Chidaneh.com placeholder image

برای کارآمدترین طراحی کترینگ چه نکاتی را باید بدانیم؟

به قلم: پریچهر رضوی

با افزایش مشغله‌های زندگی مدرن پخت و پز و تهیه وعده‌های غذایی در منزل به امری زمان‌بر تبدیل شده است و اکثر افراد ترجیح می‌دهند تا غذای خود را از رستوران‌های بیرون‌بر یا کترینگ سفارش دهند. همین امر باعث شده تا کترینگ‌ها یا رست.ران‌های بیرون‌بر بیش از پیش رونق گیرند. طراحی کترینگ یکی از مسائل حائز اهمیت در بهینه‌سازی فضای رستوران‌های بیرون‌بر محسوب می‌شود. اگر در طراحی دکوراسیون رستوران بیرون بر به نکات اصولی و اولیه توجه کنید، در بلند مدت با دردسرها و چالش‌های کمتری مواجه خواهید شد.

در این مقاله قصد داریم تا بیشتر درباره اصول طراحی کترینگ و اهمیت آن در استفاده بهینه‌تر از فضا و در نتیجه ارائه خدمات بهتر صحبت کنیم.

تابلو فرش ریحان

بیشتر بخوانید: طراحی دکوراسیون رستوران، چطوری دکورش هم خوش آب و رنگ باشه؟

کترینگ چیست؟

کترینگ چیست؟

کترینگ کلمه‌ای انگلیسی است که به معنای فضایی برای تهیه غذا و ارسال آن به نقاط مختلف است. کترینگ‌ها ممکن است مرتبط با فضا یا سازمان مشخصی مانند کترینگ هواپیما، قطار، بیمارستان و … شوند. هریک از این نوع کترینگ‌ها بسته به نیاز متقاضیان خود و شرایط سازمان مورد نظر فعالیت می‌کنند و شرایط مختلفی دارند. هنگامی که قصد راه‌اندازی کترینگ یا رستوران بیرون بر دارید، بهتر است با چالش‌ها، هزینه‌ها و تمامی مواردی که ممکن است در بلند مدت بر عملکرد کسب و کار شما تاثیر بگذارند، توجه کنید. 

مطالب پیشنهادی: رستوران شیک، طراحی دکوراسیون مهم است یا دیزاین غذا؟

طراحی کترینگ یکی از مواردی است که باید به آن توجه کنید تا بتوانید استفاده بهینه‌تری از فضای مورد نظر خود داشته باشید. اگر قصد دارید رستوران بیرون بر خود را وابسته به سازمان یا مکان عمومی مشخصی راه‌اندازی کنید، به این موضوع باید واقف باشید که طراحی کترینگ در هر یک سازمان‌ها دارای اصول مشخصی است که بسته به موقعیت متفاوت خواهد بود.

بیشتر بخوانید: طراحی داخلی رستوران، با 5 مرحله برای جذب مشتری!

نکاتی برای راه‌ اندازی کترینگ

نکاتی برای راه‌ اندازی کترینگ 

برای راه‌ اندازی یک کترینگ یا همان رستوران بیرون بر باید به تمامی جوانب را بسنجید و با اصول اولیه این فرآیند آشنا باشید. در ادامه به برخی از این نکات به صورت خلاصه خواهیم پرداخت.

  • انتخاب نوع کترینگ یا رستوران بیرون‌بر
  • محاسبه هزینه‌های دقیق راه‌ اندازی کترینگ و تطابق آن با بودجه مورد نظر
  • انتخاب محل مناسب برای راه اندازی کترینگ
  • تجهیزات لازم و ضروری برای راه اندازی یک کترینگ
  • توجه به طراحی داخلی کترینگ و دکوراسیون اصولی آن
  • تنظیم یک منوی جامع و قابل‌توجه برای جذب مشتری بیشتر
  • مشخص کردن استراتژی مناسب برای فراهم کردن یک سیستم دلیوری سریع و باکیفیت
  • آموزش صحیح پرسنل و تقسیم کار اصولی بین آن‌ها
  • تبلیغات و بازاریابی درست و بهینه برای بیشتر شناخته شدن کترینگ

مطالب پیشنهادی: طراحی دکوراسیون کافه رستوران سنتی، صرف غذا در فضای نوستالژی!

طراحی کترینگ باید چگونه باشد؟

طراحی کترینگ باید چگونه باشد؟

بسیاری از رستوران‌های بیرون بر به دلیل اینکه کمتر مشتری حضوری دارند، نسبت به رستوران‌ها و کافه‌های سطح شهر از فضای کوچکتری برخوردارند. به همین دلیل استفاده بهینه از فضا در طراحی کترینگ بسیار حائز اهمیت است و نباید از آن غافل شد.

از جمله عواملی که در طراحی داخلی کترینگ بهتر است به آن توجه کنید، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

طراحی ارگونومیک

طراحی ارگونومیک

یکی از موارد مهمی که در طراحی کترینگ باید به آن توجه کرد، طراحی ارگونومیک آن است. طراحی ارگونومیک این امکان را فراهم می‌کند که کارکنان در دسترسی به تجهیزات و لوازم مورد نیاز دچار چالش نشوند و در کوتاه‌ترین زمان ممکن بتوانند به تجهیزات مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند. این کار باعث می‌شود تا زمان کمتری برای تهیه غذا و بسته‌بندی صرف شود و از طرفی از بی‌نظمی جلوگیری خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: جذاب ترین دکوراسیون داخلی رستوران های مدرن ایرانی!

توجه به مصرف بهینه انرژی

توجه به مصرف بهینه انرژی

طراحی کترینگ باید به گونه‌ای باشد که مصرف انرژی به بهینه‌ترین حالت ممکن صرف شود تا هزینه‌ها کاهش یابد. به طور مثال تمامی اجاق‌ها و لوازمی که نیاز به تهویه دارند در یک بخش مشخص قرار گیرند تا از تعبیه پنجره یا هود اضافی در فضا خودداری شود.

اندازه مناسب آشپزخانه

اندازه مناسب آشپزخانه

در فضای کترینگ بیشترین فضا باید به بخش آشپزخانه اختصتص داده شود. اگر تمایل دارید تا فضایی کوچک برای نشستن برخی مشتریان در فضای کترینگ‌ را مهیا کنید، حتما به این نکته توجه کنید که اختصاص چنین مکانی در طراحی کترینگ باعث بیش از حد کوچک شدن آشپزخانه نشود. آشپزخانه باید فضای استاندارد خود را داشته باشد تا پرسنل با چالش‌های کمتری دست و پنجه نرم کنند و جا برای تمامی تجهیزات مورد نیاز وجود داشته باشد.

تعبیه تهویه مناسب

یکی از مواردی که در طراحی کترینگ بسیار حائز اهمیت بوده، توجه به ایجاد فضای مناسب برای تهویه است. تهویه مناسب در فضای کوچکی که غذا پخت می‌شود بسیار مهم است و در طراحی چنین فضایی تعبیه تهویه مناسب باعث می‌شود تا فضای بهینه‌تر و باکیفیت‌تری برای پرسنل و مشتریان فراهم شود.

مطالب پیشنهادی: دکوراسیون داخلی رستوران، قبل و بعد از طراحی رستوران راکان را ببنید!

در نظر گرفتن مکانی برای انبار مواد غذایی

در نظر گرفتن مکانی برای انبار مواد غذایی

یکی دیگر از چالش‌هایی که تمامی رستوران‌ها و کترینگ‌ها با آن موجه هستند، نگهداری اصولی از مواد غذایی خصوصا موادی مانند گوشت‌های مختلف که به سرعت فاسد می‌شوند. در طراحی کترینگ بدون شک باید فضایی مناسب برای تعبیه سردخانه و یخچال‌‌های بزرگ به منظور تازه ماندن مواد غذایی و جلوگیری از فاسد شدن آن‌ها، در نظر گرفته شود.

بیستر بخوانید: لوکس ترین رستوران تهران به سبک ایرانی، رستوران کرنج را ببیند!

نگاهی به چند طراحی کترینگ کارآمد

نگاهی به چند طراحی کترینگ کارآمد

در این بخش قصد داریم تا تعدادی از تصاویر طراحی‌های کترینگ را در اختیارتان قرار دهیم تا بیشتر با نوع و فضای طراحی داخلی کترینگ و نحوه استفاده بهینه از فضا آشنا شوید.

طراحی کترینگ
طراحی کترینگ کارآمد
طراحی داخلی کترینگ
رستوران بیرون بر

 

دکوراسیون داخلی رستوران بیرون بر
طراحی فضای کترینگ
کترینگ
رستوران بیرون بر
کارآمدترین طراحی کترینگ
طراحی کترینگ خلاقانه
ایده برای طراحی کترینگ
نکاتی برای  طراحی کترینگ
 اصول طراحی کترینگ
طراحی کترینگ، خلاقیت
طراحی کترینگ، ایده
طراحی کترینگ، استفاده بهینه
طراحی کترینگ، طراحی داخلی
طراحی کترینگ، تهویه مناسب
طراحی کترینگ، دکوراسیون

 

 

 

 

 

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه