Chidaneh.com placeholder image

جاروبرقی هوشمند، چه مزایا و معایبی دارد؟

به قلم: سمانه زارعی

با ورود جاروبرقی­ به خانه ­ها بسیاری از خانواده ­ها از مزایای پیشرفت تکنولوژی بهره ­مند شدند. دیگر جاروکردن خانه ­ها آنقدرها هم سخت نبود. یک پله بالاتر از راحتی حاصل از جاروبرقی در جاروبرقی­ های هوشمند تجلی پیدا کرده است. به طوری که باز هم در انرژی و صرف زمان افراد صرفه­ جویی می­ شود. شما چقدر با مدل جارو برقی هوشمند آشنایی دارید؟ این جاروی رباتیک چه قابلیت­ هایی دارد؟ در این مطلب از چیدانه به موضوع جاروبرقی هوشمند می­ پردازیم. با ما همراه باشید.

جاروبرقی هوشمند چیست

جاروبرقی هوشمند چیست؟

جاروی رباتیک نسل جدیدی از جاروبرقی است که می ­تواند با صرف کمترین انرژی توسط شما، خانه را جارو بکشد. یعنی خودش حرکت می­ کند و همه­ جای خانه را تمیز می­ کند. جاروبرقی هوشمند شما ابتدا به دقت محیط را اسکن می­ کند و می فهمد که کجا نیاز به تمیز کردن دارد. این دستگاه، جذاب به نظر می ­رسد. با توجه به نیاز خودتان و شرایط محیط می ­توانید انواعی از این جارو را انتخاب کنید.

سرویس خواب بالسا
مزایا و معایب جاروبرقی هوشمند

مزایا و معایب جاروبرقی هوشمند

جاروی هوشمند دستگاهی جدید است و روز به روز قابلیت ­ها و مزایای آن بیشتر می­ شود. با این حال به همراه راحتی و آسایشی که برای شما می ­آورد ممکن است برخی از ویژگی­ هایش به عنوان معایب دستگاه شناخته شوند. افرادی که به تازگی با این نوع جاروبرقی آشنا می­ شوند به دنبال آگاهی از نکات مثبت و گاهی منفی در آن هستند. در ادامه با مزایا و معایب جاروبرقی هوشمند آشنا خواهید شد.

مطلب پیشنهادی: جاروی مرکزی جایگزین راحت و بی صدا برای جاروبرقی

کنترل از راه دور با جاروبرقی هوشمند
مزایای جاروبرقی هوشمند

مزایای جاروبرقی هوشمند چیست؟

برخی از مزایای این مدل جاروبرقی عبارتند از:

1. جارو کردن فضا بدون دخالت انسان:

در ابتدای کار جاروبرقی هوشمند، افراد باید تنظیمات دستگاه را انجام دهند. در دستگاه ­های پیشرفته تعیین می ­کنید که جاروبرقی چه فضاهایی را باید تمیز کند. پس از آن جارو زدن بدون دخالت انسان به راحتی انجام می ­شود. پس به راحتی به کارهایتان برسید و به جاروی رباتیک فرصت بدهید تا خانه را تمیز کند.

2. راحتی و صرفه‌جویی در زمان:

با استفاده از جارو برقی هوشمند، در زمان گذاشتن برای کارهای خانه صرفه‌­جویی می­ شود. و از طرفی هم این دستگاه با حذف انرژی انسانی برای جاروبرقی کشیدن خانه، راحتی و آسایش را برای شما به وجود می­ آورد.

3. نیاز به نگهداری کم:

اگر به طور اصولی از این دستگاه استفاده کنید، طول عمر بالایی خواهد داشت. جاروبرقی هوشمند نیاز به رسیدگی زیادی ندارد. حتی برخی از انواع آن پس از اتمام شارژ به جای خود برگشته و خودشان شارژ می ­شوند. پس نگران فراموشکار بودن خود نباشید.

4. امکان کنترل از راه دور جاروبرقی هوشمند:

برخی از انواع جاروی برقی هوشمند، با استفاده از سیستم وای فای قابل اتصال به اپلیکیشن داخل گوشی هستند. در نتیجه شما اگر بیرون از منزل هم باشید می­ توانید با فعال کردن جاروبرقی، آن را روشن کنید تا وقتی به خانه برسید همه جا تمیز باشد.

5. ابعاد کوچک و امکان دسترسی به فضاهای کوچک:

جاروبرقی‌های هوشمند، اندازه و وزن زیادی ندارند. این جاروبرقی به راحتی زیر مبلمان و میزها را برایتان تمیز می­کند. با توجه به نوع جاروبرقی هوشمند؛ این دستگاه را می ­توان برای فضاهای مختلفی استفاده کرد. فقط مراقب پله­ ها و جاهای باریک که ممکن است جارو گیر کند، باشید.

6. صرفه­‌جویی در مصرف انرژی:

یکی از دیگر نکات مثبت این نوع جارو، کاهش مصرف انرژی در مقابل جاروبرقی­ های معمولی است. اگر به فکر تهیه دستگاه­ های کم مصرف هستید؛ جارو برقی هوشمند برایتان مناسب است.

مطلب پیشنهادی: بهترین برند جاروبرقی، 14 برند موجود در ایران!

7. تکنولوژی تشخیص ارتفاع:

اگر می ­خواهید زمانی که خانه نیستید از راه دور جاروبرقی را روشن کنید، نگران افتادن دستگاه از پله­ ها نباشید. جاروبرقی­ های هوشمند؛ سنسورهای تشخیص ارتفاع دارند و احتمال افتادن ندارند.

8. حالت­‌های نظافتی متعدد:

برخی از انواع جاروبرقی هوشمند، دارای چندین حالت نظافتی هستند. با تنظیم کردن آن می ­توانید با خیال راحت کار را به جاروی رباتیک بسپارید.

معایب جاروبرقی هوشمند

جاروبرقی رباتیک؛ چه معایبی دارد؟

در ادامه به برخی از معایب یا ضعف های جاروبرقی هوشمند پرداخته شده است:

1. غیرقابل استفاده برای پله‌ها:

جاروی برقی هوشمند نمی ­تواند روی پله ­ها قرار بگیرد و آنها را جارو کند! و این مسئله ممکن است برای افرادی که در منزل خود پله دارند اهمیت داشته باشد.

2. قیمت بالا:

جاروی هوشمند قیمت نسبتا بالایی دارد. با توجه به اینکه میزان مکش و قدرت آن نسبت به جاروبرقی معمولی کمتر است، احتمالا افراد ترجیح می­ دهند دستگاه قوی­تری با هزینه ­ی کمتر داشته باشند.

3. غیرقابل استفاده برای مبل و پرده:

جاروی رباتیک برای برخی از فضاها و وسایل قابل استفاه نیست و این موضوع یک ضعف در برابر جاروبرقی­ های قدیمی­ تر ولی دارای چنین امکانات هستند.

مطلب پیشنهادی: جاروی رباتیک اکووکس، در نمای نزدیک با آلاله ببینید +ویدئو

4. عمر کوتاه باتری:

باتری منبع تغذیه این نوع جاروبرقی است. اغلب باتری­ های این دستگاه ها حدودا یک ساعت شارژ دارد و پس از آن باید دستگاه دوباره شارژ شود. ممکن است برای خانه ­های با مساحت بزرگ مناسب نباشد. در دستگاه­ های با کیفیت بالاتر میزان عمر باتری بیشتر است.

بهترین جاروبرقی هوشمند

بهترین جاروبرقی هوشمند؛ چگونه انتخاب کنیم؟

برای خرید یک جارو برقی هوشمند موارد مختلفی را باید مورد توجه قرار دهیم تا یک انتخاب درست داشته باشیم. برخی از مواردی که باید در انتخاب این مدل جاروبرقی به آنها توجه کنیم عبارتند از:

میزان مساحت خانه

اگر بخواهید یک خانه بزرگ را به وسیله جاروبرقی هوشمند تمیز کنید نیاز به یک دستگاه نسبتا قوی خواهید داشت. برخی از انواع جاروهای رباتیک برای خانه­ های کوچک و آپارتمان­ ها مناسب هستند و برخی دیگر قدرت کافی برای جارو کردن خانه­ ی بزرگ را دارند.

نوع کفپوش منزل

کفپوش خانه­ ی شما از چه جنسی است؟ سرامیک، پارکت، موکت و یا فرش؟ جاروبرقی­ های هوشمند می ­توانند همه این نوع کفپوش ­ها را جارو کنند. ولی جاروکردن سطح سرامیک و یا چوب برای جاروبرقی هوشمند، راحت ­تر از جارو کردن موکت یا فرش است. در نتیجه ممکن است نیاز به دستگاهی قوی­تر داشته باشید. در هنگام خرید به این مسئله توجه کنید و از کارشناس فروش در این مورد راهنمایی بخواهید.

مطلب پیشنهادی: راهنمای خرید جاروبرقی خانگی، جاروبرقی خوب چی بخرم؟

جاروبرقی هوشمند با وجود حیوان خانگی

برخی از انواع جاروبرقی رباتیک، قابلیت تشخیص موی حیوانات خانگی را دارند، و این ویژگی برای افرادی که در خانه حیوان نگه داری می­کنند مناسب است.

کیفیت فیلتر جاروبرقی

استفاده از یک فیلتر قوی در جاروبرقی هوشمند بسیار مهم است. برخی از انواع فیلترهای با کیفیت کوچکترین ذرات و گردو غبار را جذب می­کنند این مسئله برای افردی که آلرژی دارند اهمیت پیدا می­ کند.

میزان بودجه

مهم ترین و شاید اولین سوال برای تهیه هر نوع دستگاهی این است که چقدر می­ خواهید برای خرید دستگاه هزینه کنید؟ جاروبرقی­ های هوشمند دستگاه­ هایی نسبتا گران هستند. در نتیجه با بررسی انواع محصولات می ­توانید اقتصادی­ ترین محصول ولی با کیفیت بالا خریداری کنید.

قابلیت‌های مختلف در جاروبرقی هوشمند

برخی از جاروهای رباتیک، قابلیت تمیز کردن سطوح مختلف را دارند. به طور مثال دستگاه می ­تواند هم به عنوان جاروبرقی هوشمند؛ سطوح موکت و فرش خانه را جارو بزند و در سطوح سرامیک و یا پارکت، سطح را به شکل طی و شستشو تمیز کند. توجه کنید که ممکن است چند کاربردی بودن جاروبرقی بر روی کیفیت کار آن موثر باشد و کارایی آن را کاهش دهد.

مطلب پیشنهادی: بهترین جاروبرقی، با نگاهی با انواع مدل ها و برند ها

جاروبرقی هوشمند

کلام آخر

در این مطلب راجع به جاروبرقی هوشمند و مزایا و معایب آن صحبت کردیم. اگر به تجربه کردن دستگاه­ های جدید علاقه­ مند هستید می­ توانید آن را امتحان کنید. قبل از خرید امکانات و قابلیت­ های دستگاه را بررسی کنید تا انتخاب خوبی داشته باشید. جاروی برقی هوشمند برای خانه ­های هوشمند انتخاب بسیار خوبی است.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه