Chidaneh.com placeholder image

طراحی دکوراسیون رستوران، چطوری دکورش هم خوش آب و رنگ باشه؟

به قلم: سمانه زارعی

اگر شما بهترین غذا را در رستوران خود داشته باشید، اگر طراحی داخلی رستوران شما تجربه‌ خوبی برای مشتریان ایجاد نکند، آن‌ها دوست ندارند دوباره به رستوران شما برگردند و یا رستوران شما را به دوستانشان معرفی کنند.

 

چوب و هنر

مبلمان جهانتاب
فست فود تنورک فرودگاه امام خمینی
diamondمبلمان جهانتاب

نکته‌های مهمی در طراحی دکوراسیون رستوران وجود دارد که ممکن است توسط مدیران و کار آفرینان نادیده گرفته شود. در این مطلب به عوامل مهمی که در جذب مشتری به رستوران شما موثرند پرداخته شده است. با توجه به این موارد می‌توانید پول بیشتری ذخیره کنید، درآمدتان افزایش یابد و افرادی که به رستوران شما می‌آیند مشتری شما شوند.

در عرصه‌ غذا و نوشیدنی، محیط یا همان دکوراسیون رستوران تا حدی مهم است که می‌تواند باعث سرمایه‌گذاری سودآور شود و یا برعکس باعث ورشکستگی شما شود.

مطلب پیشنهادی: ۱۰ رستوران برتر دنیا

استودیو معماری و طراحی داخلی امین نعیمی
طراحی رستوران دلیسی در تهران
استودیو معماری و طراحی داخلی امین نعیمی

نکاتی که باید برای طراحی دکوراسیون داخلی رستوران بدانید!

تهیه‌ی یک راهنمای گام به گام برای طراحی دکوراسیون رستوران ممکن نیست، چرا که هر رستورانی بستر خاص خود و فضا و شرایط خودش را دارد که عوامل زیادی در شکل‌گیری دکوراسیون آن دخیل هستند. اما با توجه کردن به نکات کلیدی که در ادامه‌ی مطلب می‌آید، می‌توانید یک فضای دعوت‌کننده و زیبا با طراحی دکوراسیون رستوران ایجاد کنید.

مطلب پیشنهادی : 

مبلمان جهانتاب
کافه رستوران آرینا
diamondمبلمان جهانتاب

روانشناسی رنگ در رستوران

رنگ‌ها تاثیر زیادی بر روی ذهن انسان دارند. تاثیر رنگ‌ها بر انسان‌ها موضوع جالبی است که در بازاریابی هم بحث برانگیز است.

رنگ‌ها احساسات مختلفی در مغز ما ایجاد می‌کنند و همچنین بر بدن ما تاثیر می‌گذارند و ممکن است ما از این موضوع آگاه نباشیم. در زمینه غذا و نوشیدنی رنگ قرمز بسیار تاثیرگذار است. از نظر علمی ثابت شده است که رنگ قرمز اشتهای ما را برمی‌انگیزد. از طرف دیگر رنگ آبی متابولیسم را کاهش می‌دهد. اگر در حال طراحی دکوراسیون رستوران خود هستید، رنگ عامل بسیار مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

مطلب پیشنهادی: رستوران‌های منحصر به فرد در تهران

مبلمان جهانتاب
فست فود بابربرگر
diamondمبلمان جهانتاب

شما می‌توانید یک تنالیته رنگی برای همه‌ی قسمت‌های مختلف رستوران انتخاب کنید و یا برای بخش‌های مختلف رنگ‌های متفاوت به کار ببرید. رنگ دیوار رستوران باید با وسایل و صندلی‌های رستوران و همچنین با سلیقه‌ی مشتریان شما متناسب باشد. برای انتخاب بهترین رنگ برای دکوراسیون رستوران خود از متخصصان در زمینه طراحی دکوراسیون استفاده کنید.

مبلمان و غذاخوری توفیق
تجهیز رستوران باران نمک آبرود
مبلمان و غذاخوری توفیق

دکور جذاب در یک رستوران

در طراحی دکوراسیون رستوران موارد زیر را به خاطر بسپارید:

  • در طراحی دکوراسیون رستوران هرچه از طرح‌های مدرن؛ استفاده از شیشه و استیل و رنگ‌های سرد، بیشتر استفاده کنید به مشتریان خود القا می‌کنید که کمتر گرسنه هستید.
  • استفاده از آثار هنری خاص در دکوراسیون رستوران می‌تواند جذابیت ایجاد کند. برای ایجاد آرامش در دکوراسیون رستوران خود می‌توانید از عناصر آبی استفاده کنید.
  • استفاده از آبنمای متناسب با فضای رستوران، می‌تواند در جلب رضایت مشتریان موثر باشد.

مبلمان جهانتاب
رستوران فرنگی دلپره
diamondمبلمان جهانتاب

  • در طراحی ورودی رستوران دقت کنید، ورودی رستوران باید دلپسند و جذاب باشد تا مشتریان را به خود جذب کند. ورودی رستوران خود را با توجه به نوع غذاهای رستوران ؛ غذاهای دریایی، فست فود و.. طراحی کنید تا در ذهن مشتری مانند خاطره باقی بماند.

مطلب پیشنهادی: جذابترین دکوراسیون داخلی رستوران‌های مدرن ایرانی!

مبلمان جهانتاب
فست فود لومنز
diamondمبلمان جهانتاب

  • مدیریت فضا و چیدمان وسایل رستوران در تصمیم مشتریان نقش بسیار مهمی بازی می‌کند چرا که افراد باید از نظر روانی با چیدمان فضا ارتباط برقرار کنند.
  • در چیدمان صندلی‌های رستوران باید بدانید که مشتری‌های شما اغلب چه قشری از افراد هستند به طور مثال در رستوران‌هایی که خانواده‌ها از آن استفاده می‌کنند باید صندلی‌های ۶تایی و بیشتر هم وجود داشته باشد.
  • گاهی برای جذابیت فضای رستوران می‌توان از تم‌های مختلف دکوراسیون استفاده کرد مانند تم هواپیما، تم سفر دریایی، رباتیک و….

مبلمان و غذاخوری توفیق
تجهیز رستوران
مبلمان و غذاخوری توفیق

  • در طراحی دکوراسیون رستوران و چیدمان صندلی‌های آن باید به حس دعوت کنندگی فضا توجه شود تا برای مشتریان جذاب به نظر بیاید.
  • برای اینکه مشتریان احساس راحتی داشته باشند باید فاصله میزها از یکدیگر مناسب باشد.

مطلب پیشنهادی: طراحی داخلی رستوران، یک رستوران مدرن خوش آب و رنگ!

استودیو معماری و طراحی داخلی امین نعیمی
طراحی رستوران ماهان شاندیز
استودیو معماری و طراحی داخلی امین نعیمی

نورپردازی رستوران

یکی از عوامل مهم در دکوراسیون رستوران است. نورپردازی مناسب می‌تواند تجربه‌ی بسیار خوبی از غذا خوردن در رستوران ایجاد کند. نورپردازی رستوران ممکن است اولین چیزی باشد که افراد را به خود جذب می‌کند؛ نورپردازی جذاب با حس دعوت‌کنندگی که ایجاد می‌کند می‌تواند عابران پیاده‌ای که از کنار رستوران می‌گذرند را به دام بیندازد و آن‌ها را جذب کند.

نوع نورپردازی در ایجاد محیطی گرم وجذاب تاثیر گذار است به طور مثال نورهای گرم؛ گرما و صمیمیت را به فضای رستوران شما می‌آورند و یا استفاده از نورپردازی در هر میز، مشتریان را به صحبت و صمیمیت تشویق می‌کند.

مبلمان و غذاخوری توفیق
تجهیز رستوران ایتالیائی نوما
مبلمان و غذاخوری توفیق

نقش موسیقی در رستوران

تحقیقات نشان داده است که موسیقی نه تنها تاثیر زیادی بر افرادی که در رستوران کار می‌کنند می‌گذارد و باعث شادی آن‌ها می‌شود، بلکه باعث ایجاد ذهنیت و خاطره‌ای خوب برای مشتریان شده و اشتهای آن‌ها را زیاد می‌کند. نوع موسیقی که در رستوران پخش می‌شود اهمیت دارد؛ به طور مثال موسیقی راک اشتهای افراد را زیاد می‌کند و باعث می‌شود سریعتر غذا بخورند. استفاده از از موسیقی راک در رستوران‌های فست فود میزان سفارش غذا را افزایش داده و از طرفی به سریع‌تر خالی شدن میزهای رستوران کمک می‌کند.

مطلب پیشنهادی : رستوران کینودا در تهران برای یک شب شاد و رنگی

مبلمان جهانتاب
کافه رستوران آرینا
diamondمبلمان جهانتاب

تاثیر رایحه و عطر در دکوراسیون رستوران

قدرت بویی که در رستوران وجود دارد شگفت‌انگیز است.احساسات ما در مورد بوهای مختلف به وسیله خاطرات ما تعیین می‌شود. بوهای خوب که خاطرات خوب گذشته ما را زنده می‌کند اشتهای ما را برمی‌انگیزد. حس‌های ما نسبت به بوهایی که وجود دارند، بسیار قوی‌تر از عوامل دیگر است. بنابراین یک رایح خاطره انگیز حس تعلق خاطر و در نتیجه جذب مشتری را افزایش می دهد.

سرویس بهداشتی رستوران

طراحی سرویس‌های بهداشتی رستوارن

این مورد از عواملی است که در طراحی رستوران فراموش می‌شود در حالیکه بسیار با اهمیت است. یکی از موارد مهمی که باید برای آن هزینه شود و طراحی مناسبی برای آن در نظر بگیرید سرویس‌های بهداشتی است؛ که در میزان رضایت مشتریان و بازگشت دوباره آن‌ها به رستوران موثر است.

مبلمان جهانتاب
کافه رویال میراژ
diamondمبلمان جهانتاب

 ترفندهای گرمایش و تهویه در طراحی رستوران

یکی از هزینه‌ برترین تجهیزاتی که رستوران‌ها احتیاج دارند و بسیار با اهمیت است تهویه‌ رستوران می‌باشد. این عامل در بازگشت دوباره مشتریان به رستوران شما بسیار اهمیت دارد. آشپزخانه‌های رستوران بو و دود زیادی تولید می‌کنند که باید سیستمی برای تهویه‌ی هوای آن در نظر گرفت.

مطلب پیشنهادی: طراحی رستوران ژاپنی با شکوفه‌های گیلاس در اسپانیا

مبلمان جهانتاب
رستوران فرنگی دلپره
diamondمبلمان جهانتاب

طراحی آشپزخانه رستوران

یکی از مهم‌ترین قسمت‌های آشپزخانه و درواقع قلب رستوران است که چیدمان آن اهمیت زیادی در سرعت کارکنان رستوران دارد. طرح آشپزخانه رستوران باید طوری باشد که غذا پس از آماده شدن به راحتی تا میز غذا برده شود. اگر طرح آشپزخانه طوری باشد که عملکرد کارکنان را کاهش دهد، بسیاری از مشتریان را از دست خواهید داد. می‌توانید آشپزخانه‌ رستوران را با یک پنجره و یا درهای شیشه‌ای طراحی کنید؛ برای مشتریان جذاب است که کارکنان رستوران را در آشپزخانه در حال کار کردن ببینند.

مبلمان و غذاخوری توفیق
مبلمان رستوران
مبلمان و غذاخوری توفیق

نکته مهم در طراحی داخلی رستوران:

برای طراحی دکوراسیون رستوران خود از متخصصان این زمینه مشورت بخواهید چرا که دکوراسیون رستوران بحث بسیار مهمی است که بر روی درآمد شما به شدت تاثیرگذار است.

به خاطر داشته باشید که طراحی داخلی رستوران صرفا طراحی نما و دکوراسیون و صندلی نیست، بلکه شامل همه‌ی این عوامل در کنار هر عاملی که با حس مشتریان در ارتباط باشد، است. در نتیجه در طراحی همه‌ی قسمتهای رستوران باید مورد توجه قرار بگیرد.

مطالب پیشنهادی:

 

برای طراحی دکوراسیون رستوران خود با اهالی فن چیدانه در ارتباط باشید

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه