای کاربردی تبدیل کند و فضای اداری را به حداکثر اندازه خود برساند. 

پارتیشن اداری متحرک

انواع پارتیشن اداری متحرک

حال که با مفهوم پارتیشن اداری متحرک آشنا شدید، وقت آن رسیده که با انواع این پارتیشن‌ها آشنا شوید. هر یک از انواع پارتیشن متحرک اداری به نوبه خود دارای مزایای بسیار زیادی می‌باشد. انواع این پارتیشن‌ها به شرح زیر می‌باشند:

جداکننده اتاق آکاردئونی

جداکننده‌های آکاردئونی از بهترین پارتیشن‌های تاشو هستند که می‌توانند مناسب‌ترین گزینه برای جداسازی فضاهای داخل هر اتاق باشند. این نوع از پارتیشن‌های متحرک، نسل جدید پنل‌های دیواری متحرک هستند که بسیار مورد تحسین قرار گرفته‌اند و طرفداران بسیار زیادی دارند. با انتخاب این نوع از پارتیشن‌ها می‌توانید فضایی کاربردی و در عین حال انعطاف‌پذیر برای ایجاد تغییرات به وجود آورید.

مطلب مرتبط: انواع درب آکاردئونی به همراه نکات خرید

پارتیشن اداری متحرک

پارتیشن اداری متحرک لولایی

این پارتیشن‌ها یکی از محبوب‌ترین انواع پارتیشن اداری متحرک به حساب می آیند که به صورت درب‌های جدا از یکدیگر وجود دارند و می توانند با نصب لولا جابه‌جا شوند. این درب‌ها می‌توانند به یکدیگر قفل شوند و یا با باز کردن قفل قابلیت جابه‌جایی آن‌ها فراهم می‌شود. پس می‌توانیم این درب‌ها را به نوعی کشویی و تاشو بدانیم که از یکدیگر جدا شده و یا به سادگی به هم متصل می‌شوند.

پارتیشن اداری متحرک

پارتیشن اداری متحرک ریلی

این نوع از پارتیشن‌ها، محبوبیت پارتیشن‌های لولایی را ندارند و همچنین کمتر از آن‌ها نیز در دسترس می باشند. ریل‌های این نوع از پارتیشن‌ها می‌توانند در قسمت بالایی و یا پایینی پارتیشن‌ها باشند. در برخی موارد نیز ممکن است پنل‌های پارتیشن هم لولا داشته باشند و هم ریلی باشند. هر یک از این انواع نیز به خودی خود دارای خصوصیات منحصر به خود هستند. با کمک این نوع از پارتیشن‌های متحرک می‌توانید به ساده‌ترین شکل ممکن دو محیط اداری را از یکدیگر جدا نمایید.

پارتیشن اداری متحرک

پارتیشن اداری متحرک کشویی

یکی دیگر از رایج‌ترین انواع پارتیشن اداری متحرک، نوع کشویی آن می‌باشد. از این نوع پارتیشن‌ها معمولا برای کاهش صدا و به عنوان عایق صوتی نیز استفاده می‌شود. در برخی موارد ممکن است پارتیشن‌های کشویی از بالا دارای ریل باشند که در این صورت نیز نوعی ترکیبی خواهد داشت.

پارتیشن اداری متحرک

مزایای پارتیشن اداری متحرک

بدون شک اصلی‌ترین دلیل محبوبیت پارتیشن‌های اداری متحرک، مزایایی می‌باشد که این پارتیشن‌ها با خود به همراه دارند. اصلی‌ترین مزیتی که پیشتر نیز به آن اشاره کردیم، جداسازی فضاها به بهترین نحو و همچنین تاثیر به سزای این جداسازی بر افزایش زیبایی دکوراسیون داخلی ادارات می‌باشد. برخی دیگر از اصلی‌ترین مزایای پارتیشن‌های اداری متحرک به شرح زیر می‌باشند:

هزینه مقرون به صرفه

یکی از اصلی‌ترین مزایایی که پارتیشن‌های متحرک اداری دارند، این است که شما را قادر می‌سازد که با کمترین هزینه جداسازی‌های لازم را در اتاق‌ها و فضای اصلی شرکت یا اداره ایجاد نمایید. این پارتیشن‌ها انعطاف بیشتری را برایتان به همراه دارند و می‌توانید فضای کاری خود را به بهترین نحو ممکن تغییر دهید.

پارتیشن اداری متحرک

زمانی که فضای شرکت یا دفتر کار شما نیاز به تغییر و یا جداسازی فضا داشته باشد، پارتیشن‌های اداری متحرک می‌توانند بهترین گزینه با مترین هزینه باشند. این پارتیشن‌ها در مدت زمانی کوتاه جداسازی‌های مدنظر شما را ایجاد می‌کنند و هزینه چندان زیادی نیز برایتان به همراه نخواهند داشت. 

پارتیشن اداری متحرک

به کارگیری این پارتیشن‌ها همچنین برخی هزینه‌های جانبی را نیز کاهش می‌دهند. به عنوان مثال اگر برای جداسازی فضاها از دیوار استفاده کنید، ملزم به بریدن کفپوش خود خواهید بود. در حالی که اگر از پارتیشن‌های متحرک کمک بگیرید نیازی به بریدن آن‌ها نخواهد بود.

پارتیشن اداری متحرک

انعطاف‌پذیری بالا

پارتیشن‌های اداری متحرک انعطاف‌پذیری بسیار بالایی دارند. بدین معنا که مدیران دفاتر اداری می‌توانند آن‌ها را به هر شکلی که مناسب می‌دانند بچینند و یا در صورت نیاز موقعیت آن‌ها را هر روز یا هر لحظه تغییر دهند. به عنوان مثال می‌توانند اتاق‌های کوچک شخصی را به اتاق جلسات بزرگ تبدیل کنند و بلعکس. به نوعی می‌توان گت که این پارتیشن‌ها به افراد این امکان را می‌دهند که از محیط به بهترین شکل ممکن بهره‌برداری نمایند.

مطلب پیشنهادی: آشنایی با انواع پارتیشن اداری شیشه ای

پارتیشن اداری متحرک

امکان حمل پارتیشن اداری متحرک

همانطور که از نام این نوع پارتیشن‌ها نیز پیداست، آن‌ها متحرک هستند و قابل حمل و نقل به مکان‌های دیگر نیز می‌باند. پس اگر این پارتیشن‌ها را برای شرکت یا دفاتر اداری خود خریداری نموده‌اید و حالا قصد نقل مکان به محیط کاری جدید دارید، نگران نباشید. این نوع از پارتیشن‌ها قابل انتقال می‌باشند و می‌توانید آن‌ها را نیز با خود به محیط کاری جدید ببرید.

پارتیشن اداری متحرک

طراحی‌های متنوع پارتیشن اداری متحرک

با افزایش محبوبیت این پارتیشن‌ها در میان مردم، انواع مختلفی از آن‌ها در طرح‌ها، رنگ‌ها، جنس‌های مختلف وارد بازار شدند. هر یک از مدل‌های این پارتیشن‌ها دارای جذابیت و زیبایی مخصوص به خود هستند و می‌توانند جلوه‌ای ویژه به دکوراسیون داخلی دفتر اداری ببخشند. پس پیشنهاد ما این است که پیش از اقدام برای انتخاب و خرید پارتیشن اداری متحرک، سایر اجزای دکوراسیون را در نظر بگیرید و بهترین طرح و رنگ متناسب با سایر اجزاء را انتخاب نمایید.

پارتیشن اداری متحرک

ایجاد حریم خصوصی

قرار دادن این پارتیشن‌های متحرک اداری سبب می‌شود که اعضای هر یک از قسمت‌های بخش، صاحب حریم خصوصی شوند و ساده‌تر بتوانند کارهای خود را انجام دهند. تلفیق این حریم خصوصی ایجاد شده با تفکیک فضا سبب می‌گردد که افراد بسیاری تشویق به خرید این پارتیشن‌ها شوند.

مطلب پیشنهادی: پارتیشن اداری ام دی اف (MDF)

پارتیشن اداری متحرک

برخی دیگر از اصلی‌ترین مزایای این نوع از پارتیشن‌ها به شرح زیر می‌باشند:

  • سادگی حمل و نقل
  • سادگی نصب
  • ساماندهی و مرتب کردن صحیح اسناد
  • زیبایی ظاهری
  • افزایش امنیت
  • وزن سبک
پارتیشن اداری متحرک

پارتیشن‌های اداری متحرک با به همراه داشتن مزایای گفته شده، می توانند رضایت مشتریان را تماما بدست آورند. پس پیش از اینکه اقدام به خرید پارتیشن اداری متحرک نمایید، اطمینان یابید که این پارتیشن‌ها از کیفیت لازم برخوردارند.

منابع:   rodleyinteriors و nsiprojects

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه