Chidaneh.com placeholder image

طراحی کابینت مینیمال، زیبایی در دل سادگی!

به قلم: فرگل سلحشور

آشپزخانه یکی از فضاهایی است که معمولا بسیار شلوغ و آشفته می‌شود. حال اگر شما طرفدار سبک مینیمال و ساده‌گرایی هستید و از آشفتگی فرار می‌کنید، احتمالا تحمل یک آشپزخانه شلوغ برای شما بسیار دشوار خواهد بود. طراحی کابینت مینیمال به ایجاد یک فضای آرامش‌بخش و مینیمال در آشپزخانه کمک می‌کند. در این مطلب از چیدانه که با کمک شرکت ظریف پدیدار چوب تهیه شده است، همراه ما باشید تا با این سبک از آشپزخانه و اصول طراحی آن بیشتر آشنا شویم.
در این مطلب می‌خوانید:

  • نحوه طراحی کابینت مینیمال
  • نحوه طراحی کابینت مینیمال در جزیره آشپزخانه
  • سازمان‌دهی آشپزخانه مینیمال
  • نحوه چیدمان و دکوراسیون آشپزخانه مینیمال
     
طراحی کابینت مینیمال

ظریف پدیدار چوب
ساخت کابینت های گلاس سفید ساده آشپزخانه
ظریف پدیدار چوب

سرویس خواب بالسا

نحوه طراحی کابینت مینیمال

در طراحی کابینت مینیمال در آشپزخانه، معمولا کابینت‌های بزرگ و بدون درب و دستگیره مورد استفاده قرار می‌گیرند و نحوه باز و بسته شدن آن‌ها به صورت کشویی یا فشاری است. در واقع در این نوع کابینت، تلاش بر این است که حداقل لوازم جانبی اضافی در طراحی استفاده شود و به ساده‌ترین حالت ممکن خود و به دور از هرگونه تزئینات، طراحی شده و مورد استفاده قرار بگیرد.

ظریف پدیدار چوب
تولید و اجرای کابینت سفید ساده و شیک آشپزخانه
ظریف پدیدار چوب

کشوهای عمیق و کابینت‌های بزرگ دو ویژگی خاص هستند که آشپزخانه را بسیار کاربر پسندتر می‌کنند. استفاده از جداکننده‌های فضا و کشو، به شما در شناسایی موقعیت برای هر ظرف و اقلام موجود در آن کشوها بیشتر کمک می‌کند و دیگر نیازی به جستجوی آن‌ها نخواهید داشت. استفاده از ظروف مختلف و سبدها نیز در این جهت کمک می‌کنند، به شرطی که در استفاده از آن‌ها زیاده‌روی نکنید. از طرف دیگر، کابینت‌های ساده همراه با قفسه‌بندی‌، مقرون به صرفه‌تر هستند. 
ظریف پدیدار چوب
اجرای کابینت هایگلاس مدرن سفید
ظریف پدیدار چوب

نحوه طراحی کابینت مینیمال در جزیره آشپزخانه

جزیره آشپزخانه یکی دیگر از امکانات بسیار خوب است که باید در طراحی مورد توجه قرار گیرد. این فضا به صورت چند منظوره عمل می‌کند اما عملکرد آن بستگی به اندازه، موقعیت و محل قرارگیری آن متفاوت خواهد بود. معمولا آشپزخانه‌های مینیمالیستی از یک طرح خطی پیروی می‌کنند و وجود یک جزیره خطی در این نوع آشپزخانه، می‌تواند ظاهر زیبا و مینیمال فضای آشپزخانه شما را تکمیل کرده و جلوه‌ای تمیز و یکدست به فضای شما بدهد.
در هر صورت‌، یک جزیره به عنوان یک ایستگاه کاری بسیار مناسب برای آماده‌سازی غذا و در عین حال فضای ذخیره‌سازی، قابل استفاده خواهد بود.

ظریف پدیدار چوب
ساخت کابینت آشپزخانه به سبک مینیمال
ظریف پدیدار چوب

سازمان‌دهی آشپزخانه مینیمال

سازماندهی یک آشپزخانه‌، به ویژه آشپزخانه مینیمال، بستگی زیادی به نیازهای زندگی شما دارد. بنابراین بهترین توصیه کارشناسان ظریف پدیدار چوب به شمایی که علاقه‌مند به فضاهای مینمیال هستید این است که تمام پیشنهادات طراح آشپزخانه خود را با دقت ارزیابی کنید و از تغییر موارد برای رفع نیازهای خود نترسید. 

بیشتر بخوانید:‌ عکس آشپزخانه مینیمال، 43 دکوراسیون جذاب مینیمالیستی

به عنوان مثال اگر فردی هستید که به وعده صبحانه اهمیت زیادی می‌دهید و دوست دارید صبح زود از خواب بیدار شوید و صبحانه آماده کنید، بنابراین خوب است که یک کابینت مخصوص صبحانه داشته باشید که به اندازه کافی بزرگ باشد و همه لوازمی را که برای صبحانه به آن‌ها نیاز دارید، در یک مکان قرار دهید. به این ترتیب مجبور نخواهید شد که همه چیز را بیرون بیاورید و سپس همه آن‌ها را دوباره برگردانید. این کار به شما کمک می‌کند تا از زمان خود بهتر استفاده کنید. 

ظریف پدیدار چوب
تولید و اجرای کابینت لوکس و مدرن
ظریف پدیدار چوب

به هنگام چیدمان آشپزخانه، لوازم با کاربرد مشترک را با هم دسته‌بندی کنید و کنار یکدیگر قرار دهید تا دسترسی به آن‌ها برای شما آسان‌تر باشد.
قفسه‌های شناور و ویترین‌ها امکانات مناسبی را برای نمایش ظروف و اکسسوری در اختیار شما قرار می‌دهد اما لازم است بدانید که این قفسه‌ها به سرعت گرد و غبار را به خود می‌گیرند و نیاز به نظافت و تمیزکاری زیادی دارند.

ظریف پدیدار چوب
ساخت کابینت آشپزخانه به سبک مینیمال
ظریف پدیدار چوب

نحوه چیدمان و دکوراسیون آشپزخانه مینیمال

به منظور جلوگیری از بروز این احساس که ممکن است سبک مینیمال بسیار ساده و یکنواخت باشد، سعی کنید از عناصر طبیعی در طراحی آشپزخانه خود استفاده کنید، عناصری مانند یعنی چوب و گیاهان. همچنین استفاده از سنگ مرمر رگه‌‌دار، یک انتخاب بسیار مناسب است زیرا طبیعی و زیباست و به راحتی می‌تواند لک‌های ناشی از آشپزی را مخفی کند.

این مطلب را بخوانید: دکوراسیون مینیمال، دکوراسیونی ساده اما شیک!

علاوه بر این موارد، استفاده از پالت رنگی خنثی را در نظر بگیرید. این کار یک راه فوق العاده مطمئن برای جلوگیری از بروز ظاهر قدیمی در آشپزخانه شیک شماست، بنابراین دیگر مجبور نیستید که آشپزخانه خود را به‌ روز کنید. همچنین افزودن رنگ‌های قوی، روشن و زنده از طریق گیاهان و گل‌های تازه، انتخاب بسیار مناسبی است.

ظریف پدیدار چوب
ساخت کابینت آشپزخانه به سبک مینیمال
ظریف پدیدار چوب

در نهایت، مهم است که از روشنایی کافی برای هر منطقه از آشپزخانه اطمینان حاصل کنید. آشپزخانه‌ای با نور کم، سایه‌دار به نظر می‌رسد و عناصر موجود در آشپزخانه شما را به خوبی به نمایش نمی‌گذارد.
اگر علاقه‌مند به سبک مینیمال هستید و به دنبال کابینت جهت طراحی کابینت مینیمال در فضای آشپزخانه خود می‌گردید، ما به شما شرکت ظریف پدیدار چوب را معرفی می‌کنیم. این شرکت در زمینه طراحی، تولید و اجرای انواع کابینت و سایر قطعات صنعتی و خانگی در کیفیت بسیار بالا فعالیت می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم نمونه کارهای موجود در پروفایل این شرکت را در چیدانه مشاهده کنید.

مطالب مرتبط
دکوراسیون اتاق خواب مینیمال، این سادگی خسته‌کننده نیست!
شکوه در طراحی فضای سبز به سبک مینیمال
کابینت های گلاس سفید نقره‌ای، بخرم یا نخرم؟

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه