Chidaneh.com placeholder image

سرامیک پرسلان و معمولی، چه فرقی دارند؟

به قلم: سمانه زارعی

سرامیک یکی از مصالح پرکاربرد در بین مصالح ساختمانی است. از سرامیک می توان در کف، دیوار ها و نما در فضاهای داخلی و بیرونی و همچنین در تهیه فرنیچر سرامیکی استفاده کرد. سرامیک پرسلانی یکی از مصالح نسبتا جدیدی است که جای خود را در ساخت و ساز باز کرده است. در این رپورتاژ با شرکت پیشگامان معماری آریا همراه هستیم تا به این سوالات زیر پاسخ دهیم.

  • تفاوت سرامیک پرسلان و معمولی در چیست؟
  • سرامیک پرسلان چه مزایایی دارد؟

 

اسکای اسکرپر

سرامیک پرسلان  PMA | IMPERIO
سرامیک پرسلان کف مدل Statuario Extra
diamondسرامیک پرسلان PMA | IMPERIO

سرامیک پرسلان  PMA | IMPERIO
سرامیک پرسلان طرح جدید مدلCalacatta Silva
diamondسرامیک پرسلان PMA | IMPERIO

تفاوت سرامیک پرسلان و معمولی در چیست؟

روند تولید و دمای پخت سرامیک پرسلان و معمولی مهمترین تفاوت این دو نوع سرامیک است. برای تولید سرامیک پرسلانی، مواد اولیه در فشار و دمای بالا با هم ترکیب شده؛ محصول نهایی ماده‌ای متراکمی است که مقاومت بالایی دارد. میزان تخلخل سرامیک پرسلانی تحت فشار و دمای بالا به کمترین حد می رسد و نسبت به سرامیک معمولی جذب آب بسیار کمتری دارد.

این روند تولید علاوه بر انواع مزایا، سبب زیبایی بی‌همتای سرامیک پرسلانی در مقایسه با متریال‌ دیگر شده است. 

مطلب پیشنهادی: سرامیک پرسلان، برق درخشان ساختمان­ های لوکس

 

سرامیک پرسلان  PMA | IMPERIO
طرح‌های جدید سرامیک پرسلان مدلGravity
diamondسرامیک پرسلان PMA | IMPERIO

مزایا و ویژگی های سرامیک های پرسلانی

سرامیک پرسلان یک محصول لوکس است و تنوع زیادی در طرح و رنگ دارد. همانطور که پیشتر اشاره شد سرامیک های پرسلانی جذب آب کمتر از 5/0 درصد دارند و تحت فشار زیاد و در دمای بالا تولید می شوند. این سرامیک مقاومت بالایی در برابر شکست، سایش، حریق، یخبندان، شوک حرارتی، لکه پذیری و مواد اسیدی و شیمیایی دارند. ویژگی های ذکر شده سرامیک های پرسلانی را به انتخابی بی نظیر برای نمای ساختمان که در معرض تغییرات دمایی می باشد، فضاهای پر رفت و آمد مانند کف فضاهای عمومی، ساختمان های اداری، تجاری و حتی پارکینگ ها و فضاهایی با رطوبت بالا مانند سرویس های بهداشتی و محوطه اطراف استخر ها تبدیل می کند.

 

سرامیک پرسلان  PMA | IMPERIO
سرامیک پرسلان طرح پارکت مدلMaxiwood
diamondسرامیک پرسلان PMA | IMPERIO

ابعاد سرامیک پرسلانی

سرامیک های پرسلانی PMA در ابعاد مختلف از جمله (cm120*60، cm160*80، cm80*80 و cm120*20 ) و در سایز بزرگتر cm)320*160،cm240*120، cm280*120 و cm120*120) که به آن اسلب اطلاق می شود تولید می گردد.

مطلب پیشنهادی: بهترین برند سرامیک پرسلانی کف، متخصص در زیبایی خانه شما

 

سرامیک پرسلان  PMA | IMPERIO
سرامیک پرسلان آبی مدلElegant Blue
diamondسرامیک پرسلان PMA | IMPERIO

انواع سطوح سرامیک پرسلانی

این سرامیک ها به صورت پولیشد، سمی پولیشد و مات تولید می شوند، که هر کدام از آنها با توجه به ماهیت سطح برای کاربری خاصی مناسب می باشند. 

 

سرامیک پرسلان  PMA | IMPERIO
سرامیک پرسلان کف ساختمان مدل Staturio Venato
diamondسرامیک پرسلان PMA | IMPERIO

سرامیک پرسلان

جمع بندی:

در این رپورتاژ به  بررسی مزایای سرامیک پرسلانی نسبت به  سرامیک معمولی پرداختیم. انواع سرامیک پرسلانی را از نظر لعاب و نوع سطح معرفی کردیم و با توجه به ویژگی های سرامیک پرسلانی به نوع کاربری های آن پرداختیم.

شرکت پیشگامان معماری آریا سالهاست که در زمینه تولید سرامیک های پرسلانی فعالیت می کند. شما می توانید با مراجعه به وبسایت یا صفحه رسمی پیشگامان معماری آریا در اینستاگرام تنوع محصولات این شرکت را ملاحظه بفرمایید و همچنین برای کسب اطلاعات مربوط به هر محصول می توانید به شوروم های PMA مراجعه فرمایید.

جهت خرید سرامیک پرسلان با مشاوران پیشگامان معماری آریا تماس بگیرید. مشاوران مجموعه ما مهندسین عمران جوان، پرانرژى و با تجربه می باشند. این مجموعه با ارتباط گسترده با شرکت هاى مشاور، دفاتر طراحى معتبر و تراز اول کشور، شرکت هاى بزرگ پیمانکارى و پروژه­هاى بزرگ ملى شناخت کاملى از نیاز مشتریان کسب نموده است و تیم مهندسى فروش آن به عنوان مشاور فنى با توجه به نیاز مشترى، شرایط اجراى کار، کاربرى پروژه و مشخصات تکنیکال محصول تولیدی، شما را در مراحل تصمیم گیری خرید و انتخاب درست مصالح و نصب راهنمایی می نمایند و همواره در کنار شما خواهند بود.

 

مطالب پیشنهادی:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه