Chidaneh.com placeholder image

فروشگاه صنایع دستی و میناکاری اصفهان

به قلم: گلنار

صنایع دستی ایران، هنری قدیمی که همیشه بوی تازگی دارد

صنایع دستی ایران با این همه تنوع بی نظیر و انحصار طلبی در شهرهای مختلف ریشه در تاریخ، تمدن، فرهنگ و ذوق هنرمندان این مرز و بوم دارد که همیشه در رگ های هنر آن جریان داشته است. سابقه دست سازهای پارسی و  صنایع دستی ایران به هزاران سال پیش باز می گردد که این میزان قدمت و توانگری و هنرمندی باعث شده تا در بین سه کشور برتر دنیا قرار بگیرد. صنایع دستی از نگاه اساتید شاخه های مختلف به این شکل تعریف شده است: دخیل بودن هنر دست، ذوق و قریحه هنری اساتید در شاخه های گوناگون، با کمترین سهم ممکن از دستگاه ها و ماشین آلات امروزی و تنها تکیه بر ابزار و مواد اولیه بومی را صنایع دستی می گویند که بهترین وسیله تبادل اطلاعات فرهنگی، قومی، هنری و تمدن یک ملت محسوب می شود. شاخه های مختلف صنایع دستی ایران هر کدام در یکی از شهرهای ایران با بالاترین سطح کیفیت انجام می شوند مثل میناکاری روی مس اصفهان، خاتم کاری شیراز، میناکاری روی سفال لالجین همدان، قلمزنی اصفهان و تبریز و اراک و شیراز و غیره. حتی این نوع از هنرهای دستی صادرات فعالی به کشورهای همسایه و برخی کشورهای اروپایی مثل آلمان دارند. ویژگی یا وجه مشترک تمامی صنایع دستی ایران این است که هنرمند به عنوان یک انسان و حذف دستگاه های ماشینی یا به حداقل رساندن آنها نقش اساسی در خلق ظروف هنری مختلف ایفا می کنند. بخش عمده و اساسی مواد اولیه بومی هستند، بار فرهنگی زیادی همراه آنهاست، هیچ کدام از ظروف شبیه به هم نیستند چون کار دست هستند، راه اندازی کسب و کارهای صنایع دستی سرمایه اولیه بسیار زیادی نیاز ندارد، امکان انجام آنها به عنوان شغل خانگی وجود دارد و بهترین وسیله برای تبادل فرهنگ و تمدن می باشند. 

صنایع دستی اصفهان

فروشگاه صنایع دستی اصفهان عرضه کننده انواع محصولات دست ساز ایرانی اعم از : میناکاری اصفهان،خاتم کاری،فیروزه کوبی،ملیله کاری،قلمزنی،مس و پرداز،ترمه،تندیس میناکاری،میناکاری روی سفال و هدایای تبلیغاتی سازمانی به سراسر کشور می باشد. خرید صنایع دستی در هر تیراژی برای مشتریان گرامی از طریق سایت و اپلیکیشن صنایع دستی فروشگاه امکان پذیر است.

تابلو فرش ریحان

فروشگاه صنایع دستی و هدایای تبلیغاتی اصفهان – بازار مینا    bazaremina.ir

تماس با واحد فروش : 09019277512-03134651271

فروشگاه صنایع دستی در سراسر کشور فعالیت گسترده ای دارد و معمولا شهرهای مختلف، صنایع دستی بومی همان منطقه را به طور غالب پوشش می دهند لذا بهترین گزینه برای خرید صنایع دستی فروشگاه های آنلاین و حضوری همان شهر هستند. فروشگاه صنایع دستی بازار مینا نیز اقدام به فروش کلیه ظروف میناکاری، فیروزه کوبی، خاتم کاری، قلمزنی، ملیله کاری، نقره نما و ظروف مسی نموده است. این فروشگاه کارگاه های ساخت اختصاصی در اختیار دارد و از این حیث یکی از نمونه های انگشت شماری به حساب می رود که محصولات فروشی آن ساخته دست هنرمندان کارگاه های آن می باشد که زیر نظر مستقیم اساتید مطرح تولید می شوند. به همین دلیل تمامی ظروف صنایع دستی که در بازار مینا به فروش می رسند دارای گارانتی و ضمانت کیفیت و مرغوبیت بسیار عالی هستند به نحوی که با رعایت نکات نگهداری ظروف صنایع دستی مختلف می توان تا سالیان طولانی از آنها استفاده کرد. 

در این فروشگاه علاوه بر فروش ظروف مختلف به شکل تکی و ست کامل، تندیس و هدایای تبلیغاتی مختلف نیز عرضه می شوند که مناسب برای سازمان و ارگان های خصوصی و دولتی کشور می باشد. مشتریان فروشگاه بازار مینا علاوه بر خانم های خانه دار برای مصارف شخصی، سازمان و ارگان های خصوصی و دولتی کشور نیز هستند که به شکل عمده محصولات صنایع دستی را خریداری می کنند. 

میناکاری

میناکاری قدمتی بسیار دیرینه و 5000 ساله دارد که در دوره صفویه به دلیل علاقه وافر شاهان صفوی به صنایع دستی و هنر، میناکاری در اصفهان به اوج شکوفایی رسید و هنوز هم قطب این هنر به حساب می آید. فرم رایج و بسیار مرغوب میناکاری در اصفهان، میناکاری بر روی مس است که نمونه شاهکار آن میناکاری مرتضی اسماعیلی است. البته این هنر بر روی فلزات دیگری مثل برنج و طلا و نقره و حتی بر روی سفال نیز انجام می شود. میناکاری به چندین روش از ابتدای پیدایش تاکنون انجام شده که می توان به مینای حجره ای اشاره کرد که اکنون تقریبا منسوخ شده، مینای حکاکی که بیشتر برای میناکاری روی جواهرآلات و به شکل کاملا سفارشی انجام می گیرد و مینای نقاشی یا مینای رنگ آمیزی شده که همان فرم رایج و محبوب امروزی است. 

رنگ میناکاری به شکل پودری و مایع (پیش آماده) در بازار به فروش می رسند که رنگ پودری مرغوب آلمانی کیفیت کار را بالاتر خواهد برد. فرم مایع بیشتر مناسب هنرمندان مبتدی است که هنوز در ترکیب پودر رنگ با نسبت درست آب و گلیسیرین به مهارت کافی دست پیدا نکرده اند. ظروف میناکاری مثل بشقاب، گلدان، قندان، تابلو، باکس میناکاری و ست کامل ظروف فروش بسیار بالایی دارند. فرم جدید و پرطرفدار میناکاری که با هدف فروش عمده برای سازمان و ارگان های خصوصی و دولتی کشور تولید می گردد، تندیس ها، هدایای تبلیغاتی و باکس ست ترمه و گلدان یا بشقاب و گلدان میناکاری است.

صنایع دستی اصفهان

هدایای تبلیغاتی و تندیس میناکاری به عنوان کالای جایگزین برای هدایای لوکس و گران قیمت خارجی مورد توجه بسیاری از سازمان و ارگان های خصوصی و دولتی کشور قرار گرفته است که قصد دارند از هدایای ارزنده و نفیس برای بازاریابی و جذب مشتری استفاده کنند. هدایای تبلیغاتی میناکاری برای تجلیل از کارمندان و پرسنل نمونه، تقدیر از افراد برگزیده جشنواره ها و همایش ها کاربرد دارد. سازمان و ارگان های مختلف می توانند با خرید عمده هدایای تبلیغاتی و تندیس میناکاری علاوه بر بهره مندی از تخفیف های ویژه، برای سفارشی سازی محصولات نیز درخواست خود را ثبت کنند. سفارشی سازی محصولات به مشتریان این امکان را می دهد تا پلاک تجاری خود را بر روی بدنه تندیس یا هدایای تبلیغاتی درج نمایند. صنایع دستی میناکاری از برترین و شاخص ترین هنرهای ایران با سابقه بیش از 5000 سال است. میناکاری روی مس یکی از معروف ترین صنایع دستی این شهر است که با ورقه های مسی مرغوب و توسط هنر دست و ذوق و قریحه هنری اساتیدی همچون مرتضی اسماعیلی تولید می گردند. امروزه علاوه بر ظروف، هدایای تبلیغاتی و تندیس های میناکاری نیز بسیار مورد استقبال سازمان و ارگان های مختلف قرار گرفته است.هنر میناکاری از صنایع دستی نفیس و ارزشمند ایران زمین بشمار می رود..

بازار مینا    bazaremina.ir
 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه