Chidaneh.com placeholder image

پروژه طراحی داخلی مسکونی را به کی بسپاریم؟

به قلم: یاسمین ثریا

پروژه طراحی داخلی مسکونی را باید به کی بسپاریم؟اگر قصد دارید منزل خود را به سبک کلاسیک، نئوکلاسیک یا مدرن طراحی کنید؛ حتما باید از شرکت‌های معماری داخلی با تجربه کمک بگیرید. این متخصصان به شما کمک می‌کنند منزلی شیک و به روز داشته باشید؛ تمام آنچه نیاز دارید را برای شما طراحی و اجرا می‌کنند؛ حتی مبلمان، اکسسوری یا لوازم روشنایی را هم تهیه می‌کنند. به این بهانه بیایید درباره نکات مهم طراحی داخلی واحدهای مسکونی اطلاعات‌مان را به روز کنیم. لطفا تا پایان این صفحه همراه ما باشید.

پروژه طراحی داخلی مسکونی

پروژه طراحی داخلی مسکونی باید حرفه‌ای طراحی و اجرا شود

در طراحی داخلی یک آپارتمان مسکونی شاید خودتان بتوانید انواع استادکارهای مختلف را وارد پروژه کنید اما این کار اصلا عاقلانه نیست. زیرا شما از جزئیات طراحی حرفه‌ای و تخصصی اطلاعات ندارید؛ نمی‌توانید نظارت اصولی بر اجرای نقشه داشته باشید؛ ممکن است اکیپ‌های ساختمانی بدقولی کنند و نتوانید پروژه طراحی داخلی مسکونی را به راحتی و سر موعد مشخص به پایان برسانید. این‌که شما پروژه را به شرکت‌های ماهر بسپارید هم اصول مهندسی را وارد منزل شما می‌کند هم هنر دست طراح داخلی را.

سرویس خواب بالسا
پروژه طراحی داخلی مسکونی

پروژه طراحی داخلی مسکونی، شامل کدام فضاها است؟

این که طراحی کدام فضاهای داخلی منزل را به دیزاینر بسپارید؛ کاملا بستگی به بودجه و هدف شما از از طراحی داخلی دارد. این فضاها می‌توانند به طور کامل طراحی شوند یا کارفرما فقط بخواهد فضای نشیمن و پذیرایی یا آشپزخانه را دیزاین کند. گاهی فرد بودجه کافی برای طراحی تمام فضا ندارد؛ در این مواقع طراحی نشییمن و پذیرایی به طور بک‌جا توصیه می‌شود. سپس در پروژه‌های بعدی سرویس بهداشتی، طراحی شود.

مطلب پیشنهادی: مدل‌های زیبای آشپزخانه اپن‌دار را ببینید.

پروژه طراحی داخلی مسکونی

هماهنگی المان‌ها در پروژه طراحی داخلی مسکونی

ببینید نمای این مبلمان زیبا در کنار این دیوار و پارتیشن، چقدر متعادل و زیباست. پالت رنگی در محدوده نقره‌ای و طوسی مدرن اما با طلایی‌ها، لوکس شده است. همه چیز وزن مشخص دارد و بیننده ساعت‌ها می‌تواند به فضا بنگرد و آرامش بگیرد.

پروژه طراحی داخلی مسکونی

تقسیم بندی فضا در پروژه طراحی داخلی مسکونی

یکی از مهم‌ترین مزایای طراحی داخلی منزل توسط معماران داخلی، استفاده بهینه از فضاهایی ساده و بدن دیوار است. معمار با تقسیم‌بندی، استفاده از خطوط، حجم‌ها، جنس‌ها و رنگ‌های متفاوت اما متعادل، فضاهای مختلفی را در یک مساحت کلی به وجود می‌آورد اما بیننده مرزی زیبا را بین این فضاها می‌بیند. به این ترتیب هال، پذیرایی و غذاخوری همگی در یک بخش منزل‌اند اما در نمای کلی هر کدام فضایی متمایز دارند. مانند این نمونه‌هایی ِزیر.

پروژه طراحی داخلی مسکونی

مثلا در این پروژه طراحی داخلی مسکونی مدرن، ناهار خوری بین آشپزخانه و فضای تی‌وی‌روم قرار گرفته اما هر کدام از این 3 فضا، نمایی مجزا و زیبا دارند.

مطلب پیشنهادی: 20 مدل پذیرایی شیک را اینجا ببینید.

پروژه طراحی داخلی مسکونی

فضای ناهارخوری در پروژه طراحی داخلی مسکونی

در خانه‌های امروزی جایی برای اتاق ناهارخوری وجود ندارد؛ بنابراین دیزاینرها با اختصاص المان‌های خاص، فضای ناهارخوری را از هال و پذیرایی جدا می‌کنند. مثلا این صندلی‌های پایه فلزی زیبا، فضای ناهارخوری را مجزا ساخته‌اند.

پروژه طراحی داخلی مسکونی

اتاق خواب در پروژه طرحی داخلی چه شکلی باشد؟

هنگام طراحی داخلی، بهتر است اتاق خواب نمایی آرامش بخش داشته باشد اما با سایر بخش‌های منزل هم هماهنگ به نظر برسد. مثلا انتخاب دو سبک متفاوت یا دو پالت رنگی ناهماهنگ، دکوراسیون داخلی منزل‌تان را بد جلوه می‌دهد.

پروژه طراحی داخلی مسکونی

رنگ مد روز در پروژه‌های طراحی داخلی مسکونی چیست؟

معمولا رنگ‌های خنثی برای طراحی داخلی به کار می‌رود. مثلا نقره‌ای، طوسی، سیاه یا سفید. در پروژه‌های زیر، می‌توانید این پالت‌های رنگی مد روز را دنبال کنید.

بهترین طراح پروژه مسکونی کیست؟

با توجه به نکاتی که گفتیم، می‌توانید از اهالی فن چیدانه برای دیزاین منزل خود کمک بگیرید. برای دیدن سایر نمونه پروژه‌های طراحی داخلی مسکونی جدید، می‌توانید از مطالب دیگر ما در چیدانه دیدن کنید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه