Chidaneh.com placeholder image

انتخاب کابینت مناسب منزل با این روش

به قلم: مژگان احمدی

بهترین روش برای انتخاب کابینت مناسب منزل چیست؟ کارشناسان چه توصیه‌هایی برای انتخاب کابینت دارند؟ در این مقاله از چیدانه با کارشناسان در شرکت ایران کابینت همراه شدیم تا به این سوال پاسخ دهیم. با ما همراه باشید.

ایران کابینت
کابینت روکش چوب
ایران کابینت

چوب و هنر

بهترین روش برای انتخاب کابینت مناسب منزل چیست؟

در مورد انتخاب کابینت مناسب برای منزل توجه به چند نکته بسیار مهم است. در ادامه به این نکات می‌پردازیم:

1- سبک دکوراسیون داخلی خانه و آشپزخانه

آشنایی با سبک‌های دکوراسیونی مختلف و آگاهی از سبکی که طراحی خانه شما در حال حاضر از آن پیروی می‌کند بسیار اهمیت دارد. از این طریق می‌توانید حس و حال مورد نظرتان در آشپزخانه را همانطور که دوست دارید بسازید و بر همان اساس بافت‌ها، متریال‌ها و مدل آشپزخانه را انتخاب کنید.

برای آشنایی بیشتر با سبک‌های دکوراسیون داخلی، دیدن ویدئوی زیر را توصیه می‌کنیم. در این ویدئو خانم همدانی زاده -استاد محترم دانشگاه- برخی از سبک های رایج دکوراسیون داخلی را معرفی می‌کنند و به برخی سوالات در این زمینه پاسخ می‌دهند.

2- آشنایی با رنگ‌ها و حفظ هارمونی

انتخاب رنگ‌های مناسب در کنار هم و حفظ هارمونی در دکوراسیون داخلی بسیار اهمیت دارد و برای هر سبک دکوراسیونی از پالت‌های رنگی مناسب با همان سبک استفاده می‌شود. در هنگام انتخاب کابینت مناسب منزل باید بتوانید علاوه بر سبک کابینت، در انتخاب رنگ نیز هوشمندانه عمل کنید.

مطلب پیشنهادی: ترکیب رنگ آشپزخانه، 5 روش ست کردن رنگ ها!

3- سبک زندگی خودتان

این مسئله از این نظر اهمیت دارد که می‌تواند تاثیر مستقیمی روی آسایش‌تان داشته باشد. ببینید مثلا اگر خیلی اهل آشپزی کردن و کار زیاد در محیط آشپزخانه هستید، این خیلی مهم است که حتما برای قرار دادن وسایل و خورده‌ریزها جای کافی داشته باشید و همچنین جنس بدنه کابینت و کانتر‌تاپ طوری باشد که در اثر کار و فعالیت روزانه آسیب نبیند. یا به عنوان مثال اگر خیلی روی مسئله شستشو و نظافت حساس هستید، این بسیار مهم است که جنس کابینت مورد نظرتان از مقاومت بسیار بالایی در مقابل رطوبت برخوردار باشد. 

4- سقف بودجه برای این کار

مورد دیگری که در انتخاب کابینت مناسب منزل باید لحاظ گردد سقف بودجه‌ایست که می‌توانید برای این کار هزینه کنید. ممکن است برای تک تک خواسته‌های شما یک پیشنهاد هیجان‌انگیز وجود داشته باشد، اما گاهی این پیشنهاد‌ها گران و پرهزینه‌اند!

بنابراین بهترین کار این است که بتوانید بین نیازها، علاقه‌مندی‌ها و بودجه‌ای که دارید تعادل برقرار کرده و از بین گزینه‌های قابل انتخاب بهترین را انتخاب کنید. 

یک تیم طراحی و اجرای حرفه‌ای می‌توانند این کار را برای‌تان انجام داده و در انتخاب کابینت مناسب منزل کمک‌تان کنند. 

ایران کابینت
طراحی کابینت هایگلاس
ایران کابینت

انتخاب کابینت مناسب منزل: معرفی چند مدل محبوب

در ادامه چند مدل کابینت آشپزخانه را به همراه تصاویر مربوط به هر مدل آورده‌ایم. ما فکر می‌کنیم که هیچ چیز به اندازه دیدن نمونه کار در انتخاب کابینت مناسب منزل کمک‌کننده نیست. نمونه کارهای زیر مربوط به شرکت ایران کابینت هستند. برای دیدن نمونه کارهای بیشتر از این شرکت می‌وانید به پروفایل آن‌ها در چیدانه بروید.

ایران کابینت
کابینت تمام چوب
ایران کابینت

کابینت تمام چوب

کابینت تمام چوب یک گزینه بسیار ایده‌آل به ویژه برای سبک‌های کلاسیک و روستیک است. اما باید توجه داشته باشید که ممکن است برایتان بسیار گران تمام شود. از یکسو چوب طبیعی بسیار گرمابخش است و از سویی دیگر معایبی مثل مقاومت کم در مقابل رطوبت را دارد. البته جنس چوب‌های مختلف و ماندگاری‌شان با هم متفاوت است. و صد البته از نظر قیمت نیز با هم تفاوت دارند.

برای علاقه‌مندان به چوب طبیعی با بودجه محدود، کابینت‌های ام‌دی‌اف با روکش چوب گزینه بسیار خوبی است.

بیشتر بخوانید: انواع روکش چوب، مدل های طبیعی و مصنوعی کدام است؟

ایران کابینت
کابینت های گلاس
ایران کابینت

کابینت هایگلاس

برای خانه‌هایی با سبک دکوراسیون داخلی مدرن کابینت‌های هایگلاس بسیار محبوب و رایج‌اند. کابینت‌های هایگلاس در واقع ورق ام‌دی‌اف با روکش هایگلاس هستند. این کابینت‌ها در دو نوع مات و براق موجود می‌باشند. 

تصویر بالا نمونه‌ای از طراحی کابینت هایگلاس و ام‌دی‌اف به صورت ترکیبی است. 

بیشتر بخوانید: های گلاس مات بهتره یا براق؟

ایران کابینت
طراحی کابینت ممبران
ایران کابینت

کابینت ممبران

کابینت‌های ممبران یکی از پرطرفدارترین مدل‌های کابینت آشپزخانه برای سبک کلاسیک هستند. این کابینت‌ها بعد از چوب طبیعی یکی از گران‌ترین مدل‌های کابینت‌اند. کابینت‌های ممبران دارای تزئینات و جزئیات زیادی هستند اما فرق آن‌ها با کابینت‌های کلاسیک این است که حکاکی‌ها و تزئینات ممبران با دستگاه CNC انجام می‌شود نه به صورت دستی. 

در واقع این کابینت‌ها همان ورق ام‌د‌ی‌اف سی‌ان‌سی شده با روکش ممبران هستند که بر روی آن‌ها وکیوم می‌شود.

بیشتر بخوانید: کابینت ممبران، معجزه ای در آشپزخانه کلاسیک امروزی!

ایران کابینت
کابینت پلی اورتان
ایران کابینت

کابینت پلی اورتان

کابینت‌های پلی‌‌اورتان در واقع ام‌دی‌اف خام با پوشش پلی اورتان هستند. این کابینت‌ها کیفیت و تنوع رنگی بسیار خوبی دارند و از این نظر بسیار مورد توجه‌اند.

بیشتر بخوانید: مدل کابینت پلی اورتان، راهنمای خرید کابینت

ایران کابینت
کابینت پولیش
ایران کابینت

کابینت پولیش

کابینت‌های پولیشی نیز مثل کابینت‌های پلی اورتان نوعی کابینت پوششی‌اند با این تفاوت که بر خلاف پلی‌اورتان روکش‌های پولیش کاملا براق هستند.

 

 

ایران کابینت
کابینت ام دی اف اتریش
ایران کابینت

کابینت ام‌دی‌اف

احتمالا تا حالا متوجه شده‌اید که اغلب مدل‌های کابینت به جزچوب طبیعی و مدل‌های فلزی،‌ از ورق ام‌دی‌اف با روکش‌های مختلف ساخته می‌شوند. یعنی وقتی می‌گوییم کابینت هایگلاس منظور ورق ام‌دی‌اف با روکش هایگلاس است. و به همین ترتیب وقتی می‌گوییم کابینت ممبران منظور ورق ام‌دی‌اف با روکش ممبران است. اما در مورد کابینت‌های ام‌دی‌اف چطور؟

این کابینت‌ها اغلب روکش ملامینه دارند. ملامینه نوعی روکش مصنوعی کاغذی تزیینی است که به چسب ملامین فرمالدهید (MF) آغشته شده و از آن برای پوشاندن ورق‌های نئوپان و ام دی اف استفاده می‌شود. 

کابینت‌های ام‌دی‌اف ملامینه یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین مدل‌های کابینت آشپزخانه هستند.

بیشتر بخوانید: انواع کابینت ام دی اف، کدوم بهترینه؟

ایران کابینت
ساخت جزیره شیک آشپزخانه
ایران کابینت

حرف آخر:

انتخاب کابینت مناسب منزل اگر با دانش و تجربه متخصصین همراه باشد نتیجه بهتری به همراه خواهد داشت. شرکت ایران کابینت به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های طراحی و تولید کابینت و کمد دیواری با بیش از 15 سال سابقه، می‌توانند کار طراحی و اجرای انواع مدل‌های کابینت‌ مناسب منزل را با بهترین کیفیت انجام دهند. نمونه کارهای این شرکت را دیدید؟ همه تصاویر منتخب این مقاله از نمونه کارهای شرکت‌ ایران کابینت بودند.

می‌توانید برای مشاهده نمونه کارهای بیشتر از طراحی و اجرای کابینت منزل به پروفایل این شرکت در چیدانه سر بزنید

همچنین میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر از طریق لینک‌های زیر با کارشناسان در این شرکت ارتباط برقرار کنید:

پیج اینستاگرام ایران کابینت

پروفایل ایران کابینت در چیدانه (اطلاعات تماس در پروفایل موجود است)

 

مطالب پیشنهادی مرتبط:

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه