Chidaneh.com placeholder image

صنایع دستی مدرن، سادگی و جذابیت در دکوراسیون داخلی

به قلم: مژگان احمدی

استفاده از صنایع دستی در دکوراسیون داخلی باعث زیبا شدن و هویت بخشیدن به فضا می‌شود. از آنجا که افراد علاقه دارند فضاهایی که ساعات طولانی از اوقات روز خود را در آن می‌گذرانند، شیک‌ و زیبا باشد، مطابق با سلیقه‌‌شان خانه یا محل کار خود را با دکوری‌ها تزیین می­کنند. صنایع‌دستی به‌عنوان یکی از اجزای اصلی زیباسازی فضا، تنوع بالایی داشته و به­طور کلی به دو دسته صنایع دستی سنتی و مدرن تقسیم می‌شوند. صنایع دستی مدرن با جلوه‌ای ساده و شیک کاربرد زیادی در تزیین خانه‌های امروز داشته، طرفداران زیادی را به خود جذب کرده و از محبوب‌ترین‌هاست. در این مطلب از چیدانه به‌همراه گروه اکسسوری دکوراسیون خانگی تاراکو چگونگی استفاده از صنایع دستی مدرن در دکوراسیون داخلی را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

اکسسوری دکوراسیون خانگی تاراکو
جاشمعی فلزی دکوراتیو مدرن
اکسسوری دکوراسیون خانگی تاراکو

سرویس خواب بالسا

صنایع دستی مدرن، تلفیق هنر و مدرنیته 

امروزه هنر تلفیقی را در اکثر طراحی‌ها یا ساخت انواع وسایل روزمره زندگی می‌توان دید. هنر مدرن با دانش و توان خود توانسته روی دیگری از هنر را نشان داده و ترکیب آن با صنایع دستی چهره جدیدی به هنر بخشیده است. استفاده از نمادهای مدرن با صنایع دستی ترکیبی فوق‌العاده ایجاد کرده که نظر هنرمندان و افراد دوستدار هنر را به خود جلب کرده است. تلفیق هنر مدرن و هنردست موجب شده تا صنایع دستی در دوره هنر مدرن هم رشد کند. بسیاری از هنرمندان مایل به طراحی و ساخت ابزار، وسایل زندگی و دکوری‌ با استفاده از طرح‌های مدرن هستند. هنر دست هنرمندان تحت تاثیر هنر مدرن ساخته‌های زیبایی ایجاد کرده و ترکیب صنایع دستی با توان و خلاقیت هنر مدرن می‌تواند جلواه‌ای از هنر را نشان دهد که جذابیت و سادگی را همزمان دارد.

اکسسوری دکوراسیون خانگی تاراکو
جاعودی مدرن دکوراتیو
اکسسوری دکوراسیون خانگی تاراکو

توجه به سبک دکوراسیون در استفاده از صنایع دستی مدرن

برای تزیین دکوراسیون داخلی فضای مورد نظرتان می‌توانید خودتان با توجه به علایق و سلیقه‌تان این کار را انجام دهید یا از هنرمندان و متخصصین دکوراسیون داخلی کمک بگیرید. در هر دو صورت بهتر است در ابتدا سبک اصلی دکوراسیون فضا را در نظر گرفته و سپس صنایع دستی متناسب با فضای داخلی خانه خود را انتخاب کنید. ترکیب دکوراسیون دست‌ساز با هنر مدرن جزو محبوب‌ترین انواع دکوراسیون میان هنرمندان و هنردوستان علاقمند به سادگی فضاست. بهتر است از صنایع دستی مدرن در خانه­ای به سبک مدرن، تلفیقی یا سبک‌هایی نزدیک به سبک مدرن که از اصل سادگی پیروی می‌کنند مانند سبک باهاوس استفاده شود. همچنین صنایع دستی مدرن می‌تواند در هماهنگی کامل با نیازهای زندگی شهری و آپارتمان‌نشینی در دکوراسیون خانه‌های امروزی استفاده شود.

مطالب مرتبط:

اکسسوری دکوراسیون خانگی تاراکو
انواع جاشمعی تلفیق چوب و فلز رومیزی
اکسسوری دکوراسیون خانگی تاراکو

ویژگی‌های صنایع دستی مدرن

صنایع دستی مدرن با ترکیب هنر و تکنولوژی روز اثری هنری است که با ذوق و هنر شخص هنرمند شکل می‌گیرد. باتوجه به اینکه سادگی بهترین تعریف برای سبک مدرن است در طراحی داخلی به سبک مدرن نیز از تزییناتی که ساده هستند، خطوط صاف دارند و هیچ جزئیات اضافی یا طرح‌های شلوغی در آن‌‌ها بکار نرفته است استفاده می‌کنند تا سادگی فضای خانه حفظ شود. یکی دیگر از ویژگی‌های صنایع دستی مدرن این است که این صنایع دستی اغلب وسایلی کاربردی هستند، انتخاب و چیدمان آن‌ها هدفمند است و اگر ضرورتی نداشته باشند حذف می‌شوند. درنتیجه با استفاده از آن‌ها فضاهایی به‌دور از شلوغی، شیک و دلنشین داریم. این سبک برای افرادی که به سادگی و منظم بودن اهمیت می‌دهند، مناسب است.

 

اکسسوری دکوراسیون خانگی تاراکو
ظروف هفت سین طلایی مرجان
اکسسوری دکوراسیون خانگی تاراکو

استفاده از دکوری‌های خاص در سبک مدرن

معمولا از دکوری‌های تجملی و تزیینی صرف در سبک مدرن استفاده نمی‌شود چراکه دکوراسیون داخلی مدرن نباید شلوغ باشد و برای حفظ سادگی و خلوتی بیشتر از دکوری‌هایی در این سبک استفاده می‌شود که وسایل کاربردی چون آینه، وسایل نورپردازی و تابلو نقاشی با طرح مدرن، ساده و بدون قاب هستند. برای مدرن‌تر نشان دادن فضا نیز می‌توان از شمع سفید یا جاشمعی‌های مدرن در دکوراسیون استفاده کرد.

اکسسوری دکوراسیون خانگی تاراکو
جاشمعی دکوراتیو نئوکلاسیک
اکسسوری دکوراسیون خانگی تاراکو

متریال پرکاربرد دکوراسیون مدرن

معمولا در صنایع دستی به سبک مدرن از فلزات براقی مانند کروم و استیل بیشتر استفاده می‌شود. تزیینات دست‌ساز این سبک اغلب صاف، ساده و بدون ابزار هستند. امروز دکوری‌های دست‌ساز که با فلز ساخته شده‌اند از تزیینات خاص دکوراسیون داخلی به‌حساب آمده که می‌توانند حس خوب متفاوت بودن را به شما منتقل کنند. این صنایع دستی طرفداران و علاقه‌مندان مخصوص خود را دارد که به‌دنبال استفاده از طرح‌های جدید و خلاقانه سبک مدرن هستند. وسایل دکوری فلزی شامل وسایلی از جنس استیل، آهن، کروم، مس، برنج و برنز هستند که با طرح‌های خاص و جذاب مدرن طراحی و ساخته می‌شوند. از متریال‌های پرکاربرد دیگر در صنایع دستی این سبک نیز چوب و سرامیک است.

اکسسوری دکوراسیون خانگی تاراکو
جاشمعی چوبی مدرن
اکسسوری دکوراسیون خانگی تاراکو

رنگ در صنایع دستی مدرن

در صنایع دستی به سبک مدرن مانند دیگر اجزای دکوراسیون به این سبک برای حفظ سادگی از رنگ‌های خنثی، ملایم، روشن و براق استفاده می‌شود. برای مدرنیزه کردن فضای مدرن می‌توان کنار رنگ‌های مونوکروم، سفید و مشکی از رنگ‌هایی که به انسان آرامش می‌دهد، مثل آبی روشن، یاسی و سبز سدری ملایم نیز استفاده کرد. 

اکسسوری دکوراسیون خانگی تاراکو
جاشمعی فلزی دکوراتیو مدرن
اکسسوری دکوراسیون خانگی تاراکو

آینه‌ها در دکوراسیون مدرن

آینه‌‌ها معمولا جنبه کاربردی دارند اما علاوه بر کاربردشان در دکوراسیون مدرن به‌عنوان دکور و وسایل تزیینی، برای بالابردن مقدار نورپردازی فضا و بزرگتر نشان دادن فضای داخلی نیز استفاده می‌شوند. با قراردادن آینه‌های با ابعاد و اندازه‌های یکسان یا متفاوت کنار هم، می‌توانید زیبایی بیشتری در دکوراسیون داخلی خانه خود ایجاد کنید. برای این‌کار آینه‌های زیبای طرح گرد و خورشیدی گروه تاراکو به کمک شما می‌آیند.

مطلب مرتبط: آینه دیواری، دکوراسیون خونه بزرگتر و روشنتر میشه!

اکسسوری دکوراسیون خانگی تاراکو
مدل‌های آینه گرد دیواری طرح خورشید
اکسسوری دکوراسیون خانگی تاراکو

و در آخر:

با توجه به مطالبی که گفته شد، صنایع دستی مدرن قابلیت و انعطاف کافی برای استفاده در خانه‌ای دلنشین به سبک مدرن، تلفیقی یا نزدیک به مدرن را دارد. شما هم اگر به هنرهای دستی مدرن علاقه دارید می‌توانید در دکوراسیون داخلی خانه یا محل کار خود از آن‌ها استفاده کنید. با این کار حضور در فضایی ساده، خلوت و شیک را تجربه کرده و همزمان از دیدن این محصولات هنری زیبا نیز لذت می‌برید. گروه دکوراسیون خانگی تاراکو برای حفظ کیفیت و رضایت مشتریان در تلاش است. شما می‌توانید به‌صورت آنلاین یا حضوری از مجموعه دکوراسیون خانگی تاراکو دکوری‌های دست‌ساز مدرن مورد نظر خود را تهیه کنید.

مطالب پیشنهادی چیدانه:

نویسنده: نرگس مهردادیان   |عضو تحریریه مجله چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه