Chidaneh.com placeholder image

کاشی مترویی، از متروهای قدیمی به خانه‌های مدرن!

به قلم: گلنار

کاشی مترویی از دل زیرزمین بیرون می‌آید و از مترو فرار می‌کند تا در خانه‌های ما زندگی بهتری را تجربه کند!
شاید تابه‌حال اسم این کاشی به گوشتان نخورده باشد اما همان‌طور که از نامش مشخص است، کاشی مترویی در متروها استفاده می‌شود و کاشی‌ کوچک و شسته‌رفته‌ای است که عمدتا لبه‌هایی مورب و تراشیده‌شده دارد. این کاشی‌ها مدت‌هاست از زمان‌های گذشته تا کنون در سیستم‌های حمل‌ونقل عمومی اروپا و شهرهای بزرگ آمریکای شمالی مورد استفاده قرار می‌گیرند. هم‌اکنون آن‌ها رفته‌رفته در حال وارد شدن به خانه‌های ما هستند.

کاشی مترویی در رنگ‌ها و ابعاد مختلفی تولید و عرضه می‌شود. برای آن‌که همان حال‌و‌هوای مترو را در خانه خود ایجاد کنید، بهتر است از کاشی‌های سفید استفاده کنید، آن‌ها را با بندکشی تیره ترکیب کنید و سپس به سراغ دیوارهای آشپزخانه، سرویس بهداشتی و فضاهای دیگر بروید. در ادماه چند ایده برای استفاده از این مدل کاشی ها را بررسی می کنیم:

سرویس خواب بالسا
  • ترکیب کاشی مترویی با چوب
  • ترکیب رنگ و کاشی
  • کاربرد کاشی مترویی در حمام
  • استفاده از کاشی به صورت نواری
  • چیدمان دیوار به دیوار کاشی مترویی
ترکیب کاشی مترویی با چوب

با چوب ترکیب کنید

چوب ترکیب بسیار خوبی را با کاشی مترویی می‌سازد و به آن گرمایی دل‌نشینی را هدیه می‌دهد. رنگ گرم قفسه‌ها و کابینت‌ها با سردی رنگ کاشی ادغام شده و ترکیب زیبایی را به‌ وجود می‌آورد و از طرفی باعث جلوه بیشتر دیواره‌ها هم می‌شود.

مطلب پیشنهادی: جدیدترین مدل های کاشی و سرامیک، این 5 تا برای سال جدید!

ترکیب کاشی مترویی با رنگ

ترکیب‌های مختلف را امتحان کنید

کاشی‌های مترویی بسیار متنوع هستند، به طوری که تقریبا با هر رنگی به راحتی ترکیب می‌شوند. کافی‌ست از یک رنگ لیمویی بالای این کاشی‌ها استفاده کنید تا از نتیجه آن شگفت‌زده شوید! برای آن‌که یک آشپزخانه روشن و زیبا داشته باشید، رنگ‌های مختلفی از لوازم دکوری را در فضا امتحان کنید و تلاش کنید تا به یک ترکیب زیبا و چشم‌نواز برسید.

مطلب پیشنهادی: کاشی حمام، سرویس بهداشتی سبز شما را جوان می کند!

کاشی مترویی در دکوراسیون مدرن

حال‌وهوایی مدرن ایجاد کنید

حالت یک‌نواختی و یک‌دستی کاشی مترویی، ویژگی بسیار مناسبی‌ است برای فراهم کردن ظاهری معاصر، زیرا زمینه‌ای منظم و هندسی ایجاد می‌کند. ترکیب سفید کاشی، مراکز نور مختلف و متریال چوب در کنار یکدیگر، می‌توانند یک ترکیب تمیز و مطبوع برای یک سرویس بهداشتی به شمار بروند.

کاشی مترویی در سرویس بهداشتی

با دیوار تیره ترکیب کنید

رنگ‌های تیره مثل سورمه‌ای، مشکی و طوسی رنگ‌هایی هستند که در کنار کاشی مترویی، به خوبی ترکیب می‌شوند و ظاهر جذابی را به وجود می‌آورند. این ترکیب خصوصا برای سرویس بهداشتی و حمام بسیار مناسب است و برای شمایی که به دنبال ظاهری شیک و کلاسیک هستید، گزینه‌ بسیار خوبی محسوب می‌شود.

مطلب پیشنهادی: پوشاندن کاشی های قدیمی آشپزخانه، 4 راه حل با کم ترین هزینه!

کاشی مترویی در حمام

در فضای داخلی دوش امتحان کنید

کاشی‌های مترویی یکی از معدود کاشی‌هایی هستند که قادرند یک فضای بزرگ را کاملا دربر بگیرند بدون آن‌که بیش‌ازحد به نظر برسند. اگر در حمام خود محفظه‌ای برای دوش دارید، استفاده از کاشی مترویی در این فضا بسیار مناسب است. به خاطر الگوی مرتب کاشی‌ها، ظاهری آجرمانند به فضا می‌بخشد و در نهایت فضایی مینیمال و تروتمیز را در اختیار شما قرار خواهد داد.

کاشی مترویی در دکوراسیون

کاشی را در یک کنج امتحان کنید

برای حفاظت از بخشی از دیوار فضای خود یا فقط برای این‌که ظاهری متفاوت را در فضای خود ایجاد کنید، یک کنج از فضا را با کاشی مترویی پر کنید. استفاده از کاشی بافت‌دار به همراه بندکشی‌های تیره و قفسه‌های تیره رنگ، ترکیب کلاسیک و بسیار زیبایی را به وجود می‌آورد.

مطلب پیشنهدی: کاشی مراکشی، چرا با بقیه فرق می کنه ؟

کاشی مترویی در آشپزخانه

کمی درخشش را اضافه کنید

کاشی‌های خود را با عناصر براق ادغام کنید تا نور را در فضا پراکنده کرده و فضایی زنده و درخشان را به وجود آورید. برای ایجاد فضایی خیره‌کننده، از قفسه‌های نقره‌ای و کابینت کرم رنگ استفاده کنید. درخشش نور و حال‌وهوای خیره‌کننده‌ای که در فضا ایجاد می‌شود، جلوه بی‌نظیری خواهد داشت.

کاشی مترویی در دکوراسیون

به صورت نواری استفاده کنید

برای آن‌که از تاثیر فوق‌العاده این کاشی بهره‌مند شوید، حتما نیاز نیست که یک دیوار را به صورت کامل از کف تا سقف از کاشی پر کنید. انتخاب یک نوار باریک و پر کردن آن قسمت، در عین حالی که محتاطانه به نظر می‌رسد، ظاهر بسیار زیبایی را هم ایجاد خواهد کرد.

کاشی مترویی در دکوراسیون

به صورت دیوار به دیوار استفاده کنید

بندکشی‌های تیره باعث می‌شوند که کاشی مترویی برجسته‌تر به نظر رسیده و جلوه بیشتری داشته باشد و در این شرایط اگر به صورت سرتاسری و دیوار به دیوار از این کاشی استفاده کنید، هرگز طاقت‌فرسا به نظر نخواهد رسید و جلوه بسیار زیبایی خواهد داشت. کاشی‌کاری کف تا سقف و دیوار به دیوار را امتحان کنید، نترسید و حتی برای حاشیه پنجره هم از این کاشی استفاده کنید و شاهد نتیجه بی‌نظیر آن باشید.

با توجه به موارد گفته شده، شما خود را از طرفدار ان کاشی مترویی می‌دانید؟ فکر می‌کنید چطور می‌توانید از این کاشی‌ها در فضای منزل خود استفاده کنید؟ اگر قصد استفاده از این نوع کاشی را دارید، به هنگام استفاده و اجرا، نکات گفته‌ شده را مد نظر قرار دهید.

مطالب پیشنهادی: 

نویسنده: فرگل سلحشور

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه