Chidaneh.com placeholder image

3 روش کاربردی برای نصب آینه روی کمد دیواری

به قلم: فرگل سلحشور

اگر در منزل یا اتاق خواب خود کمد دیواری دارید، نصب آینه روی آن یک انتخاب بسیار مناسب خواهد بود. زیرا هم قادر به بررسی خود در آینه خواهید بود، هم فضای شما بزرگتر به نظر خواهد رسید و هم روش بسیار مناسبی برای پوشاندن عیب و ایرادهای روی درب کمد است. ما برای نصب آینه روی کمد دیواری، سه روش را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

 نصب آینه روی کمد دیواری

1. روش اول نصب آینه روی کمد دیواری

ارتفاع تقریبی آینه را تعیین کنید

در حالی‌که آینه را در دست دارید، به آن نگاه کنید تا مطمئن شوید تمام قسمت‌هایی که می‌خواهید آینه آن را در بر بگیرد، در قاب آینه جای می‌گیرد. اگر قصد دارید در آینه آرایش کنید، دری را انتخاب کنید که از نور خوبی برخوردار باشد. اگر شخص دیگری همراه شماست، از او بخواهید تا آینه را بگیرد تا شما بتوانید دقیق‌تر همه چیز را بررسی کنید.

سرویس خواب بالسا

از مداد برای علامت‌گذاری کمک بگیرید

برای نصب آینه روی کمد دیواری می‌توانید از یک مداد کمک بگیرید و در لبه‌ها را علامت‌گذاری کنید. این کار نقاط مرجعی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا مکان تقریبی قرار گیری آینه را روی کمد به ‌دست آورید.

 نصب آینه روی کمد دیواری

درب را اندازه‌گیری کنید تا نقطه مرکزی را پیدا کنید

به کمک متر، لبه تا لبه درب کمد را اندازه‌گیری کنید تا بتوانید مرکز آن را پیدا کنید. به این ترتیب می‌توانید نصب آینه روی کمد دیواری را به صورت دقیق در مرکز کمد انجام دهید.

مرکز آینه را پیدا کنید

عرض آینه را اندازه بگیرید تا بتوانید مرکز آن را به دست آورید. حال با داشتن مرکز آینه و مرکز درب کمد، می‌توانید آینه را به صورت دقیق در مرکز کمد قرار دهید.

نصب آینه روی کمد دیواری

آینه را نصب کنید

بر طبق موارد علامت‌گذاری شده و اندازه‌گیری شده، آینه خود را نصب کنید. از همره خود بخواهید تا در ابتدا آینه را روی درب کمد قرار دهد و در صورتی که موقعیت به طور کامل برای نصب مناسب بود، آن را به کمک چسب مخصوص روی درب کمد بچسبانید.

 نصب آینه روی کمد دیواری

2. روش دوم نصب آینه روی کمد دیواری

از کلیپس‌های مخصوص آینه استفاده کنید

این کلیپس‌ها را می‌توانید از ابزارفروشی‌ها یا فروشگاه‌های لوازم خانگی تهیه کنید و به آینه پیچ کنید. می‌توانید از لبه بالا و پایین آینه، هر طرف به مقدار 2.5 سانت از لبه به سمت وسط کلیپس‌ها را پیچ کنید.

از مراحل روش پیش استفاده کنید

تمامی مراحل مربوط به اندازه‌گیری مرکز و علامت‌گذاری‌ها را مانند روش قبل انجام دهید تا جای دقیق قرارگیری آینه را به دست آورید.

نصب آینه روی کمد دیواری

آینه را در جای مناسب خود نصب کنید

به کمک پیچ و مهره و کلیپس‌هایی که روی لبه‌های آینه نصب کرده اید، آینه را روی دیوار پیچ و محکم کنید. در تمامی مراحل وجود یک فرد همراه که به شما در قرارگیری محل دقیق آینه و نصب صحیح آن کمک کند، بسیار مفید و کارآمد خواهد بود.

 نصب آینه روی کمد دیواری

3. روش سوم نصب آینه روی کمد دیواری

از قلاب درب استفاده کنید

استفاده از قلاب‌های درب نازک که مانع از باز و بسته شدن درب کمد نباشد، گزینه مناسبی برای نصب آینه روی کمد دیواری خواهد بود. به کمک این روش دیگر شما نیاز به چسب‌کاری یا سوراخ و پیچ کردن روی درب کمد نخواهید داشت. بهتر است از قلاب به رنگ درب کمد استفاده کنید تا جلوه یکدست و زیباتری داشته باشد.

قلاب را روی لبه بالایی درب کمد سوار کنید

پس از سوار کردن قلاب روی درب کمد، چند بار آن را باز و بسته کنید تا از وارد نکردن آسیب به درب اطمینان حاصل کنید.

آینه را روی قلاب قرار دهید

آینه را از روی لبه‌های آن روی قلاب سوار کنید و مطمئن شوید که لبه‌های آینه به صورت دقیق روی قلاب سوار شده و در جای خود نمی‌لغزد.

کلام آخر
استفاده از هریک از این روش‌ها برای نصب آینه روی کمد دیواری بسته به نیاز و خواست شما قابل انجام خواهد بود. تنها کافیست روش‌ها را بررسی کنید و ببینید که انجام کدام یک برای شما راحت‌تر و مناسب‌تر است.

مطالب مرتبط
اجرای آینه دکوراتیو، انواع مدل های جدید و تکنیک نصب روی دیوار
آینه پنجره ای، مدلی متفاوت در دکوراسیون
آینه کاری مدرن برای دکوراسیون منزل دلباز و روشن
آینه های تمام قد، در این 30 مدل خودتان را زیباتر ببینید!
آینه چراغ دار، چرا خانم ها باید داشته باشن؟

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه